פייסבוק השיקה אפליקציה דומה לשלכם? אז מה. [דעה]

פיתחתם אפליקציה טובה ואחת מהחברות הענקיות בעולם השיקה אפליקציה דומה? אין מה לפחד, אתם רק יכולים להרוויח

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

מפחיד להיות סטארטאפ אינטרנטי מוצלח כיום, בידיעה שבכל רגע נתון חברת ענק מסוגלת לשכפל את הרעיון שלכם ולאיים למחוק אתכם. כאשר פורסם כי פייסבוק השיקה את Poke, משתמשים רבים ברשת התחילו לכתוב הספדים לאפליקציית Snapchat – אפליקציה שעושה למעשה את אותו הדבר אך אינה קשורה בשום אופן לפייסבוק.

למי שלא מכיר – Snapchat היא אפליקציית מובייל אשר הושקה בספטמבר 2012, המאפשרת למשתמשים לשלוח הודעות טקסט, תמונות וסרטוני וידאו אשר משמידות את עצמן תוך זמן מוגדר מסויים לאחר קריאתן.

מה שקרה בפועל הוא שאפליקציית Poke הייתה במשך כמה ימים במקום הראשון בחנות האפליקציות של אפל, ולאחר שהתפזר טיפה הבאזז סביבה היא ירדה למקום ה-39 על פי המספרים האחרונים מהאפסטור.

הבאזז הוא זמני – וגם המוצר

ישנן כמה סיבות לכך – הסיבה הראשונה היא כמובן ש-Poke שייכת לפייסבוק. הסיבה השנייה היא שלאחר שפייסבוק השיקה את Poke, היא השתמשה ברשת החברתית בכדי להכניס קישורים אל הפיד של המשתמשים, הקוראים להם להוריד את האפליקציה החדשה. ניתן להסיק, כי הסיקור התקשורתי הנרחב סביב האפליקציה (מכיוון שמדובר בחברה גדולה), בשילוב עם ניצול הכוח של פייסבוק כרשת חברתית, גרמו לחלק משמעותי מהמשתמשים להוריד את האפליקציה ולהעלות את קרנה בחנות האפליקציות.

מייסדי Snapchat, מצידם, לא התרגשו מהבאזז הזמני שנוצר סביב האפליקציה המתחרה ומנכ”ל החברה אף ברך את פייסבוק: “Welcome, Facebook, Seriously” ואפילו יכול להיות שבמידה מסויימת הוא בהחלט התכוון לכך. כנראה שגם הוא וגם האנשים בפייסבוק העומדים מאחורי Poke, ידעו שבסופו של דבר מדובר באפליקציה טובה יותר.

כמו כן, הפרסום שקיבלה Snapchat כתוצאה מהשקת Poke, גרם לעלייה משמעותית במספר ההורדות של האפליקציה, שכן רוב האייטמים שנכתבו על Poke, הזכירו את Snapchat בצורה כזו או אחרת וגרמו לתהייה אצל המשתמשים אשר לא הכירו את האפליקציה לפני כן מה הוא המוצר שפייסבוק כל כך רצתה לייחס לעצמה. התוצאות, לאחר שבוע – Poke של פייסבוק במקום ה-39, Snapchat במקום ה-4.

הלקח: לבנות מוצרים טובים יותר

זוהי לא הפעם הראשונה בה אנחנו עדים לכך שפייסבוק משיקה אפליקציות או פיצ’רים אשר אמורים להוות אלטרנטיבות חזקות לשירותים פופולריים אחרים ברשת: פיצ’ר ה-Questions הידוע לשמצה של פייסבוק הגיע בכדי להפוך את Quora ללא רלוונטי, בעוד פיצ’ר ה-Deals אמור היה להיות גרופון-קילר, סופם של שני הפיצ’רים הללו ידוע, בעוד שהשירותים שפייסבוק ניסתה למחוק נשארו חיים ונושמים. גם גוגל טמנה את ידה בצלחת עם אפליקציית הקריאה הכושלת Currents, אשר הייתה אמורה לתת בראש ל-Flipboard.

נשאלת השאלה: האם תשתמשו ב-Poke או ב-Snapchat? ב-Currents או ב-Flipboard? רוב המשתמשים ילכו על דווקא על האופציות האחרונות. הסיבה לכך היא פשוטה: מדובר במוצרים טובים יותר, אשר הושקעה בהם מחשבה רבה, סיעור מוחות וזמן פיתוח, דבר שאי אפשר להגיד על Poke, אשר לפי דיווחים שונים זמן הפיתוח שלה עמד על 12 ימים.

אז נכון שמארק צוקרברג היה שותף לפיתוח האפליקציה, וייתכן שלמשך תקופה קצרה חלק מהמשתמשים ינטשו את האפליקציה שלכם, ויעברו מתוך סקרנות לאפליקציה שהושקה על ידי החברה הגדולה – אך בסופו של דבר הזמן שהשקעתם בפיתוח האפליקציה, ביחד עם נאמנות המשתמשים יגידו את דברם. תנו לענקיות לבנות מוצרים “מחורבנים” – אתם רק תרוויחו מכל העניין (ואולי אפילו ינסו לקנות אתכם בסוף).

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג’טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

2 Comments on "פייסבוק השיקה אפליקציה דומה לשלכם? אז מה. [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Amit Shaked
Guest

אני חותם לכם שכאשר המייסדים של אינסטגראם ניסו לגיים הון היו הרבה משקיעים שאמרו להם "ומה אם פייסבוק יפתחו את זה"?

אלי
Guest

לך תוכיח שהם העתיקו ממך…!!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: