זה ה-Mavic Air החדש של DJI: רחפן 4K מתקפל במחיר נגיש

חברת DJI חשפה אמש את ה-Mavic Air, הרחפן החדש שלה שמציע מימדים זעירים במיוחד, מצלמת 4K מתקדמת עם צילום 360 מעלות ותג מחיר נגיש במיוחד

מקור: DJI

כאשר קיבלנו לידינו את רחפן ה-Mavic Pro של DJI לפני כשנה בערך הסתקרנו מאוד מדוע בחרה DJI להוסיף את הכינוי Pro. הרי זה לא שהיה Mavic אחר. עכשיו, קצת יותר משנה אחרי שחשפה החברה את הרחפן המתקפל ההוא, שנחשב עד היום לאחד הטובים והפופולאריים ביותר בעולם, אנחנו מקבלים תשובה בדמות אח חדש במשפחת ה-Mavic. וכמו במקבוקים של אפל, חוץ מגרסת ה-Pro אנחנו פוגשים גם גרסת Air. ה-Mavic Air (מאביק אייר) הרחפן החדש שהציגה אמש (ג’) החברה מציג מפרט מרשים, מימדים זעירים ותג מחיר נגיש יותר מה-Mavic Pro.

האח הקטן של ה-Mavic Pro המוצלח

מקור: DJI

במבט ראשון ה-Mavic Air נראה כמו הכלאה בין ה-Mavic Pro ל-Spark (ספארק) הרחפן הקומפקטי שהציגה החברה בשנה שעברה. מבחינת מימדים, גודלו של ה-Air הוא כמחצית מגודלו של ה-Pro, שנראה פתאום מגושם וגדול. נכון, הרוחב זהה בין הדגמים, אבל ה-Air קצר יותר ודק יותר, כך שתוכלו פשוט לזרוק אותו לכיס – אוקיי, כיס בז’קט – ולצאת לטיסה. גם מבחינת המשקל אנחנו רואים שינוי שהופך אותו לנייד עוד יותר: בעוד שה-Pro שוקל 734 גרם, ה-Air שוקל רק 430 גרם. באירוע ההכרזה של החברה, המחיש זאת המנחה על ידי זה שהוא שלף מכיס הז’קט שלו ארנק, טלפון ו-3 רחפנים חדשים, כשאת השלט הוא שלף מכיס אחר.

ואם אנחנו בענייני שלט – השלט נראה כמו השלט של ה-Spark והוא נטול מסך, בניגוד לשלט של ה-Mavic Pro למשל. הוא עדיין דומה לשלט של קונסולה וכולל זרועות שמיועדות לטלפון, אם כי החידוש הוא, שכדי להפוך אותו לנייד יותר, תוכלו לפרק את הסטיקים – אותן זרועות שליטה בולטות – ולחבר אותם כאשר תגיעו למקום ההטסה.

צילום ושליטה

סגור… מקור: DJI

…ופתוח. מקור: DJI

מבחינת יכולות צילום, ה-Mavic Air כולל חיישן CMOS בגודל ”1/2.3 שיכול ללכוד תמונות בגודל 12 מגה-פיקסל עם HDR, או ליצור תמונות 360 מעלות בגודל 32 מגה-פיקסל. עד עכשיו נאלצו מטיסים שרצו תמונות 360 להיעזר באפליקציות או מתקנים חיצוניים. הרחפן יצלם וידאו באיכות 4K בקצב של 30fps, שיכול להגיע לקצב של 120fps ברזולוציית 1080p. הצילום מתבצע בקצב מרשים של 100Mbps, מה שתורם לוידאו חלק יותר באיכות גבוהה יותר, וכל המצלמה יושבת על גימבל (מייצב-מצלמה) 3 צירים – כמו ה-Pro ובניגוד לספארק שכלל ייצוב 2 צירים. שדה הראייה של המצלמה הוא 85 מעלות.

טווח השליטה של הרחפן החדש הוא 4 ק”מ – בניגוד ל-Pro שהגיע עד ל-7 ק”מ; עם זאת, חשוב לזכור שהרחפנים של DJI עושים שימוש בתדר 5.8Ghz, טווח תדרים שאינו מותר בישראל לשימוש אזרחי, ולכן הגרסה המיובאת לארץ היא הדגם האירופאי, שפועל רק בתדר 2.4Ghz, ומציע לרוב טווח קטן יותר.

שידרוג נוסף שישמח לא מעט מטיסים הוא שהרחפן החדש תומך בכרטיסי זיכרון עד 128GB, בניגוד ל-64GB של קודמו – וחידוש נוסף: הוא כולל 8GB נפח איחסון פנימי – לכל אותן פעמים שאתם שוכחים את כרטיס הזיכרון בבית.

חיישנים

מקור: DJI

בשנים האחרונות הפתיעה אותנו DJI פעם אחר פעם עם יכולות ההתחמקות ממכשולים המרשימה שלה, שמתבססת על שילוב של חיישנים מתקדמים ותוכנה מצוינת. ב-Mavic Air כוללת החברה בפעם הראשונה בסדרה גם חיישני ‘רוורס’, שימנעו מכם לרסק את הרחפן בזמן נסיעה לאחור. בנוסף, במקום פשוט להיעמד כאשר הרחפן מזהה מכשול, הוא יעקוף אותו באלגנטיות. כך שאם תטיסו אותו והוא יזהה גזע עץ מולו הוא פשוט יעקוף אותו מהצד וימשיך הלאה.

מצבי טיסה וזמן טיסה

השלט החדש עם הסטיקים המתפרקים. מקור: DJI

כמו קודמיו גם ה-Mavic Air כולל את כל מצבי הטיסה שלמדנו לאהוב ברחפנים הקודמים כמו TapFly, שמאפשר לנגוע בנקודה במסך והרחפן יטוס לשם; ActiveTrack – שמאפשר לנו לסמן אנשים או אובייקטים והרחפן יעקוב אחריהם ושליטה באמצעות מחוות ידיים. הרחפן החדש מציג זמן טיסה סביר של 21 דקות – הגדול יותר מה-Spark, אבל נמוך מה-27 דקות של ה-Pro או ה-30 דקות של ה-Mavic Pro Platinum השקט.

מחיר וזמינות

מחירו של ה-Mavic Air עומד על 799 דולר – איפשהו באמצע בין ה-Spark ל-Mavic Pro, כשכמו ש-DJI אוהבת לעשות היא מציעה גם ערכת Combo שכוללת עוד 2 סוללות, מטען ופרופלורים תמורת 200 דולר נוספים. הרחפן יושק בארצות הברית בעוד 4 ימים והוא מגיע בלבן, שחור ואדום.

Related Post

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

להגיב

אין תגובות

תגיות לכתבה: