מורידים יותר מ-Play, משלמים יותר באפסטור

מחקר חדש של Distimo מלמד שאפל עדיין שולטת ברווחים מאפליקציות אך גוגל מצמצמת את הפער וגם: מי האפליקציה שמשנה את סדרי העדיפויות? בפנים

הדו”ח החדש של חברת המחקר Distimo, העוקב אחר הורדות של כ-3 מיליארד אפליקציות ברבעון בחנויות האפליקציות השונות ואחר דפוסי הורדות והכנסות מאפליקציות ברחבי העולם, פורסם אמש ומציג כמה פיסות מידע מעניינות בנוגע לפערים בין שתי חנויות האפליקציות הגדולות בעולם – ה-Appstore של אפל וה-Play Store של גוגל.

המסקנה המרכזית העולה מן הדו”ח, היא שה-Play Store ממשיכה לכרסם בהתמדה ביתרון העצום של אפל בהכנסות מאפליקציות מובייל אך הפער עדיין נותר גדול ביותר.

גוגל: היקפי הורדה גדולים, אפל: רווחית יותר

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

בין היתר, עולה מהדו”ח שלמרות שהיקפי ההורדה, בעיקר של האפליקציות החינמיות ב-Google Play בהחלט מרשימים, מפתחים לאנדרואיד עדיין מתקשים להפיק רווחים מהאפליקציות שלהם בפלטפורמה זו בהשוואה למקבילתה מקופרטינו. אחד מהנתונים שעלו בדו”ח האחרון של חברת המחקר, הוא שההכנסה היומית מ-200 האפליקציות המובילות בתשלום הייתה 5.1 מיליון דולר בחנות של אפל לעומת 1.1 מיליון דולר בלבד בחנות של גוגל, מכפלה של פי 4.6.

על פי החישוב, מפתחי אפליקציות מקבלים ביום סטנדרטי של הורדות מחנות האפליקציות (60 מיליון הורדות) כ-10.5 מיליון דולר מאפל, מה שמשקף ממוצע של 0.175 דולר להורדה. עם זאת, יחס ההכנסות הכולל בחודש האחרון מאפליקציות עמד על 73%-27% לטובת אפל, לעומת 81%-19% בשנה שעברה. מדובר בפער שעדיין גדול מאוד לגישור, אך סביר להניח שבעוד מספר שנים המצב יתאזן.

במה מיוחדת Whatsapp?

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

את הסיפור המעניין ביותר מייצגת דווקא אפליקצית Whatsapp הפופולארית. על פי הדו”ח, האפליקציה, אשר מוצעת בחינם דרך חנות ה-Play Store ובתשלום דרך חנות ה-App Store מצליחה, בחלק מהמדינות, להניב הכנסות גדולות יותר דווקא מחנות האפליקציות של גוגל. באפריל 2013, אפליקציית המסרים המידיים הכניסה בארצות הברית 355 אלף דולרים מה-App Store לעומת 41 אלף דולרים בלבד מה-Play Store. לעומת זאת, בגרמניה הצליחה האפליקציה להכניס כ-290 אלף דולרים מה-Play Store, לעומת 207 אלף דולרים בלבד מה-App Store. בספרד, ההפרש אפילו גדול יותר, כאשר 90 אחוזים מהכנסות אפליקציית המסרים המידיים הגיעו מה-Play Store.

ניתן להסיק מהנתונים, שלמרות שקרנה של גוגל בקרב מפתחי האפליקציות עולה בעיקר ביבשת אירופה, אפל היא עדיין זו שמכניסה את מירב הכסף למפתחים. אך למרות שליטתה המוחלטת של ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו, גודלו של השוק הגרמני והספרדי בהחלט עלול לגרום לספקי ומפתחי האפליקציות לחשוב על מתן עדיפות לחנות האפליקציות של גוגל כפלטפורמה המובילה לשיווק האפליקציות שלהם בשווקים האירופאים. יכול בהחלט להיות, שבעוד 5-10 שנים המספרים יתהפכו לצד השני, אך בקרב הזה אי אפשר לדעת מה יהיו המהלכים הבאים במערכה הגדולה בין השתיים.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

6 תגובות על "מורידים יותר מ-Play, משלמים יותר באפסטור"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בובי
Guest

אין מה לעשות כרגע, מפתחים תפרנים שרוצים החזר להשקעה (פחות מאחוז מהמקרים).
חייבים לפתח קודם ל-iOS (בהנחה שאפל יאשרו את האפליקציה).

dra
Guest

בפיתוח צריך לחשוב גם על הוצאות ולא רק על הכנסות.

בגלל בעיות הפרגמנטציה, עלות הפיתוח (והבדיקות) לאנדרואיד הן הרבה יותר גבוהות. כל מפתח אייפון מתחיל (גם אם הוא די דביל) יצליח לפתח אפליקציה שתראה ותזוז מצוין על טלפונים מ-iPhone 3gs ועד iPhone 5. זאת הוא יכול לעשות בלי הבנה מעמיקה במיוחד ב-SDK.

כדי להצליח לפתח אפליקציה שנראת וזזה מצוין על מגוון המכשירים הרב שיש לאנדרואיד, צריך צוות אפיון, פיתוח ובדיקות קצת יותר מיומן, וזה עולה כסף.

משה קפלן
Guest

שאלת תם,

מדובר על הכנסות ישירות בלבד, נכון?
מה עם הכנסות מפרסום? שירותי פרימיום וכו’?

ההכנסות הישירות הן סכום זעום לעומת ההכנסות הישירות (קניית אפליקציות), ולכן כשמסתכלים על זה בזוית הזאת יתכן שהמספרים שונים בהרבה…

ממשיכים לפתח,
משה קפלן

משה קפלן
Guest

כמובן שהכוונה היתה: ההכנסות הישירות (קניית אפליקציות) הן סכום זעום לעומת ההכנסות העקיפות

גלעד - מפתח - איש קשר זמני
Guest

עלות הכנסת אפליקציה לאפסטור יקרה בהרבה יותר למפתח הפרטי, 100$ לשנה מול 25$ לתמיד. מה שגורם לכך שאפליקציות אייפון, יהיו הרבה יותר פעמים בתשלום על מנת לגרום להחזר הוצאות מהיר יותר, לפחות למפתחים קטנים ועצמאיים.
כתוצאה מזה גם בעלי האייפון רגילים יותר לשלם על אפליקציות ולכן גם יש יותר הכנסות.
המודל באנדרואיד הוא שונה.
ההעלאה היא זולה, הפיתוח פשוט (לא דורש ממך מק לדוגמה) ולכן ניתן להסתפק בפרסומות כמודל רווחיות.

סלמאוית
Guest

איך מורידים וואטסאפ באמת אין לי גוגל פליינו באמת חבל

wpDiscuz

תגיות לכתבה: