אנחנו לקראת מהפכה שיוביל איתו טרנד ה”אינטרנט של הדברים”

האינטרנט של הדברים הוא אחד התחומים החמים ביותר בעולם כעת. פאנל מיוחד שנערך ב-Geektime Conference דן במגמות, בהזדמנויות ובפיתוחים העתיידים

 

מקור: גיקטיים

מקור: גיקטיים

אחד הטרנדים החזקים ביותר בשנים האחרונות וסביר להניח שבעשור הקרוב הוא “האינטרנט של הדברים”. ממחשוב לביש, דרך בתים חכמים, מכוניות חכמות, ועוד כמה דברים עם המילה “חכמים” אחריהם. האינטרנט של הדברים צפוי לעצב מחדש את חיי היומיום שלנו והדרך שבה אנחנו חווים את המציאות.

בפאנל שנערך מוקדם יותר במסגרת Geektime Conference 2014, ודן בסוגיות בעולם ה-Internet of things, השתתפו ערן וגנר, מנהל-משותף בג’מיני, אורי שעשוע, מנהל חדשנות ב-Neura, מירב וינרב, מנהלת השקעות ב-Qualcom Ventures, עמרי בר זאב, מנהל קריאטיב ב-Prime ואסף ברנשטיין, מייסד ומנכ”ל Kyma medical technologies.

הפאנל שהונחה על ידי ערן וגנר היה תמים דעים שהאינטרנט של הדברים הוא לא הייפ והוא כאן כדי להשאר. אחד השמות שעלה וצץ הוא ה-FuelBand של נייקי, כמוצר בולט טכנולוגית, שגם פנה והצליח אצל ההמונים. גם וגנר וגם בר-זאב ציינו את MC10 כחברה חדשנית שמפתחת מוצרי טכנולוגיה באוריינטציה בריאותית וזוכים להצלחה טכנולוגית ובקרב הקהל. וגנר ציין שהשוק גדל במספרים דו ספרתיים בחמש השנים האחרונות, גידול שנובע מכך שיש צורך מוחשי ואמיתי במוצרים הללו. בר זאב הוסיף שה-Fitbit למשל הוא דוגמה נפלאה לשילוב בין הטכנולוגיה, הצורך והרצון של האנשים.

וינרב אופטימית לגבי הסיכוי לפתח מוצרים חדשניים בישראל, שישלבו קישוריות בתוכם. גם בר זאב מצטרף לאופטימיות ומציין גם שבפני המפתחים הישראליים נפתחה אפשרות לגייס כספים באתרים כמו קיקסטארטר ואינדיגוגו. גיוס המונים כזה, על פי בר זאב, מנמיכים את רף הכניסה לסטארטאפים. היזמים יכולים לעשות ולידציה בשוק, ואם הקהל יאהב את המוצר, הם יוכלו לחסוך כסף רב בפיתוח ובשיווק. שעשוע מוסיף כי עד לאחרונה היזמים הישראליים התעסקו בטכנולוגיה, ועתה הוא מזהה מגמה של התמקדות גם בצד הצרכני. שעשוע הוסיף: “היום אני לא צריך לפתח מוצר מהתחלה. אני פשוט לוקח את ה-Raspberry PI, עוטף בפלסטיק ויש לי מוצר”. דוגמה עליה מסכימים המשתתפים למוצר IOT מצליח הוא ה-Nest שנרכש על ידי גוגל, למרות שהיה “בסך הכל תרמוסטט”.

החיישנים יכולים לחולל מהפכה בשירותי הבריאות

ברנשטיין מציין את שוק הבריאות כלקוח פוטנציאלי עצום למוצרי האינטרנט של הדברים. מדי שנה, מוקדש סכום עתק של 3.5 טריליון דולר בארה”ב לבדה לשירותי בריאות, כשפעמים רבות מדובר על מחלות כרוניות ומחלות לב. על פי ברנשטיין חלק מההוצאה, שמהווה 70% מהתוצר המקומי הגולמי. ניתן להשיג זאת על ידי שימוש בטכנולוגיות לבישות וחיישנים, שיחסכו את הצורך להגיע לבתי חולים לצורך אבחון, מה שיפנה את הצוות הרפואי לטיפולים בלבד. בנוסף, אנשים המתגוררים במקומות מרוחקים יוכלו לקבל איבחון מדוייק ועדכני בכל מקום, מבלי להגיע לעיר. לסיכום, מדגיש שעשוע שבעקבות המגמה והצורך להעביר מידע פרטי ורגיש לענן, הוא חייב להיות מאובטח ברמה הגבוהה ביותר, אחרת אנשים יהססו ולא יסכימו להשתמש בטכנולוגיות הללו. וינרב הגיבה לכך שלפחות מבחינת המשקיעים, גם פה יש הזדמנות לפיתוח של פתרונות.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "אנחנו לקראת מהפכה שיוביל איתו טרנד ה”אינטרנט של הדברים”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Tal Avihu Hollander
Guest

Testing

wpDiscuz

תגיות לכתבה: