דיסני: אופס, שכחנו

אולפני דיסני שכחו לחדש שם מתחם, המשמש כ-12 מיליון ילדים כזירה ווירטואלית בטוחה. באיחור של שבוע, דיסני רכשה מחדש את הזכויות על השם, אך הקישור טרם שב אל שרתי החברה

מקור: תמונת מסך מהגיבוי של ארכיב האינטרנט לאתר של "מועדון הפינגווין" של דיסני מסוף 2010

בדיסני מתנצלים, באמת מתנצלים. מסתבר שהם "שכחו" לחדש את הבעלות שלהם באחד משמות המתחם הפעילים שלהם, מועדון הפינגווין (Club Penguin). אל תדאגו, בינתיים הם הצליחו לחדש את הרישום, באיחור, אבל הסדר חזר אל העולם.

מועדון לילדים

מועדון הפינגווין הוא מועדון ווירטואלי לילדים, אותו מפעילה דיסני. הוא מיועד לילדים בגילאי 6 עד 14, ומציע מעין גרסה בטוחה וילדותית לרשת חברתית. היתרון בו הוא רמת האבטחה הגבוהה הננקטת כתוצאה מקהל היעד הספציפי אליו הוא מכוון, המתבטאת בכל רחבי המשחק. בחדרי הצ'אט לא ניתן לקלל או לחשוף מידע פרטי, וישנם "מאבטחים" מטעם החברה המסתובבים בין כולם ומוודאים שהכל כשורה.

בעוד שניתן להרשם לאתר בחינם, ישנה אפשרות לרכוש מנוי בתשלום הפותח מגוון אפשרויות נוספות לילדים, ובהן קניית בגדים, קניית ריהוט ואפילו קניית חיית מחמד לפינגווין האישי. המסחר במועדון מתבצע על ידי כסף וירטואלי, שאותו הילדים יכולים להשיג באמצעות המשחקים השונים המוצעים להם.

את המועדון רכשה חברת דיסני בתחילת שנות האלפיים, ופעילים בו כיום כ-12 מיליון חברים רשומים. כמות פעילות שכזו אמורה, לכאורה, להוות קטליזטור מספיק משמעותי עבור החברה לדאוג שהכל יהיה שם בסדר. ובכל זאת, הידיעה כי דיסני לא חידשה את בעלותה על שם המתחם של המועדון בזמן, תמוהה ביותר.

חידוש רישום

תמונת מסך מאתר clubpenguin.com

זאת, משום שרשמים של שמות מתחם, ויש לתאר שבמיוחד רשמים הנותנים שירותים לחברות גדולות כמו דיסני, נותנים לרוב התראה במייל כי תוך 14 ימים יפוג התוקף של הבעלות בשם המתחם. בחלק מהרשמים, נוהגים אף לשלוח התראות נוספות אם בעל שם המתחם אינם מגיב ואינו רוכש הארכה לבעלותו, וכך יוצא כי ברוב המקרים, גורם כמו דיסני אמור היה לקבל לפחות אזהרה אחת לפני ואזהרה נוספת ביום עצמו בו פגה בעלותו בשם המתחם.

גם אם בדיסני לא רצו להתייחס לאזהרות הראשונות, וגם אם הם קיבלו בפועל רק את אחת מהאזהרות, העובדה שבדיסני נתנו לבעלות שלהם על השם המתחם לפוג היא תקלה חמורה. התקלה גרמה לכך שכל 12 מיליון המשתמשים הפעילים של השירות הגיעו לדף הבית של האתר האהוב עליהם, וגילו שהאתר לא שם. במקום האתר, חיכה להם דף לחידוש בעלות בשם המתחם של חברת הרישום. גם במועד כתיבת שורות אלו, מי שנכנס לאתר בכתובת www.clubpenguin.com, מגיע לדף חידוש בעלות של חברת הרישום (ראו תמונה מצורפת).

עדכון (20:00) : הרשומות עודכנו וכעת ניתן לגלוש במועדון הפינגווין מחדש.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

4 תגובות על "דיסני: אופס, שכחנו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוני כץ
Guest

זה פשוט בדיחה עצובה

ניצן
Guest
זו טעות מטופשת שלא אמורה לקרות, אבל קורה לעיתים באירגונים גדולים שמנהלים הרבה דומינים לאורך תקופה. אם האנשים שקובעים את המדיניות של החברה, הם מגדירים אליאסים לתיבות הדואר ופשוט מבצעים רידיירקט להודעות הדואר הנכנסות לפי התפקיד. זה אומר שאם היום יוסי אמון על רישום דומיינים ובעוד שנה כשיוסי מתפטר דני מקבל את התפקיד לא צריך ללכת ולעדכן את כתובת המייל של דני במקום של יוסי בכל הדומיינים, אלא רק את ההפניה. אם לעומת זאת זה לא קרה, והאירגון מחזיק בכמות גדולה של דומיינים על בסיס – מי שרושם אחראי לה, קורה, לא פעם ולא פעמיים, שאדם X שהיה אמון על… Read more »
יוני
Guest

קניית דומיינים היא לטווח של כמה חודשים לא כדאי לשכוח לחדש את הדומיין אחת לכמה זמן

יוני
Guest

אחרי קניית דומיין חשוב לא לשכוח לחדש אותו אחת לכמה זמן

wpDiscuz

תגיות לכתבה: