פייסבוק נוחת בשוק התיירות

תיירות במדיה החברתית מאפשרת לעסקים ליצור קשר עם הלקוח בנקודת המפגש שנוחה לו, להתחיל לעבוד על הרגש, הנאמנות תוך כדי יצירת שיחה. מלון ענבל ירושלים הוא דוגמא אחת

קשה להתחמק מפייסבוק בתקופה האחרונה, במיוחד לאחר השקת שירות Facebook Places, האמור לתת תשובה לפורסקוור ולגוואלה בתחום שירותי המיקום. למרות שהשירות עדיין לא זמין לישראל, הוספת מרכיב “האח-הגדול” לאתר המוביל היום בישראל אינה דבר של מה בכך.

מלון ענבל ירושליםמעל 3 מיליון ישראלים נמצאים מדי יום ברשת החברתית הגדולה בעולם, ובמקרים מסויימים פייסבוק הפך להיות גם שער הכניסה שלנו לאינטרנט. פעם הפרסומות ברדיו אמרו “חפשו אותנו בגוגל”, היום כולם אומרים “חפשו אותנו בפייסבוק”. איפה שהקהל שלך נמצא, שם אתה – כמפרסם, צריך להיות.

בתחום התיירות הדבר נכון אפילו עוד יותר. איך קבענו לאיזה מלון ניסע לפני עשור? איזו חברת רכב או טיסה מציעה את הדיל הטוב ביותר? שאלנו חברים, הלכנו לסוכנות נסיעות ודיברנו עם הנציגה, רוב הסיכויים שגם עשינו חיפוש בגוגל, לראות תמונות של המקום ואולי כמה ביקורות. בנסיעה הקרובה שלכם, פייסבוק יהיה האתר הראשון אליו תפנו: “מחפש המלצות למלון טוב, במיקום מרכזי, לשבוע, בברלין”. 10 דקות מאוחר יותר, רוב הסיכויים שיהיו לכם כמה אלטרנטיבות בתגובות לשאלה. תיירות לדעתי, במיוחד מלונות, חברות טיסה והשכרת רכב, היא עסק שעובד הרבה על רגש ועל נאמנות לקוחות. אני לדוגמא לא מתקרב יותר לאל-איטליה בגלל החוויה שעברתי באחת מהטיסות. עדיין יש לי זיכרונות טובים מרשת מלונות NH בה התאכסנתי בבריסל, או מלון הלמסלי ברחוב 42E בניו-יורק. רגש, כבר אמרתי? אפילו במחיר של עוד 25 דולר ללילה.

בארץ הקודש העסק של תיירות במדיה חברתית נמצא עדיין בהתחלה, אבל זו בדיוק ההזדמנות של חברות לנכס לעצמן את הראשוניות, החדשניות ולהתחיל לעבוד על הרגש של האורח. וזה בדיוק מה שמלון ענבל ירושלים עושה, בהצלחה לא מבוטלת.

מלון ענבל ירושלים

מלון ענבל ירושלים

בשנה האחרונה מלון ענבל ירושלים נכנס למדיה החברתית, תוך בחינה והערכה של הכלים והשירותים הקיימים – עמוד פייסבוק, פרופיל בפליקר וחשבון טוויטר. כיום, מלון ענבל הוא היחידי בעיר הבירה העונה לתגובות של גולשים באתר התיירות Trip Advisor. באחד מימי שישי האחרונים הוזמנו אלף החברים בפייסבוק לאירוע Facebook Fun Friday – להשתכשך בבריכת מלון ענבל. וגולת הכותרת לסיום השנה תהיה ביום חמישי 2 בספטמבר, כאשר מלון ענבל יארח את הטוויט-אפ הראשון של מלון בירושלים, סיומת נאה למאמץ השנתי שהמלון השקיע בשיווק דיגיטלי וברשתות חברתיות. לוח האירועים לשנת 2011 כבר מתחיל להתמלא, כאשר המלון יארח את כנס Sphinncon 2011, המפגש השנתי של מומחי SEO.

שיווק דיגיטלי ושיווק במדיה החברתית (SMM) הולכים ותופסים חלק גדול יותר בתמהיל השיווק של עסקים וחברות. תעשיית התיירות העולמית נשענת הרבה על האינטרנט והסלולר (אפליקציות אייפון ואנדרואיד, צ’ק-אין במקומות וכו’) על מנת לייצר שיחה עם הקהל ולחזק את הנאמנות שלו למותג. הפעילות של מלון ענבל ירושלים היא בהחלט מבורכת ואני מקווה לראות אותה מתפתחת בשנת 2011 ובאותה עת מדרבנת עסקים נוספים להשקיע בתחום.

תודה להילל פולד על הטיפ.

דביר רזניק

מנהל שיווק, בלוגר, בעל חיבה עזה לשיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וכלים לשיתוף וניהול ידע. מאמין שהמובייל משנה את העולם. דירקטור שיווק בסטארט-אפ Onavo. בוגר תואר שני במנע"ס, בן 32 מקרית אונו.

הגב

1 תגובה על "פייסבוק נוחת בשוק התיירות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אביהוא בלונד 2.0
Guest
אביהוא בלונד 2.0

אהבתי! כתבה סופר מעניינת. שאפו על הפעילות המוצלחת!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: