שיווק דיגיטלי זה כאן

המדיה החברתית עושה את דרכה ללב תעשיית הפרסום והשיווק ומשנה את תעשיית החדשות בימים אלו. דביר רזניק סוקר חלק ממהלכי השיווק הטובים המתרחשים באירופה ובישראל. כן, גם בישראל.

עד השבוע האחרון היינו רגילים לשמוע על מדיה חברתית בהקשרים של חברות צריכה וחברות היי-טק, המשתמשות בשירותים כערוץ משלים למאמצי הפרסום והשיווק של החברה. משבוע שעבר אנו עדים לשינוי שמדיה חברתית מחוללת דווקא בתחום מסורתי יותר – החדשות. בעוד שרשתות חדשות מסורתיות כדוגמת CNN, Fox News, CBS ואחרות מתקשות להשיג חומרים מהימנים על המתרחש באירן, טוויטר, פייסבוק, פליקר ויו-טיוב מהווים את צינור החדשות היחיד לאירועים המתרחשים שם. אם אתם רוצים לקרוא עוד על המהפיכה החדשותית אני ממליץ לכם לקרוא את גל מור ועוד פעם גל מור. אם אתם גם בטוויטר (ואני מניח שכן) – תראו את תמיכתכם באירן.

עם זאת, הפעילות הענפה ביותר במדיה חברתית ושיווק דיגיטלי עדיין באה מכיוון חברות הצריכה וחברות ההיי-טק – והנה מספר דוגמאות מהגוש האירופאי וגם כמה מפיסת האדמה הקטנה שלנו [גילוי נאות – הפוסט להלן מבוסס בחלקו על הפוסט האנגלי שלי]. הגוגל רידר אצלי עובד שעות נוספות בתקופה האחרונה ואני באמת משתדל לקרוא את כל הפידים שתייגתי כחשובים (יש לי שלוש קטגוריות: חשוב, רגיל וסופ”ש), והפיד של ביזנס-וויק נמצא כמובן בקטגוריה הראשונה. קרי קאפל כתבה פוסט מעניין המסקר חמישה מהלכי שיווק דיגיטליים נטו – קאדבורי, וודאפון, יוניליוור, נסטלה ו-וולקסוואגן – אשר מינפו את האינטרנט והרשתות החברתיות למהלכי קד”מ, חיזוק המותג והשקת מוצרים חדשים.

Find the Perfect VW for you

Find the Perfect VW for you

קאדבורי יצאו במהלך מבריק לדעתי של מינוף הקהילה לטובת המותג ויצרו את Operation Goo – משחק מקוון לקידום החטיף החדש – Twisted. המשחק מזמין גולשים לחפש אחר רמזים שמפוזרים בערים גדולות באמצעות CIA – Cadbury Intelligence Agents. אבל החלק הנסתר של המשחק (אותו אפשר למצוא רק ב”תנאים והגבלות“) מיועד ל”סוכני-על” – 10 אנשים אשר נבחרו ע”י קאדבורי, קיבלו מצלמות פליפ ומטיילים ברחבי הממלכה הבריטית – מצלמים סרטונים סביב החטיף, תמונות של אנשים עם החטיף ויוצרים משימות לטובת הסוכנים הרגילים. “סוכן-העל” שיעשה הכי הרבה “רעש” סביב התוכן שלו יזכה ב-20 אלף ליש”ט (בערך 33,000 דולר או 120 אלף שקל). סכום מכובד עבור 8 שבועות של קד”מ לשוקולד.

וולקסוואגן החליטו לרתום את הכוח של טוויטר לטובתם ויצרו באנר מאוד פשוט: אמור לנו מי אתה ואנחנו נגיד לך איזו מכונית הכי מתאימה לך – על סמך ניתוח ההודעות שלך בשירות המיקרו-בלוגים. מהלך פשוט, חכם וויראלי, המאפשר לכולם (גם כאלה שאינם בעלי חשבון בטוויטר) למצוא את “הרכב המתאים להם ביותר”. אם מישהו רואה אותי בוולקסוואגן בורה TDI, תבינו למה.

Vodafone LiveGuy

Vodafone LiveGuy

וודאפון הלכו יד ביד עם חברת דל, ויצרו משחק מקוון שמזמין את הגולשים לעקוב אחר LiveGuy, דמות אמיתית אשר סיירה ב-12 ערים בממלכה הבריטית. לייב-גאי השאיר רמזים לגבי מיקומו בבלוג, טוויטר, פליקר ורשתות אחרות, כאשר הגולש שיצליח למצוא את לייב-גאי הכי הרבה – יזכה בנטבוק של דל, הכולל מודם סלולרי, של וודאפון כמובן.

התחום של פרסום באמצעות מדיה חברתית מתחיל לתפוס גם בישראל והעדות הראשונה לכל היא רשימת העסקים והארגונים בטוויטר, השואפת לרכז במקום אחד את כל הארגונים והעסקים בעלי חשבון טוויטר פעיל – מעין מדריך מקוון לאנטרפרייז 2.0. מספר התגובות שקיבלתי לרשימה רק הדגיש את נחיצותה.

איילה צורף מדה-מרקר נמצאת בימים אלו בפסטיבל הפרסום הבינ”ל המתקיים בקאן, בו משתתפים מספר מכובד של חברות פרסום ישראליות, והיא ריאיינה אתמול את סמנכ”לית השיווק הדיגיטלי העולמית של קוקה-קולה. לדבריה, שיווק דיגיטלי אינו דומה לשיווק רגיל – מדובר על דיספלינה אחרת לחלוטין ולכן דרוש מנהל שיווק דיגיטלי העובד במקביל למנהל השיווק הרגיל. הדוגמאות שציינתי (ואחרות) מהוות הוכחה מצויינת לנחיצות השיווק הדיגיטלי, בכל חברה ובכל גודל.

שמעתם על מהלכי שיווק המשלבים מדיה חברתית? מכירים את הסיפור מאחורי המהלך? נשמח לשמוע ולכתוב – תנו צעקה בתגובות או במייל.

דביר רזניק

מנהל שיווק, בלוגר, בעל חיבה עזה לשיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וכלים לשיתוף וניהול ידע. מאמין שהמובייל משנה את העולם. דירקטור שיווק בסטארט-אפ Onavo.
בוגר תואר שני במנע”ס, בן 32 מקרית אונו.

הגב

8 Comments on "שיווק דיגיטלי זה כאן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Asher Idan
Guest

Type your comment here. תודה דביר. זה ממש אנציקלופדיה למדיה חברתית

שח_מט
Guest

מה כתבת שזיכה אותך בנסיעה במיטו?

Dvir Reznik
Guest

תודה אשר!
זה רק הסיפתח, מקווה שיהיו עוד הרבה בעתיד הקרוב.. :-)

שח-מט: שאני אעשה הרבה מאוד כדי לקבל נסיעת מבחן באלפא רומיאו מיטו. הכל נמצא בבלוג: http://dvirreznik.blogspot.com/2009/05/twitter-

facebook-551527725
Guest

ניתוח יפה. כל הכבוד. היה מעניין לקרוא והכי חשוב זה לראות את הכוח והעוצמה של תוכן הגולשים מול חברות החדשות בתקופות כאלו (אירן).

Shaul
Guest

תודה על הידיעה המעניינת.
אני הצגתי את כתיבתך בניוזגיק בפני מספר לקוחות ככתיבה שטיפה מגזימה בנסיון/ הסוואה של דחיפת תוכן שיווקי.
ההשתרבבות של האינדקס שאתה מנסה לבנות ממש תלושה מהכתבה.
כמו כן גם אזכור האגב של הצורך הארגוני במנהל שיווק דיגיטאלי , והוא נחוץ, מתחיל להיות קצת צפוף
למה לא לייצר תוכן איכותי ופשוט לשים קישור בסוף אל האתר/ הבלוג בצירוף הטייטל המקצועי? כמו פעם, זה עובד מצויין!

Dvir Reznik
Guest
שלום שאול, ראשית תודה על התגובה. אקדים ואגיד שאני בלוגר, הכותב על נושאים שמעניינים אותי או בעלי ערך חדשותי לניוז-גיק – לרוב בתחומי טכנולוגיה, מדיה חברתית, חדשנות ופו”ש. עם זאת, בכל פוסט בו יש לי נגיעה אישית מסויימת אני מציין זאת מראש ו/או מפנה לפוסט המקורי בבלוג האישי שלי – כמו שעשיתי בפוסט זה. קשה לי להבין איפה אתה מוצא “דחיפת תוכן שיווקי” בפוסט הזה, שכן אין שום חברה מאחורי, רק שם המותג שלי – ששווה לא מעט בתחום. הפוסט פשוט סוקר חלק ממהלכי הפרסום והקד”מ שנעשו כאן בשנה האחרונה על מנת להראות שהתחום מתקדם והערך העסקי קיים. אני מכיר… Read more »
רואה חשבון
Guest

לא יאומן כמה מליונים רצים בתעשייה הזו.

trackback

[…] שיווק דיגיטלי ושיווק במדיה החברתית (SMM) הולכים ותופסים חלק גדול יותר בתמהיל השיווק של עסקים וחברות. תעשיית התיירות העולמית נשענת הרבה על האינטרנט והסלולר (אפליקציות אייפון ואנדרואיד, צ'ק-אין במקומות וכו') על מנת לייצר שיחה עם הקהל ולחזק את הנאמנות שלו למותג. הפעילות של מלון ענבל ירושלים היא בהחלט מבורכת ואני מקווה לראות אותה מתפתחת בשנת 2011 ובאותה עת מדרבנת עסקים נוספים להשקיע בתחום. […]

wpDiscuz

תגיות לכתבה: