חשיפה: המודל העסקי שמאחורי Yo

אחרי הבאזז הגדול, הגיע הזמן לייצר כסף, האם Yo מצאה את המודל העסקי שלה?

מקור: Marc Kohlbrugge

מקור: Marc Kohlbrugge


Geektime_Conf2014_Inpost_Banner_300x55Geektime Conference, כנס הסטארטאפים הגדול בישראל ייערך בעוד פחות משבועיים והשנה הוא יערך בסימן Disruptive Nation. בואו לפגוש יזמים ומשקיעים שעזרו לשנות את העולם, את הסטארטאפים שהולכים לשנות את העולם ולהכיר את התחומים החמים של השנים הקרובות. לפרטים נוספים והרשמה


תאהבו אותה או תשנאו אותה, אחת מתופעות הרשת הגדולות ביותר שהגיעו לחיינו לפני כשלושה חודשים היא אפליקציית Yo. למרות שמדובר באפליקציה המציעה את השימוש הבסיסי ביותר של שליחת Yo לחברים, היא כבר הצליחה לגייס מיליון דולרים וכאמור, להפוך לידועה בכל רחבי העולם, לטובה או לרעה.

השאלה הגדולה שעלתה עם השקתה של האפליקציה היא כיצד, אם בכלל, ניתן להפוך אותה לרווחית? כעת מסתמן כי גולש אחד הצליח למצוא את הרמז שיכול לענות על השאלה, לשפוך מעט אור על מודל המוניטיזציה העתידי של החברה ולהסביר כיצד היא מתכננת להפוך Yo לכסף, או יותר נכון, כיצד היא תגרום גם לכם להשקיע בה.

רמזים ראשונים למודל מוניטיזציה

בלוגר בשם מארק קולברוגה (Marc Kohlbrugge) פרסם את התהליך אותו ביצע על מנת למצוא את מודל המוניטיזציה: נבירה וחיפוש בתוך קבצי האפליקציה עצמם. בעוד שבפוסט שלו הוא מסביר בפירוט כיצד גם אתם תוכלו למצוא את המידע, החלטנו לחסוך לכם את הטרחה ולהגיע לשורה התחתונה.

קולברוגה מצא תיקיה בשם Payload שבתוכה הופיע קובץ הנקרא BuySoundsController. כלומר, מסתמן כי החברה מתכננת לעדכן את האפליקציה ולאפשר למשתמשים לרכוש את הצלילים המועדפים עליהם בעת קבלת הודעות. ייתכן שהמשתמשים אף יוכלו להגדיר צלילים שונים לאנשי הקשר שלהם, ובכך יוכלו לדעת מי מנסה לתפוס אותם או להודיע להם משהו באמצעות Yo.

קולברוגה אף הגדיל לעשות והחליט לבדוק את ה-API של החברה על מנת לאמת את הממצאים שלו. הוא גילה שכש-Yo נשלח, הוא מציין את קובץ ה-MP3 שינוגן על מכשירו של המקבל. קולברוגה אף הצליח להגדיר צלילים משלו, אך מציין כי אפשרות זאת נחסמה ברגע שהודיע על כך לחברה.

כך לדוגמה, יוכלו המשתמשים ליישם את הצליל החדש על אחת מהאפשרויות שצצו לאור התקופה האחרונה, שליחת Yo בכל פעם שאזעקת צבע אדום נשמעת ברחבי הארץ. כלומר, בכל פעם שישלח Yo מהמשתמש REDALERTISRAEL, במקום הצליל המוכר יוכלו המשתמשים לבחור בצליל מעט יותר נעים או מרגיע, על פי העדפותיהם.

הבדיחה שהפכה למוצר

Yo החלה את דרכה כפרוייקט פנימי עבור צוות Mobli, כסוג של אמצעי תקשורת לחברים, למשפחה וכמובן לעובדים עצמם. בעוד שנוצרה כסוג של מתיחה לאחד באפריל, פשטותה של האפליקציה היא זו שהובילה להצלחתה ולהחלטה לשחרר אותה לקהל הרחב.

בתחילת החודש הנוכחי הודיעה החברה על שדרוג המוצר, שכולל כעת פרופילים למשתמשים מלווים בשם המלא ובתמונה, אפשרות לצרף לינק ל-Yo, האפשרות להוסיף האשתאג והשקתו של Yo Index: הרשימה המלאה של השירותים והאפליקציות ששולחים התראות Yo בעת העדכון.

בעוד שסביר להניח שמאחורי הקלעים החברה יכולה להשתמש ב-API שלה על מנת לגבות כסף מאותם אתרים ושירותים שונים על השימוש בפלטפורמה שלה, אין ספק כי פנייה למשתמשים עצמם שאוהבים את האפליקציה יכולה לשפר משמעותית את רווחיה, גם אם מדובר על כמה סנטים בודדים לכל צליל.

בשורה התחתונה, השדרוג המדובר, כמו גם הרמז הנוכחי מציעים כי Yo עובדת על עתידה בשוק ואינה מתכננת להעלם מהנוף בזמן הקרוב ואף מעוניינת להמשיך ולשפר את חווית השימוש של המשתמשים, מינימלית ובסיסית ככל שתהיה.

משה חוגג, מייסד ומנכ”ל Mobli העומד גם מאחורי אפליקציית Yo מסר בתגובה: “יש לנו הרבה רעיונות איך לבצע מוניטיזציה, אבל אנחנו לא עוסקים בכך כעת”.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

12 תגובות על "חשיפה: המודל העסקי שמאחורי Yo"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
X
Guest

אפליקציה מפגרת, כל Mobli זאת חברה של עלובים שרק מחקים מוצרים קיימים ולא מחדשים כלום. באז ראשוני ונפילה לתהום הנשייה.
Yo = לעשות מהPoke המת בפייסבוק אפליקציה.
Mobli = “ראיתי שאינסטגרם מצליח אז למה לא?”
ועכשיו יש להם עוד איזה חיקוי גרוע לSnapchat, נו באמת?
את כל הכסף שהשקיעו בחברה הזאת היה יכול לקבל יזם שאשכרה עושה משהו נורמלי.

פוקי
Guest

לא זכור לי שקיבלתי poke כשהיה צבע אדום, צ׳לסי הבקיעה גול או שעומד לרדת בשם בעיר שלי.. מצד שני אולי פשוט לא מצאתי את ההגדרות האלה בפוק..

ק
Guest

אני: YO!
הוא אחרי כמה רגעים ( דרך הווצאפ כמובן ) : מה אחי ?
אני ( דרך הווצאפ): כלום אחי מה קורה ? אה מתחיל גשם בעיר שלך…

Froyo
Guest
X
Guest

לכל הדברים האלו יש אפליקציות יעודיות שהרבה יותר אינפורמטיביות (ושימושיות) מהשטות הזאת.

R
Guest

אתם מפספסים את כל הקטע… נסו קצת לפתוח את הראש ולא להיות מקובעים…
נכון אתה יכול להוריד אפליקציה שתגיד לך שיורד גשם עוד שעה, ואז גם להוריד את האפליקציה של צ׳לסי ואם כבר אז תוריד גם את האפליקציה צבע אדום כדי לקבל פוש שיש צבע אדום, אהה וגם תוריד את האפליקציה ששולחת לך פוש כשהכוסית מאינסטגרם מעלה תמונה (כי אינסטגרם לא תומכת בזה).. עכשיו גם תירשם לכל אחת מהאפליקציות האלה ותתן להם פרטים ותקנפג כל אחת בדרך שלה…

או שפשוט תעשה Yo

Y
Guest

חחחח איזה בדיחה האפליקציה הזאת פשוט לא שווה שקל . שלא לדבר על מיליון דולר !?!?!
WTF
לאנשים אין מה לעשות בחיים רק לשלוח YO אחד לשני נכון…

X
Guest

העניין זה שבתור שירות בין חברים זה סתם חרא והיה לזה באז קצר, אף אחד לא ייכנס לאפליקציה אחרת כשהוא יכול להיכנס לוואטסאפ ולכתוב לחבר שלי מה קורה ודרך זה להתחיל את השיחה, אין שום יתרון לyo במובן החברתי.
בתור שירות התראות אולי יש לזה קצת פוטנציאל אבל גם פה הייתי רוצה עוד מידע חוץ מ YO.

R
Guest

“בתור שירות התראות אולי יש לזה קצת פוטנציאל אבל גם פה הייתי רוצה עוד מידע חוץ מ YO.”

הלינק שמצורף ל Yo יכול להכיל על מידע שאתה רוצה……………..

X
Guest

חייב לציין שבנוגע ללינק באמת לא ידעתי, יש לזה פוטנציאל בתור אפליקציית התראות, אני לא רואה את זה בתור רשת חברתית (ואני גם לא חושב שיש לזה מודל עסקי שיעבוד).

yoyo
Guest

השקעות משחקני טניס ושחקני קולנוע ומשקיעים פרטים – קרנות הון סיכון לא השקיעו כי יש להם כלים לחשוף את הבלוף

asd
Guest

תעלו קצת את הרמה באתר ותפסיקו לדווח על השטות הזאת.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: