מתקרבים להשקת הבטא: הצצה ל-Diablo 3

אחרי ציפייה ארוכת שנים, דיאבלו 3 עומד להגיע סוף סוף. הנה כמה פרטים חדשים על המשחק שנחשפו לאחרונה

צילום: צילומסך

אין ספק, דיאבלו 3 הוא אחד המשחקים היותר מצופים בקרב שחקני PC. בהמשך השנה אמורה לצאת הבטא של המשחק, אבל לבינתיים הזמינה אליה המפתחת בליזארד נציגים של מספר אתרי משחקים, הציגה בפניהם את המשחק ואפילו נתנה להם לשחק בו מעט – בקוטאקו דיווחו ששיחקו בו במשך ארבע שעות, והם חזרו עם לא מעט רשמים.

על דמויות והתפתחות

במשחק יהיו חמישה סוגי דמויות: ברברי, רופא אליל, מכשף, נזיר וצייד שדים. הברברי מתאים למי שרוצים לחתוך ולקצץ כל דבר. הוא גדול וחזק ומונע באמצעות זעם – ככל שתגרמו יותר נזק, תקבלו יותר זעם ותוכלו לגרום אפילו יותר נזק בהמשך. מלבד מגוון דרכים לחתוך את האויבים לקוביות קטנות, הוצגה גם יכולת של הברברי להפוך לחיה אפלה וענקית שמסוגלת להתגבר על קבוצות אויבים גדולות. לרופא האליל יש קשר מיוחד עם חיות. הוא גם הדמות היחידה שעדיין מונעת באמצעות מאנה. הוא מסוגל לזמן מפלצות שונות, כמו עטלפי אש, חיה ענקית בשם The Gargantuan, או יצור שהופך את אויביו לתרנגולות. למכשף יש יכולות קסם כמו האטת הזמן, הגנה באמצעות יהלומים שנדבקים לעורו או ירי של קרני אנרגיה. הוא גם יכול להשתנות לצורה בשם ארכּון, שמעצימה את כוחות הקסם שלו. הנזיר מתמחה באמנויות לחימה, והאנרגיה שלו מתחדשת כשהוא מתקיף. יש לו מגוון התקפות, אבל גם יכולות לחזק את חבריו לקבוצה או להטיל לחשי הגנה. אחרון חביב, צייד השדים מתמחה בכלי נשק לטווח ארוך – קשתות, רובי קשת ורימונים. האנרגיה שלו מפוצלת לשניים, בין שנאה שעליה מבוססות ההתקפות שלו, ומשמעת עליה מבוססות ההגנות.

גם בשיטת ההתקדמות נעשה שינוי מהותי – במקום נקודות מיומנות שיושקעו במיומנויות שונות שזמינות מתוך עץ מיומנויות, נעשה שימוש במשהו אחר לגמרי – לכל דמות יש מספר משבצות מיומנות – עד שש, אבל נראה שבתחילת המשחק רק שתיים מהן פתוחות. בכל זמן נתון יכולות לפעול מספר מיומנויות כמספר המשבצות הפתוחות. עם העליה בדרגות נפתחות משבצות נוספות, והמיומנויות עצמן משתדרגות באופן אוטומטי עם העליה בדרגות. בנוסף, יהיו עד שלוש משבצות של מיומנויות פסיביות – כאלה שפועלות כל הזמן ואין צורך להפעיל אותן במיוחד. בדרגות גבוהות יותר, ניתן יהיה להשפיע על האופן שבו מיומנויות פועלות באמצעות רונות, אבל היכולת הזאת רק הוצגה לכתבים ולא ניתן להם זמן להתנסות בה.

השינוי הזה בשיטת ההתקדמות נראה כמו צעד מבורך. מצד אחד הוא מפשט את ההתקדמות וחוסך זמן והתלבטויות בכל השקעה של נקודות מיומנות. מצד שני, הוא עדיין משאיר הרבה מקום לעיצוב אישי של הדמות, ולמרות שהוא מצמצם את מספר הבחירות הקריטיות שהשחקן מבצע בעיצוב הדמות, הוא נותן לכל בחירה כזאת יותר משקל. הדוגמא שנתן וויאט צ’נג מבליזארד לג’ויסטיק הייתה של בחירת חמש מיומנויות זולות שמשפרות את הסיכוי לפגיעות קריטיות באחוז אחד כל אחת – גישה שמשמשת במשחקי תפקידים רבים, וגם במשחקים הקודמים בסדרה, לעומת מיומנות פסיבית אחת שאומרת שאתה גורם ליותר פגיעות קריטיות – הגישה שתשמש במשחק החדש. “אתם מעדיפים לעשות עשרים בחירות קטנות או שלוש גדולות?” שאל צ’נג את הכתבים. “אנחנו גילינו, בעיקר בנושאים של הגדרת הדמות, ששלוש בחירות גדולות מעניינות ומושכות יותר”.

מה עושים עם כל החפצים?

כמו במשחקי תפקידים (ובמיוחד משחקי תפקידים-פעולה כמו דיאבלו), תגלו מהר מאוד שרשימת החפצים שלכם עמוסה באבנים, פגיונות חלודים, חרבות קסומות פחות שוות מהחרב הקסומה שלכם ועוד לא מעט זבל. אחת הדילמות הקשות ביותר במשחקים כאלה היא מה לקחת ומה להשאיר. האם לקחת את החרב הזאת, שמאוד תעזור לחבר לקבוצה בהמשך, או את המטה ההוא, שאפשר למכור תמורת המון כסף? בדיאבלו 3, לא תצטרכו להתלבט.

רשימת החפצים עדיין מוגבלת בנפחה, אבל מוקדם במשחק תקבלו שני חפצים עם מקומות קבועים ברשימה שיעזרו לכם לעשות בה סדר: קלחת ירדן (Cauldron of Jordan) תאפשר לכם למכור חפצים בלי להגיע לעיר. מצאתם ערימת אוצרות? רוצים רק חפץ אחד מתוך עשרים החפצים בערימה? תמכרו את תשעה עשר הנותרים במקום, בלי לחכות, להתעכב ולסחוב משקל מיותר. החפץ השני הוא קוביית הנפילים, שתטחן חפצים למרכיביהם הבסיסיים, איתם ניתן להגיע לבעלי מלאכה בעיר וליצור מהם חפצים חדשים, טובים יותר. למה למכור שלוש חרבות אם אפשר לעשות מהן גרזן גדול אחד?

היסטוריה וגיאוגרפיה

המשחק יתחיל בעיירה טריסטרם החדשה, שהוקמה על חורבות טריסטרם מהמשחק הראשון. הבטא תסתיים בקרב נגד מלך השלדים, בוס שכבר הופיע במשחק הראשון. נראה שבבליזארד רוצים לעשות מחווה למי ששיחקו בסדרה מתחילתה ולהכניס לסיפור קווים שיהיו מובנים להם יותר וגם יעוררו קצת רגשות נוסטלגיה. בנוסף, המפתחים טוענים שהם הצליחו למצוא דרך להכניס את הסיפור למשחק בלי להעיק.

שחקנים בסדרה תמיד ביקשו שלא ישעממו אותם עם סיפור – הם כאן בשביל להרוג כמו שיותר מפלצות בכמה שפחות זמן. במשחק יהיה סיפור, אבל רובו יחשף באמצעות דיאלוגים וקטעי קול מוקלטים שלא יעכבו את המשחק – תוכלו להקשיב להקלטות בזמן שאתם הורגים מפלצות, או שאם אתם חושבים שסיפור הוא דבר מיותר במשחק כזה, תוכלו להתעלם מהן בזמן שאתם הורגים מפלצות. הבחירה בידיכם.

אבל לא הכל ורוד

למרות שכל מה שתואר מהמשחק נשמע מצויין, ישנן כמה נקודות שליליות. הראשונה היא שהמשחק תמיד, אבל תמיד, מחובר לרשת. למרות שאין חובה לשחק את המשחק בקבוצה, השמירות שלו מתבצעות בענן, ולכן חייבים להיות מחוברים לשרתי המשחק תמיד. נקווה שבליזארד ימצאו פתרון אלגנטי לבעיה הזאת, כי עד היום משחקים שהכריחו את השחקנים להיות מחוברים לרשת בלי סיבה מספיק טובה (כלומר – לא משחקי תפקידים המוניים) זכו להרבה ביקורת שלילית וגם נפרצו בסופו של דבר, מה שהפך את הפיראטיות למשתלמת, מכיוון שמשחק בעותק לא חוקי היה נוח יותר ממשחק בעותק חוקי. הבעיה השניה היא שהמשחק לא יתמוך במודים – שינויים שמבוצעים על ידי אנשים פרטיים ולא על ידי אולפן הפיתוח. הסיבה לכך, לטענת בליזארד – מגוון סיבות הקשורות במשחקיות ובאבטחה.

בסך הכל, למרות שתי הבעיות הללו, המשחק נשמע ונראה מצויין, ואפשר לסמוך על בליזארד שיעשו עבודה טובה. אין ספק, לבעלי ה-PC תהיה בקרוב עוד סיבה לתפוס תחת על שחקני קונסולות.

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: