מפתחים חנות מקוונת לעסק קטן? 10 הפיצ'רים שיגרמו ללקוח לנשק לכם את הידיים

אם אתם עובדים על פלטפורמת וורדפרס או Wix, הרשימה הבאה תהיה שימושית במיוחד עבורכם: איך מגבירים נאמנות של לקוחות, גורמים להם לחזור לחנות ופותרים את כאב הראש של כלי הסליקה?

בעלי עסקים קטנים חייבים לתחזק חנויות מקוונות מעודכנות, ידידותיות ויעילות (צילום: pexels)

מאת הילה כהן, מנהלת מוצר איקומרס בישראכרט

אנחנו לא בטוחים שצריך נתונים רשמיים בשביל לדעת שאחוזי הקנייה ברשת זינקו בטירוף, אבל הנה כמה בכל זאת: דו"ח של חברת המחקר eMarketer מראה כי עד סוף השנה נשלים עלייה של 16.8% בהיקף המסחר האלקטרוני, שתסתכם ביותר מ-4.9 טריליון דולר. המספרים גדולים בהרבה כשמסתכלים על מה שקרה ב-2020 – עלייה של 25.7% בהשוואה לשנה שלפני, הודות לקורונה ולסגרים כמובן.

במילים אחרות, לא משנה אם מדובר בחנות למזון לבעלי חיים, מעדנייה או ספוט לוהט למזרוני יוגה מעוצבים – כל עסק, קטן או גדול, חייב נוכחות אינטרנטית. וכשמדברים על נוכחות אינטרנטית כבר מזמן לא מתייחסים רק לעמוד עסקי בפייסבוק או לאתר תדמית של עמוד אחד.

כך תבנו חנות אונליין מנצחת

יותר ויותר עסקים קטנים מבינים שהם זקוקים לחנות אונליין מתוחזקת ואטרקטיבית, אלא שחלקם נתקלים בקשיים טכניים או תפעוליים שיכולים להיפתר בקלות עם הטריקים והתוספים הנכונים. אז איך בונים חנות אונליין מנצחת, כזו שמאפשרת חוויית קנייה נוחה, מהירה וברורה, וגם כוללת כלים שיווקיים המסייעים לבעלי עסקים קטנים להגדיל את המכירות?

אם אתם מפתחים חנות מקוונת לעסק קטן על פלטפורמת וורדפרס או Wix, תגלו שהרשימה הבאה שימושית במיוחד. דני נבון, הבעלים של BestSite המתמחה בפיתוח אתרים על גבי פלטפורמת Wix ושחר סרברניק, בעלים משותף עם נעמה אביאור של חברת דיגיטל אקספרס מרקטינג המתמחה בבניית אתרים על גבי פלטפורמת WordPress, מיפו עבורכם את התוספים החשובים שיהפכו את העבודה שלכם להרבה יותר קלה ויעילה:

1. פתרון סליקה

כל חנות אינטרנטית חייבת פתרון סליקה, רצוי כזה שמפתחת האתר יכולה לחבר אליו את העסק בקלות. עד היום היו צריכים בעלי העסק לפנות בעצמם גם לחברת מסופים וגם לחברות הסליקה, אבל היום ישנם פתרונות חדשים והוליסטיים המאפשרים למפתחים לחבר את החנות לסליקה בשלב בניית החנות המקוונת, ללא צורך לפנות לכל חברת אשראי בנפרד.

נכון, ישנן אופציות שונות המאפשרות את ביצוע המכירה מחוץ לאתר – כלומר, הזמנה באתר ותשלום אופליין – אבל זה לא מומלץ מכיוון שבשיטה הזאת אחוזי ההמרה נמוכים יותר ופעמים רבות היא לא מתממשת לכדי רכישה. כשמשתמשים בפתרון סליקה שהמפתחת יכולה לחבר בעצמה, התהליך הופך לפחות מסורבל ויותר מהיר ויעיל.

2. שירות משלוחים מותאם

כשמוסיפים את אופציית השילוח בחנות האינטרנטית, חייבים להגדיר מה השירות כולל ולא לתת פתרון אוטומטי ואחיד. מפתחים חייבים להגדיר פרמטרים שונים מול בעל העסק ומול חברת המשלוחים כבר בשלב בניית החנות – לאילו אזורים עושים משלוחים ולאילו לא, כמה עולה המשלוח עבור כל יעד, מתי המשלוח הוא חינמי ועוד.

3. עגלה נטושה

כאשר לקוח עוזב את תהליך הקנייה באמצע ומשאיר פריטים בעגלה הווירטואלית שלו, ניתן להשתמש בה כדי לחזור ולתזכר אותו. שתי הפלטפורמות מאפשרות לייצר תהליך אוטומטי ששולח ללקוח תזכורת במייל על הפריטים שרצה לרכוש, עם לינק שמביא אותו בחזרה לחנות. בנוסף, ניתן להגדיר פנייה ממוקדת יותר – לדוגמה כזאת שמציעה הנחה. זה פיצ'ר שמופעל אוטומטית ועובד בעיקר במייל, אבל אפשר לשלוח תזכורת גם בהודעת טקסט או בוואטסאפ.

4. Out of stock

שיטה טובה להגביר נאמנות של לקוחות היא שירות Out of stock, שבו לקוח יכול להשאיר מייל ולקבל הודעה ברגע שהמוצר שבחר זמין שוב במלאי. זהו פיצ'ר נהדר עבור בעל העסק, כיוון שהוא מסייע לו לאסוף דאטה חיוני וגם מייצר תקשורת עם הלקוח.

אין דבר מבאס יותר ממוצר שאזל מהמלאי (צילום: Pexels)

5. השלמה אוטומטית בחיפוש

גם עסקים קטנים צריכים לשאוף לתהליך רכישה קצר ויעיל עבור הלקוחות שלהם. לצורך כך קיים תוסף שימושי מאוד המשלים ללקוח את החיפוש באופן אוטומטי, ומראה לו את כל המוצרים המתאימים שיש בחנות. מעבר לכך שזה מקצר את זמן הקנייה, הפיצ'ר הזה חושף את הלקוחות למוצרים עליהם לא חשבו כלל ועשוי להגדיל מכירות.

6. יצירת פילטרים ופילוחים

היכולת למיין מוצרים מאוד חשובה, בעיקר כאשר מדובר בתהליך רכישה באינטרנט. מרבית הלקוחות אונליין מגיעים לחנות כשהם כבר יודעים מה הם רוצים ומהו התקציב שלהם. חנות שמאפשרת ללקוחות שלה לעשות את הפילוחים הנדרשים הופכת את חוויית הקנייה למהירה וחיובית יותר.

7. Members

דרך נוספת לייצר נאמנות לקוחות היא על ידי חברות בחנות. הרשמה לחנות מאפשרת ללקוח לראות רכישות קודמות שעשה, לשמור את פרטי כרטיס האשראי ולהבטיח שהרכישות הבאות יהיו יותר קצרות וקלות.

8. מוצרים מקושרים/משלימים

עוד פיצ'ר שמסייע בהגברת מכירות הוא זה שמציע לקונה מוצרים מקושרים: "קנית אוכל לכלב? יכול להיות שהצעצוע הזה יעניין אותך". ב-Wix ניתן לדייק את התהליך בתהליך פיתוח האתר באמצעות קוד.

הפיצ'ר הזה קיים גם בוורדפרס, ושם אפשר לבחור אם הוספת המוצרים המקושרים תתבסס על קטגוריות או שתעשה באופן ידני. כדי לא ללכת לאיבוד, לפחות בהתחלה, יכול להיות שתעדיפו לבחור באופציה האוטומטית.

9. אינטראקציות עם פלטפורמות חיצוניות

ב-Wix ו-WordPress ישנה אפשרות לייצר אינטראקציה עם גוגל ופייסבוק שמייצרת פרסום (בתשלום כמובן) – היא חושפת לקוחות למוצרים חדשים שעלו בחנות, מקשרת אותם לעגלה הנטושה שלהם וכו'. בנוסף, בשתי הפלטפורמות ישנה אפשרות להסתנכרן עם הרשתות החברתיות, אם לחנות יש עמוד עסקי בהן, ולהעלות אליהן מוצרים חדשים מהחנות באופן אוטומטי.

מגלילה בפיד לגלילה בחנות (צילום: Pexels)

10. שירות לקוחות או צ'אטים

למרות העלייה בהיקף הרכישות אונליין, לקוחות עדיין מחפשים את המענה האישי, בעיקר כשיש תקלות או קשיים. בתהליך הקמת האתר ניתן לייצר שירות לקוחות בוואטסאפ או בצ'אט, אותו יוכל בעל העסק לתפעל בקלות יחסית.

היקף הקניות ברשת רק ילך ויתרחב – זה כבר ברור לכולם. בעלי עסקים קטנים חייבים להתקדם ולהחזיק בחנויות מקוונות מתפקדות – כלומר מעודכנות, ידידותיות ויעילות. צריך להביא בחשבון שרובם הם אנשים לא טכנולוגיים המפקידים את משימת בניית האתר בידי מפתח או מפתחת. אלה צריכים למצוא את הדרך להשתמש בפתרונות פשוטים לתפעול מצד אחד, וכאלה שייצרו עבור החנות רווחים מצד שני. כשמפתחים חנות אינטרנטית חשוב לתכנן אותה מראש כך שהתוספים הרלוונטיים כבר יהיו בה באופן כזה שמשרת היטב את בעל או בעלת העסק, וכתוצאה מכך גם את הלקוחות שלהם.

הכתבה בחסות ישראכרט

ישראכרט עסקים מייצרת מעטפת מלאה של פתרונות חדשניים לעסקים מכל הסוגים שמאפשרים להגביר מכירות און ליין ומעניקה להם ערך מוסף בדמות כלים מתקדמים שמאפשרים לנהל את העסק בתפעול השוטף.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "מפתחים חנות מקוונת לעסק קטן? 10 הפיצ'רים שיגרמו ללקוח לנשק לכם את הידיים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עדן
Guest

כתבה לא ניטרלית מוטת אתר WIX – לא יפה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: