דויטשה טלקום פותחת לסטארטאפים ישראלים דלת לאירופה

החברה הציגה מסלול ייעודי לסטארטאפים ישראליים באמצעות הגוף Hub:Raum וקרן ההשקעות T-Ventures אשר יאפשרו לחברות חדירה רכה אל השוק האירופאי

חממת הסטארטאפים Hub:Raum, הממוקמת בברלין ומהווה את הזרוע הביצועית של ענקית התקשורת דויטשה טלקום בכל מה שקשור לפעילות עם סטארטאפים ואימוץ טכנולוגיות חדשות, הודיעה כי תשיק מסלול מיוחד המיועד לסטארטאפים ישראלים, אשר יאפשר לחברות הנמצאות בשלבים מוקדמים של Seed או Round A לעשות את הצעדים הראשונים שלהן בשוק האירופאי, ליצור קשרים עסקיים ולבצע את המכירות הראשונות שלהן ביבשת.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

נחיתה רכה בשוק האירופאי

התוכנית, אשר תותאם אישית לפי צרכיה של כל חברה, תימשך בין שלושה לארבעה חודשים ותכלול מספר שלבים: בשלב הראשון, לאחר תהליך מיון ראשוני, תבחר החברה במספר חברות סטארטאפ אשר בידיהן מוצר קיים, גם אם מדובר באב טיפוס עובד או במוצר בטא. Hub:Raum תעביר את הסטארטאפ תקופת הכנה של כחודש בישראל, במהלכה ילמדו כיצד להתכונן לחדירה הראשונית לאירופה. לאחר מכן, לסטארטאפ יתאפשר לבצע רילוקיישן זמני לברלין, הכולל משרדים, ליווי צמוד, סיוע וייעוץ במגוון תחומים עסקיים ומשפטיים, ותמיכה כספית חלקית על הוצאות הנסיעה והשהייה בגרמניה.

בתמורה, תקבל דויטשה טלקום הזדמנות לבצע סקאוטינג על התעשייה הישראלית ולשווק את עצמה כגוף שתומך בסטארטאפים בישראל, וכמובן אופציה להשתתף בסבב גיוס ההון הבא של החברות, באמצעות קרן הההשקעות של החברה, T-Venture בסכום של כמה מאות אלפי דולרים תמורת אקוויטי בהנחה.

זוהי לא הפעם הראשונה שגוף זר מחפש את דריסת הרגל שלו ושיפור הסקאוטינג בתעשיית הסטארטאפים הישראלית. לפני חודשיים, קרן האנג’לים NAS חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם תוכנית ההאצה הישראלית Elevator על מנת לעזור לסטארטאפים ישראלים לבצע נחיתה רכה באירופה. ההבדל המרכזי בין שתי התוכניות, הוא ש-Elevator מהווה תוכנית האצה לסטארטאפים בעוד המסלול של Hub:Raum ודויטשה אינו מהווה חממה או אקסלרטור מסויים של סטארטאפים, אלא מסלול ייעודי לסטארטאפים המעוניינים להיכנס אל השוק האירופאי ולהוזיל עלויות חדירה לשוק האירופאי, המוערכות בכמאות אלפי דולרים.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

דויטשה טלקום מחפשת סטארטאפים ישראלים

על פי מידע שהגיע לגיקטיים, בתקופה האחרונה נציגים של דויטשה טלקום סיירו במספר חממות סטארטאפ ואקסלרטורים ישראלים, ריגלו אחר חברות מעניינות וניסו להבין כיצד תעשיית הסטארטאפים הישראלית עובדת. בסוף התקופה ולאחר שהוחלט על פתיחת המסלול עבור הסטארטאפים הישראלים, נבחרה חברת הסטארטאפ הישראלית Screemo עליה כתבנו לפני חודש, להשתתף בפיילוט (עדיין לא כחלק מלא מהתכנית) עם דויטשה טלקום ולהגדיר את שלבי העבודה העיקריים בתוכנית. כחלק מהפיילוט, Screemo תגיע לגרמניה ותיפגש שם עם מספר לקוחות פוטנציאליים כהתחלת העבודה בשוק הגרמני והאירופאי.

אדיר צימרמן, מנכ”ל Screemo סיפר בריאיון לגיקטיים כי שיתוף הפעולה עם דויטשה טלקום צפוי להוות את יריית הפתיחה משמעותית לפעילות העסקית של החברה באירופה: “כחלק משיתוף הפעולה של Screemo עם דויטשה טלקום, Screemo תבצע פגישות עם קבוצות ספורט אשר חתמו על הסכם ספונסרשיפ עם דויטשה טלקום ותהווה למעשה את הפלטפורמה השיווקית שתעזור לדויטשה לבצע את האינטראקציה עם הקהל באמצעות המסכים באיצטדיונים. רק לפני שנה, חברת אדידס ביצעה בגרמניה קמפיין של חלונות ראווה אינטראקטיביים המאפשר למשתמשים לבצע רכישות מהסמארטפון היישר מחלון הראווה, כך שבהחלט מדובר בשוק מתקדם ומעניין ויהיה אתגר גדול לעבוד בו”.

מין-קין מאק (Min-Kin Mak), סגן נשיא בכיר לעסקים חדשים ב-Deutsche Telekom העומד בראש Hub:Raum

מין-קין מאק (Min-Kin Mak), סגן נשיא בכיר לעסקים חדשים ב-Deutsche Telekom העומד בראש Hub:Raum. מקור: יח”צ

נציג Hub:Raum בישראל, גילי צגלה סיפר בריאיון לגיקטיים כי המסלול מהווה הזדמנות מצויינת עבור חברות הנמצאות בשלבים מוקדמים ומכוונות עבור השוק האירופאי: “עבור החברות סטארטאפ ישראליות בשלבי סיד-סיבוב ראשון, אשר פיתחו אב טיפוס עובד, יש הזדמנות טובה לייצר את המכירות הראשונות שלכם בגרמניה או במדינות אירופאיות אחרות וליהנות מהמאגר העצום של אחד מגופי התקשורת החזקים באירופה ואף במדינות אחרות הכולל אנשי פיתוח עסקי, עורכי דין, משאבים כלכליים ורשת אדירה של מנטורים. אנחנו מאמינים שלסטארטאפים ישראלים יש פוטנציאל רב בשוק האירופאי, והמטרה שלנו היא לעזור ולהכין אותם לצעדים הראשונים בשוק תוך טיפול בנושאים הקשורים לדרישות אירופאיות בנושאים משפטיים הכוללים את תחום הפרטיות, ולמעשה להוות שותף המלווה את החברה בכל התהליך העסקי באירופה.”

“יש לנו הערכה רבה כלפי קהילת הסטארט-אפים הישראלית והידע המעמיק שנלווה אליה במגוון תחומי הטכנולוגיה”, סיפר מין-קין מאק (Min-Kin Mak), סגן נשיא בכיר לעסקים חדשים ב-Deutsche Telekom העומד בראש Hub:Raum. “יש לנו אפשרות לפתוח דלתות לחברות הצעירות הישראליות, הן בתוך Deutsche Telekom, והן אצל חברות שותפות, מהלך שיעניק לחברות הישראליות רוח גבית חזקה ביותר בדרך להצלחה. אנו רוצים לעשות שימוש בסינרגיה הזו כדי להביא ביחד את המוצרים והפיתוחים הישראלים לשוק האירופאי”. לדברי מאק, כחלק מההשקה בישראל, Hub:Raum כבר חתמה על שיתופי פעולה ראשוניים עם שני גופים בישראל, עם האקסלרטור TheJunction ועם חממת TheTime הממוקמות בתל אביב, והיא פתוחה לשותפויות דומות נוספות בעתיד.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: