Delicious, הדור הבא

לאחר שיאהו החליטה לוותר עליו, מייסדי יוטיוב החליטו לרכוש את אתר Delicious על מנת לשמר ולפתח אותו. האם הם יצליחו?

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

לאחר שייסדו, פיתחו ומכרו את יוטיוב לגוגל עבור 1.65 מיליארד דולרים, מייסדי יוטיוב מציגים את הפרוייקט הבא שלהם: שירות הסימניות הפופולארי Delicious.

לאחר שיאהו החליטה לוותר עליו, המייסדים החליטו לרכוש אותו ולהמשיך לפתח אותו. האם יצליחו השניים לשחזר את ההצלחה?

שיקום חברתי

בדצמבר לפני כשנה, מידע פנימי שדלף מחברת יאהו גילה כי החברה מתכננת לסגור את שירותי דלישס. צ’אד הארלי (Chad Hurley) וסטיב צ’ן (Steve Chen), מייסדי יוטיוב, הקימו באותו הזמן חברה פרטית בשם Avos והיו בשלבי סיעור מוחין אודות הפרויקט הבא שלהם. אחת הבעיות שנתקלו בהן הייתה עודף המידע שהגיע ממגוון רחב של מקורות – אתרי חדשות, תוכן, וסרטוני וידאו הציפו את חשבונות הטוויטר שלהם וקוראי ה-RSS לא הצליחו לעמוד בקצב המידע.

בראיון עבור הניו יורק טיימס, פירטו השניים את הסיבות שהובילו אותם לרכישת דלישס באפריל האחרון, כמו כן את התוכנית העתידית עבורה. צ’ן פתח בכך שטען כי עם למעלה מ-200 מליון ציוצים המפורסמים מידי יום בטוויטר, הוא אינו מסוגל לקרוא אפילו 1,000 מהם ומדובר בהרבה מאוד מידע שיכול להיות חיוני עבורו, אך הוא מפספס אותו.

לטענתו, ישנם שירותים רבים המנסים לפתור את בעיית גילוי המידע ממגוון רחב של מקורות, אך אף אחד מהם לא עושה זאת כמו שצריך. הוא מוסיף שבעת חיפוש סטנדרטי בגוגל, למשתמש יש בין 8 ל-10 טאבים פתוחים המכילים קישורים לפורומים, הודעות ומידע שכולו קשור לנושא החיפוש, שלקח לו הרבה מאוד זמן להשיג. אתר דלישס המחודש מיועד לספק עבור אותם משתמשים דרך קלה לשמירת הקישורים כמקבץ אחד, אליו גם משתמשים נוספים יוכלו לגשת.

הם מסבירים כי החליטו לרכוש את החברה ולא לפתח שירות משלהם עקב מספר סיבות, כשהעיקרית בהן היא העובדה שקשה לפתח מותג מאפס. לדלישס קהל מעריצים גדול ושם ידוע בשוק, כך שהרבה יותר קל להתפתח ממנו. קיים מגוון רחב של אתרים שכבר מציגים את כפתור דלישס לשיתוף מידע, הממוקם לצידם של שירותים מוכרים יותר כגון טוויטר, פייסבוק טאמבלר ועוד.

עוד סיבה בעקבותה החליטו הארלי וצ’ן לרכוש את החברה, היא מכיוון שמצא חן בעיני השניים הרעיון לשמר את אחת מחברות ה-Web 2.0 הראשונות שהתחילו את תנועת השיתוף החברתי ברשת. מדובר באתר עם היסטוריה משמעותית והם אישית יהיו עצובים אם האתר יסגר ויעלם.

חי, בועט ומתחדש

כיום, למרות שלא השתנה או התפתח מאז שנמכר, דלישס עדיין מושך כחצי מליון מבקרים מידי חודש. מטרתם של צ’ן והארלי היא להפיח רוח חיים חדשה אל תוך האתר ולהציגו לשאר העולם, על מנת שיוכל לזכות באהדה וכמובן להמשיך להתפתח. השניים מבהירים כי לא קנו את החברה על מנת להרוג אותה והם מקווים כי הגולשים מבינים זאת.

אתר דלישס המשופר מיועד לעזור למשתמשים לארגן את זרימת התוכן באינטרנט. דף הבית החדש יציג “ערימות” של מידע המאגד תחתיו סיפורים, תמונות וסרטוני וידאו באותו הנושא, כמו כן הצעות תוכן המבוססות על פעילות המשתמש. בכוונת צ’ן והארלי להזמין את המשתמשים הוותיקים הנמצאים בשירות מאז שנפתח ב-2003, לבחון את הגרסה החדשה של האתר לפני כולם, על מנת לקבל מהם חוות דעת כנה על העיצוב והתכונות החדשות.

ההשקה המחודשת של האתר צפויה להתרחש מאוחר יותר השנה והשניים מקווים כי בעקבותה יצליח האתר להתרומם ולקבל את הפופולאריות המגיעה לו. בעוד שמדובר בשירות עם פוטנציאל גדול, השאלה המתבקשת היא – האם השניים יצליחו לשחזר את ההצלחה של יוטיוב?

וידאו: כיצד להשתמש ב-Delicious

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: