בחסות Defcon: האקינג לגיל הרך

בכנס DefCon השנתי העניקו הפעם במה גם לדור הצעיר ולימדו אותו כיצד ניתן לפרוץ לפלטפורמות שונות ועדיין להשאר בצד של הטובים

לוגו מאתר DefCon Kids

השנה הציג כנס Defcon גרסה צעירה – Defcon לילדים. מטרת הכנס הייתה לתת לילדים כלים ודרכים לגבי כיצד ניתן להיות האקרים גם בצד הטוב של החוק.

האקרים צעירים

השנה נפתח לראשונה, כחלק מכנס DefCon פאנל מיוחד עבור ילדים בשם DefCon Kids Village. במסגרתו הוזמנו כ-60 ילדים בגילאי 8 עד 16 בליווי הוריהם לסדרה של סדנאות, הרצאות ותחרויות שהציגו בפניהם את עולם ההאקינג ועזרו להם להבין אותו. במשך יומיים הילדים צפו בהדגמות חיות ובהרצאות על ידי מגוון רחב של מומחי אבטחה, בהם נציגים מהמחלקה לבטחון המולדת והסוכנות לבטחון לאומי.

כשחושבים על כך, ילדים הם סוג של “האקרים” מטבעם, יש להם חוש סקרנות מפותח והם מעוניינים להבין כיצד דברים עובדים על ידי פירוקם לגורמים. במסגרת הכנס, המנחים עודדו את הילדים לחשוב מחוץ לקופסה, על מנת לזהות פגעי אבטחה בפלטפורמות המחשוב והמשחק בהם משתמשים מידי יום. המטרה הסופית הייתה להסביר לילדים שיש גם יתרונות בלהיות האקר כל עוד נשארים בצד הטוב של החוק ועוזרים להלחם נגד פושעים ופשעים מקוונים.

נדמה כי עם העלייה בפשעי אינטרנט, יש ביקוש לבעלי יכולות זהות לאלה של ההאקרים, על מנת להבין כיצד מצאו פרצות אבטחה מסויימות וניצלו אותן. מטרת הכנס היא לאו דווקא להכשיר את הדור הבא של ההאקרים, אלא להראות לצעירים שיש גם יתרונות ליכולת הפריצה ולעזור להם להבין כיצד לנצל את אותן יכולות בצורות חיוביות ולאו דווקא למטרות הרס ופגיעה. ניתן להניח כי כל אחד מהילדים יצא מהכנס עם ידע גדול יותר על בטיחות ואבטחה באינטרנט וכרגע יש להם אפשרות להוות דוגמה חיובית לחבריהם, שאולי גם מתעניינים בתחום.

כוכבת הכנס

במסגרת הכנס, האקרית בת 10 בעלת הכינוי CyFi הציגה פרצה שמצאה במגוון משחקי טאבלט וסמארטפון. היא מצאה שהזזת השעה יכולה להשפיע על אופן המשחק ובעצם פותחת לולאה דרכה ניתן לפרוץ אליו. בזמן שמשחקים רבים מזהים וחוסמים רמאויות של הזזת השעון, CyFi מצאה שעל ידי ניתוק המכשיר מרשת ה-WiFi והזזת השעון במינונים קטנים היא בעצם עוקפת את אמצעי הבטיחות הקיים. כך הצליחה להריץ את הזמן קדימה במשחקים והגיעה למצב שכנראה לא נבדק על ידי היוצר המקורי של המשחק. CyFi סירבה לתת את שמות המשחקים בהם מצאה את הפגם, על מנת לאפשר למפתחים לתקן אותם בעצמם.

 

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "בחסות Defcon: האקינג לגיל הרך"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נועם ג
Guest

“היא מצאה שהזזת השעה יכולה להשפיע על אופן המשחק ובעצם פותחת לולאה דרכה ניתן לפרוץ אליו.”
מה זאת אומרת לפרוץ למשחק דרך לולאה?
יש הרבה משחקים שהשעה בהם משחקת תפקיד מכרע, והזזת השעה היא סוג של רמאות, אבל יש לי תחושה שתוארה פעולה אחרת.
בתכנות, אם משחק נלכד לתוך לולאה שלא נגמרת אז הוא נתקע. אבל לתקוע לעצמו את הסמארטפון לא יעזור להאקר בכלום.

KE3
Guest

נועם, כמעט בכל משחק יש לולאה אינסופית, זה לא אומר שהוא תקוע.. אבל באמת לא הבנתי מה זה אומר “לפתוח לולאה”.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: