חברת DayTwo מגייסת 40.5 מיליון דולר: "זה כיף וזכות גדולה לשנות לאנשים את החיים"
המוצר של החברה יאפשר לכל מי שיחפוץ בכך לקבל המלצות תזונה מותאמות אישית עבורו בהתאם לחיידקי המעי שלו. המייסדת, ליהי סגל מספרת על האתגר הגדול, ההצלחה ולמה בחרה לפנות קודם לשוק הישראלי
עדכון 3.10.19 | הכתבה עודכנה כדי לשקף את הרחבת סבב הגיוס האחרון
הסטארטאפ הישראלי DayTwo, שמספק המלצות תזונה מותאמת אישית במטרה לאזן את רמות הסוכר בדם, מודיע היום (ה') על הרחבת סבב הגיוס האחרון שלו בעוד 9.5 מיליון דולר במסגרת חיתום יתר (Oversubscription). בכך, עומד סבב הגיוס האחרון על 40.5 מיליון דולר.
במסגרת הסבב הצטרפו לחברה, Longliv Ventures, קרן ההשקעות בבריאות דיגיטלית של CK Hutchison Holdings שהשקיעה 5 מיליון דולר, Cathay Innovation ו- Samsung NEXT. את הסבב המקורי הובילו הקרנות aMoon ואופק, תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון ו- Seventure Partners, קרן צרפתית המתמחה בתחום חיידקי המעי. מאז שהוקמה החברה ב- 2015 על ידי מריוס נכט, ליהיא סגל (מנכ״ל) ויובל אופק (יו"ר), היא גייסה סכום כולל של 57.5 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.
תזונה מותאמת אישית בתוך מספר שבועות
DayTwo נוסדה על ידי מריוס נכט (ממייסדי צ׳ק פוינט והעומד מאחורי קרן aMoon), ליהיא סגל ויובל אופק, עם טכנולוגיה שמבוססת על מחקר שבוצע על ידי פרופ׳ ערן סגל ופרופ׳ ערן אלינב ממכון ויצמן. השניים גילו כי סוגי מזון זהים יכולים לגרום לתגובות סוכר שונות בדם אצל אנשים שונים, וכי הרכב חיידקי המעי, שייחודי לכל אדם, תורם לתגובה השונה. במחקר התגלה בין היתר שייתכן שמזון שמוביל לתגובת סוכר מאוזנת אצל אדם אחד עלול להוביל לעליה ברמות הסוכר באדם אחר. המשמעות היא שגם מזונות שאנו תופסים כבריאים, מתגלים במקרים מסוימים כלא מומלצים ולהיפך. כך למשל – מאכלים הנתפסים לרוב בריאים כמו אורז – עשויים להתגלות כמאכל שאינו מומלץ לאנשים מסוימים, בעוד שבמקרים הפוכים ובקרב ברי מזל, דווקא גלידה מתגלה כמזון שאינו מזיק.
בהתבסס על המחקר, DayTwo פיתחה אפליקציה המסייעת להפחית את כמויות הסוכר בדם, במטרה לאפשר לכל אדם לשמור על רמות סוכר מאוזנות ובכך לשמור על אורח חיים בריא יותר. המוצר הראשון שלהם לאיזון רמת הסוכר בדם כבר משווק בישראל ובארה״ב לקהל הרחב, והוא פונה בעיקר לחולי סוכרת סוג 2. המלצות התזונה מתבססות על ריצוף דנ"א של חיידקי המעי של המשתמש (מיקרוביום), מידע רפואי ומידע אישי התנהגותי, כאשר האלגוריתם שפיתחו מתייחס לפרופיל האישי ויודע לחזות על בסיסו את הקפיצה של רמות הסוכר בדם להרכב מזונות ופרטי מזון בודדים. בסופו של התהליך שאורך מספר שבועות, המשתמשים מקבלים המלצות תזונה מותאמת אישית באפליקציה עם מאכלים ספצייפיים שמומלצים להם לצרוך, וממה כדאי להם להימנע. עלות הבדיקה עומדת על 1,350 ש״ח.
האתגר הגדול היה להפוך מחקר למוצר צרכני
בשיחה עם גיקטיים מספרת ליהיא סגל, שותפה-מייסדת ומנכ"לית DayTwo, כי האתגר הגדול בפיתוח היה לתרגם את המחקר המדעי למוצר צרכני: "המעבר למוצר שלקוחות יכולים להתנהל איתו ולעבוד איתו זה אתגר אחר. ומה שאתה חושב שיעבוד כשאתה בשלבי הפיתוח ב'מעבדה' לאו דווקא עובד ומתקבל על ידי לקוחות הקצה באותה הצורה כפי שתוכנן". אתגר נוסף על פי סגל הוא האתגר התפיסתי: "לבוא פתאום לאנשים באמצע החיים ולהגיד להם שמה שהם חשבו שבריא עבורם, הוא לאו דווקא בריא עבורם, ושיש פרמטר חדש של קפיצות הסוכר בדם שצריך להתייחס אליו כשמדברים על תזונה בריאה, זה אתגר שיווקי של יצירת מודעות למשהו שאנשים פחות מכירים. כולם מדברים על תזונה בהקשר של קלוריות, וערכים תזונתיים, אבל לאו דווקא יודעים להסתכל על הפרמטר המשמעותי של קפיצות הסוכר".
מה התגובות והתוצאות של הפעילות שלכם עד עכשיו?
"לחברה יש כיום כבר עשרות אלפי לקוחות, בישראל ובארה״ב. אנו עובדים עם קבוצות של סוכרתיים סוג 2 ומזמנים אותם לבדיקות פעם בשלושה חודשים כדי לראות את ההשפעה של המלצות התזונה האישיות על רמות הסוכר בדם שלהם שבאים לידי ביטוי במדד שנקרא HbA1c (המוגלובין מסוכרר). מדד זה מבטא בפשטות את ממוצע הסוכר בדם במשך שלושת החודשים האחרונים. אנו רואים בקבוצות אותם אנו מלווים ירידה של 0.92 במדד הזה לאחר 6 חודשים של שינוי תזונתי על בסיס המלצות התזונה שמותאמות להם באופן אישי. זה נתון פנטסטי! לשם השוואה, תרופות להורדת רמות הסוכר בדם מאושרות על ידי הרגולטור לשימוש ברף הרבה יותר נמוך. מעבר לזה אנו רואים לרוב גם ירידה במשקל, והרגשה כללית טובה יותר של המטופלים, אבל אנו זוכרים שהמטרה המרכזית שלנו היא לעזור לאנשים עם סוכרת, טרום סוכרת ומחלות מטבוליות אחרות לאזן את רמות הסוכר בדם.
בניגוד לחברות רבות שמחפשות קודם כל את השוק האמריקאי, אתם בחרתם להשיק את המוצר קודם כל בישראל. למה?
"ההשקה של המוצר בשוק הישראלי הייתה בחירה טבעית מבחינתנו. הטכנולוגיה שלנו מבוססת על מחקר ארוך שנים ומקיף מאוד של מכון ויצמן, המדענים יושבים בארץ והשקנו את המוצר לקהל הישראלי. בנוסף אנו מקיימים מחקרים קליניים בישראל אשר מרחיבים את היכולת שלנו לפנות לאוכלוסיות נוספות ולהביא להן ערך. התוצאות עד כה מצוינות, מלבד עשרות אלפי הלקוחות שהגיעו אלינו באופן ישיר, השקנו לאחרונה פרויקט משותף עם שירותי בריאות כללית אשר מסבסדת את עלות המוצר ללקוחותיה, ומוסיפה שירותי תזונה על בסיס התוצאות של הבדיקה שלנו. בנוסף השקנו שיתוף פעולה עם חברות הביטוח, ואנו ממשיכים להתרחב ולהגיע לאוכלוסיות רחבות בדגש על סוכרתיים סוג 2 וטרום סוכרתיים. ברמת האימפקט הרפואי, זה כיף וזכות גדולה לעבוד בתחום אשר נוגע באנשים ומשפר את הבריאות שלהם, ומבלי להשמע ציניים, לעיתים גם משנים להם לגמרי את החיים לטובה".
כיום מועסקים ב-DayTwo כ-70 עובדים, וההון שגויס ישמש את החברה להכפלת כוח האדם בשנה הקרובה, והמשך ניהול מחקרים קליניים באופן רציף. לאחרונה השיקה החברה את Microbiome Human Discovery Platform המבצעת מחקרים הבוחנים את הקשר בין חיידקי המעי ומחלות שונות, במטרה לפתח מוצרים חדשים בתחום הדיאגנוסטיקה והטיפול התרופתי.
הסבר בעברית על אפליקצית DayTwo
הגב
11 תגובות על "חברת DayTwo מגייסת 40.5 מיליון דולר: "זה כיף וזכות גדולה לשנות לאנשים את החיים""
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
1. גם לצד הציון הסופי בכל יום צריך להיות ציור-סמל של כמות כפיות הסוכר(כולל סוכר מוסף) שהמשתמש אכל באותו היום.
2. רצוי לעשות הפרדה בין הסוכר לקלוריות, ובין סוכר איכותי לסוכר לא בריא ההבדל בין שוקולד לבין סוכר מפירות.
רצוי שיהיה ברירת מחדל אחת שאם יש הזנת מידע שגויה של כמות הגרמים בסטייה של מעל חצי קילו 500 גרם של רכיב אחד בארוחה, המשתמש יקבל הפניה לתקן את כמות הגרמים תוך כך שנדלקת נורה אדומה בצד המסך שמייצרת התראה לתקן את הזנת המידע השגוי.
לאדם מבוגר שלא שולט בהזנת נתונים, כמות גרמים גדולה משנה את ציון הארוחה וגורמת לו לא במודע לחשוב שהציון השלילי שקיבל הוא הציון הקובע. כאשר המידע שהזין באופן שגוי מטעה את המשתמש המבוגר.
ובכל זאת. נראה שדייטו חושבים בקטן.
חייבת להיות אפליקציה חינמית חצי חינוכית חצי משחקית בשילוב תוכנית לימודים בבתי ספר, המייצרת מודעות בקרב תלמידים מגיל 8-9 הגיל בו ילדים לומדים לקרא ולכתוב. עליהם להיות מודעים מגיל צעיר מאוד. חינוך מגיל צעיר לגבי סוכר יעשה מהפכה בתחום הבריאות והרפואה בישראל. דייטו חושבים ממש בקטן. מחשבון דייטו צריך להיות אצל כל תלמיד במדינת ישראל. זה יגרום לילדים לחנך את ההורים איזה מאכלים לקנות ולצרוך בבית. ילדים לומדים הרבה יותר מהר ממבוגרים.
אתה מתכווין לסמן את השוקולד כחיובי ואת הפירות כשלילי?
בשוקולד יש הרבה שומן ולכן הסוכר בו נספג באיטיות ולא מעלה את הסוכר באופן קיצוני. פירות לעומת זאת מעלים את הסוכר במהירות.
ותלוי כמובן איזה פירות ואיזה שוקולד: כדוגמת 85% קקאו ומעלה.
הדבר הכי לא בריא שחברת דייטו עלולה להיגרר אליו,
זה העברת מידע רפואי לחברות הביטוח, ובכך תיסלל הדרך של חברות ביטוח לתיקים רפואיים של מבוטחים כשפוליסות מביטוח ייבנו באופן פרסונלי למבוטחים ויגרמו לצמצום כיסוי ביטוחי בעתיד הקרוב במחיר פרמייה גבוהה.
עוד סטארטאפ פח . מיותר להתמקד במיזם כל כך מרושל וחסר תועלת אם יש כל כך הרבה מוצלחים ויעילים .
נפלתי בפח. ניסיתי. כשלון אחד גדול.