ערוץ Tech Talks


בחסות

מדענית נתונים מפייסבוק ישראל מסבירה מה אתם צריכים כדי להשתלב בתחום

פייסבוק ישראל השיקה קורס Data Science שיפתח את הדלת עבור מי שרוצים לעבור לתפקיד הנחשק. אז מה כוללת העבודה ואילו תחומים כדאי להכיר?

בשנים האחרונות חווה תחום ה-Data Science עלייה בביקוש לעובדים, שיכולים להשתלב במגוון רחב של חברות ופרויקטים. על רקע מגמה זו השיקה פייסבוק ישראל קורס Data Science, המקנה את היסודות ומאפשר לבוגריו להשתלב בתפקיד הזה בשוק ההייטק.

צפו בהרצאה השנייה בסדרה

את ההרצאה הראשונה (מתוך שש) בסדרה מעבירה לנה נורמנוב, Data Scientist בפייסבוק ישראל, המציגה סקירה כללית של התחום: מה זה אומר להיות Data Scientist, מה כולל התפקיד ומה צריך ללמוד כדי לעבוד בתחום? נקדים ונאמר שלמרבה השמחה נורמנוב – שבעצמה הגיעה לתחום לגמרי במקרה – מעידה שלתפקיד הזה מגיעים אנשים מרקעים שונים ובעלי השכלה מגוונת.

אז מה עושה Data Scientist?

תפקידו של ה-Data Scientist הוא לקחת נתונים רבים ולהפיק מהם מידע החיוני לארגון ולהצלחה העסקית שלו. התפקיד מחייב הבנה בסטטיסטיקה, יכולת ניתוח נתונים מספריים והבנה שלהם וכן יכולת עבודה בצוות. בנוסף, על ה-Data Scientist להיות Storyteller – לא מספיק להביא נתונים, אלא צריך להיות מסוגלים לספר את הסיפור מאחוריהם.

Data Scientist הוא גם יועץ עסקי: אנשים בתפקיד זה צריכים לדעת מה המטרה הסופית של הפרויקט, לאן החברה רוצה להגיע ובהתאם לעשות סדרי עדיפויות בתוך התהליך. בנוסף, הם גם הקול של המשתמש ועליהם להביא אותו לתהליך הפיתוח, ולכן הם אחראים על קביעת מדדים ולמידה משינויים – הטובים והרעים.

לבסוף, נורמנוב מציגה שבעה תחומים שחשוב להכיר ואשר יילמדו בהמשך הקורס:

סטטיסטיקה והסתברות: הבסיס לעבודת ה-Data Analysis – כיצד היא משמשת את ה-Data Scientist בתפקידו ואיך ניתן להפיק ממנה את המרב.

מחקרים: כיצד לתכנן מחקר נכון שיסייע בהשגת המטרות העסקיות.

שפת SQL ופייתון (אופציונלי): הכלים המרכזיים בהם עושים שימוש בתפקיד זה על מנת לנתח נתונים בהיקף רחב.

הגדרת KPI: הגדרת מדדים היא חלק בלתי נפרד, והחשוב ביותר, בתפקיד ה-Data Scientist – אילו סוגים של מדדים קיימים ואיך מגדירים אותם באופן אידיאלי.

Spreadsheets and Visualisation Data: כלים נוספים בהם ניתן להציג את המידע לבעלי עניין שונים.

Data Street Smart: כללי אצבע שנועד לוודא שהמידע שבידנו אמין ושלא נעשה טעויות בזמן הניתוח שלו.

התנהגות משתמשים: הבנת האופן שבו צרכנים חושבים ומה מניע אותם.

הכתבה בחסות FACEBOOK

מרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל הוקם בשנת 2013 והוא אחד משני מרכזי המו"פ היחידים של פייסבוק מחוץ לארה"ב. המרכז בתל אביב מעסיק מאות מהנדסים, מנהלי מוצר, מדעני נתונים, חוקרים, מעצבים ועוד, שעובדים יחד על פיצוח אתגרים טכנולוגיים חסרי תקדים בקנה מידה עולמי. צוותי המו״פ בפייסבוק תל אביב מובילים פיתוח מקצה לקצה של מוצרים הנוגעים בחייהם של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם, כמו פייסבוק ואינסטגרם לייט, אקספרס WIFI, נובי, מוצרי AR/VR, מערכות AI ועוד.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

4 תגובות על "מדענית נתונים מפייסבוק ישראל מסבירה מה אתם צריכים כדי להשתלב בתחום"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
nope
Guest

“אני אקח ‘לזרוק את עקרונות הפרטיות של האנושות מהחלון’ ב200 אלכס”

דןדן
Guest

אפשר לינק לקורס בבקשה

יניב אביטל
Admin
מישהו
Guest

ואו זה יותר גרוע מלהסתכל על צבע מתייבש, אנחנו בעולם שנגמרו המקצועות המעניינים, הכל שעמום אחד גדול סביב קורפרטורים ששולטים בנו ובמידע שלנו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: