Dash Button שחשפה אמזון הוא מוצר מהפכני שכדאי שתתרחקו ממנו

כפתור ה-Dash Button שחשפה אתמול אמזון הוא אחד הפיתוחים המבריקים שהשיקה ענקית הקמעונאות. זו גם בדיוק הסיבה בגללה כדאי שתתרחקו ממנו

amazon dash button

על אף שהקירבה ל-1 באפריל איננה מקרית, ה-Dash Button שחשפה אמש אמזון הוא מוצר אמיתי שטומן בתוכו חדשנות של ממש וסביר כי תוך חודשים ספורים יועתק לאינספור רשתות שיווק נוספות. הרעיון פשוט: כפתור אלחוטי שניתן להציב בכל מקום ומייצג מוצר מסויים. ברגע שאתם מבחינים כי אותו מוצר (אבקת כביסה או קורנפלקס למשל) עומדים להסתיים, לחיצה על הכפתור תרשום הזמנה באמזון ומוצר חדש בדרך אליכם.

כמה פשוט, ככה מהפכני

הנטייה שלנו לשאול את עצמנו ״איך לא חשבו על זה קודם?״ מייצגת לרוב מוצרים מהפכניים באמת, וה-Dash הוא ללא ספק אחד מהם. מדובר בפעולה פיזית פשוטה, הגיונית, כזו שלא מצריכה למידה ומקלה משמעותית על רכישת מוצרים שאנחנו נוטים לרכוש על בסיס קבוע. עלות המכשיר אפסית, אך הוא משמש כמנגנון ליצירת כסף עבור הענקית הקמעונאית ועבור המותג שיקח עליו חסות. מדובר בפתרון מושלם עבור כמעט כל חברה שזוכה לייצוג בבית שלנו, אבל גם באחת המלכודות הנוראיות ביותר לצרכנים.

תחרות? מבצעים? השווואת מחירים? מוצר מקביל של חברה אחרת? ה-Dash בעצם מוציא את כל אלו מחוץ למשוואה והופך את תהליך הרכישה לרובוטי. אתם כבולים לרכישה באמזון (שאולי מוכרת את הקורנפלקס הזה במחיר הגבוה פי 2 מהחנות מעבר לפינה) וחומות וירטואליות גבוהות לא יאפשרו לכם להסתכל על האלטרנטיבות שקיימות לאותו מוצר, כמו בסופר למשל. אמזון מרוויחה לקוחות קבועים, המותג אותו אתם מעדיפים מקבל לקוחות כמעט על בסיס מנוי שבועי או חודשי, כולם מרוויחים, חוץ מכם כמובן.

יוצע בחינם, יעלה לכם ביוקר

ה-Dash Button יוצע בחינם לתושבי ארה״ב שירשמו לפיילוט שפתחה החברה ויסובסד על ידי המותגים השונים המקושרים ללחצן. ההתקנה שלו פשוטה ונעשת באמצעות הסמארטפון. היא דורשת חיבור WiFi פעיל ולאחר הלחיצה על הכפתור, תקבלו התראה לסמארטפון שביצעתם רכישה ותוכלו גם לבטל בקלות את העסקה במידה והתחרטתם או במידה והכפתור נלחץ בטעות. בשלב הראשוני משתתפים בפיילוט מספר מותגים מוכרים כמו טייד, גרבר, האגיס, ג׳ילט ואחרות אך סביר להניח שתוך זמן קצר המעגל יתרחב משמעותית.

ספק אם ה-Dash יהיה רלוונטי כלל לצרכן הישראלי, אולם מרגע שהרעיון קיים, זה הרי עניין של זמן עד שרשתות שיווק בארץ יציעו פתרון דומה. עד שנגיע ליום הזה, כדאי אולי לכולנו לזכור שדברים שלא עולים כסף, עולים בסופו של דבר הרבה יותר כסף.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

6 תגובות על "Dash Button שחשפה אמזון הוא מוצר מהפכני שכדאי שתתרחקו ממנו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
avi
Guest

זה כל כך שנות ה70…. המכונת כביסה צריכה להזמין לבד את הכביסה שלה, למה צריך כפתור לזה?

דן
Guest

יש כזה פרוייקט ללא הקשר המסחרי: https://www.indiegogo.com/projects/flic-the-wireless-smart-button

אייל
Guest

שלב אחד לפני שהמכשירים יספרו שימוש ויזמינו לבד, אבל ללא הבטחה למחיר משתלם כולל המשלוח זה לא יעוף.

arik100
Guest

ממש מיותר.

doron king
Guest

יותר פשוט לעשות אפליקציה עם בר קוד שברגע שהמלאי אוזל היא מזמינה מהסופר הקרוב ביותר או לחילופין הזול ביותר

צוקרברג
Guest

זה לא מיועד לאנשים שאין להם כסף….

wpDiscuz

תגיות לכתבה: