חברת Cylus גייסה 12 מיליון דולר כדי להגן על רכבות מפני האקרים

אם תוקפים מצליחים להשתלט על רכבות, זה כבר מסוכן. סיילוס מפתחת מערכת שתצליח לגלות אותם לפני שהם מצליחים לגרום לנזק

תמונה: סיילוס

על אף שבעיקר בישראל קשה להאמין, תחום הרכבות מתקדם גם הוא לעבר העתיד: רכבות אוטונומיות, זמני הגעה מדויקים, סנכרון בין קווים, בטיחות גבוהה ועוד. כל אלו הן הבטחות נהדרות לעתיד טוב יותר של תחבורה, אבל הוא גורר חיבור של הרכבות לתשתיות טכנולוגיות שפותחות סיכונים חדשים, וכשמדובר ברכבת שמסיעה מאות ואלפי אנשים בו זמנית, זה לא משחק ילדים. חברת Cylus (סיילוס), המפתחת מערכות סייבר עבור עולם הרכבות, מודיעה היום (ה׳) על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 12 מיליון דולר בהובלת Magma ו-Vertex, ובהשתתפות CYIENT, Cerca Partners, GlenRock, Follow The Seed, וזאת לצד כריסטיאן קרן, קאנצלר אוסטריה לשעבר והמשקיעים הקודמים בחברה, זוהר זיספאל ו-SBI.

לגלות את התוקף לפני שהוא גורם לנזק מסוכן באמת

המערכת של סיילוס מאפשרת גילוי של תוקפים בתוך הרשתות התפעוליות של הרכבת. מערכות השליטה האוטומטיות ברכבות לרבות שליטה על הרכבת עצמה, או על תשתיות האיתות והבקרה פותחו, לטענת החברה, ללא דגש עם הגנות מפני תקיפות. אם תוקף יצליח להשתלט על מערכת שכזו, הוא פשוט מאוד יכול לשלוט ברכבת. ככל שטכנולוגיות כאלו ואחרות הופכות להיות נפוצות יותר, כך מתגלים יותר ויותר איומים על הרכבות. במקרה של ניסיון תקיפה, המערכת מסוגלת לגלות את התוקף ולאפשר לצוותי האבטחה למנוע את המימוש שלה.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

סיילוס הוקמה בשנת 2017 על ידי בועז צפריר (לשעבר מנכ”ל רכבת ישראל) המכהן כנשיא החברה, זוהר זיסאפל, עמיר לוינטל, המכהן כמנכ״ל החברה, מיקי שיפמן, המכהן כסמנכ״ל המחקר ופיתוח, וגל שמואלי. בין הצוות הניהולי נמצאים יוצאי חיל המודיעין, חוקרי סייבר ומנהלי טכנולוגיות בתחום הסייבר.

משרדי החברה ממוקמים בתל אביב, ומאז הגיוס שלה בשנה שעברה, היא הכפילה את מצבת העובדים שלה והחלה פעילות ברחבי העולם. כספי הגיוס ישמשו את החברה להרחבת הפעילות בארה״ב, אירופה ואסיה-פסיפיק. בנוסף, החברה תרחיב את פעילות המחקר והפיתוח שלה ולגייס עובדים נוספים בישראל ובעולם. בשיחה עם גיקטיים מסבירים בחברה כי מאחר ומדובר במוצר הראשון בתחום, החברה הספיקה להתבסס בתור מובילה בו והביקוש למוצר בקרב יצרנים וחברות הרכבת הגדולות בעולם צמח משמעותית במהלך השנה.

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה על "חברת Cylus גייסה 12 מיליון דולר כדי להגן על רכבות מפני האקרים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נהג קטר סייבר
Guest

מנכ״ל רכבת ישראל הקים את החברה?
שיזהר שעובדי החברה לא ישבתו ולא יכניסו בטעות לקטר פחם עם סייבר, אולי בגלל זה הרכבת לא מגיעה בזמן

wpDiscuz

תגיות לכתבה: