סייבלום גייסה 12 מיליון דולר, כי מישהו צריך להשגיח על מיליוני שורות הקוד שברכב שלכם

החברה עברה ממניעת מתקפות Zero Days לזיהוי ותיקון כשלי סייבר ברכיבים חכמים ברכבים. מנכ”ל החברה: ”זיהינו בעיה אמיתית בשוק הרכב והבנו שיש לנו את היכולת לפתור אותה”

מייסדי סייבלום – סלבה ברונפמן ומיכאל אנגסטלר | צלם: ירין טרנוס

חברת הסטארטאפ הישראלית Cybellum, המפתחת פלטפורמה להערכת סיכוני סייבר לרכבים, מודיעה היום (ג’) על השלמת סבב גיוס A, בסך 12 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה RSBG ventures והשתתפו בו גם משקיעי ה-Seed בחברה, Blumberg Capital  ו-Target Global.

עברו מ-Zero Days לסייבר רכב

הטכנולוגיה של Cybellum (סייבלום) מאפשרת חשיפה של התוכנה ברכיבים הדיגיטליים של הרכב, על מנת לבדוק איזה חולשות וכשלים קיימים בה וכיצד ניתן לתקן אותה – בתהליך הייצור או לאחר שהרכב עזב את המפעל.

הטכנולוגיה שפיתחו בסייבלום מאפשרת חשיפה של התוכנה בתוך כל הרכיבים דיגיטליים, כ-100 בממוצע פר רכב, כך שהיצרנים יכולים להבין מה יש בתוכם, האם הרכיב עומד בתקנים הנדרשים, איזה חולשות קיימות בו, וכיצד ניתן לתקן באופן מיידי את הכשלים שמתגלים, בין אם זה בתהליך הייצור או כשהרכב כבר על הכביש.

מנכ”ל החברה ואחד ממייסדיה, סלבה ברונפמן, מסביר כי השליטה ברכב כיום ממוחשבת לחלוטין וכי כל אחת מהמערכות השולטות בו היא קופסה שחורה שמפותחת על ידי כמה שחקנים בשרשרת אספקה סבוכה, וליצרני הרכב אין דרך לבדוק את רכיבי התוכנה שבתוכה. כאן נכנסת המערכת של סייבלום, המנסה לפתור זאת על ידי חשיפת התוכנה ברכיבים כמו הבלמים, מערכת האיתות ומערכת ההילוכים.

אך סייבלום לא התחילה כחברת סייבר לרכב, אלא כחברה המתמחה בניסיון לעצור מתקפות Zero Day. החברה, שנחשפה במססגרת תחרות הסטארטאפים של גיקטיים Geektime Conference ב-2017, עשתה פיבוט אחרי כשנה לתחום הרכב.

Geektime Code

בשיחה עם גיקטיים מסביר ברונפמן מה הוביל את החברה לעשות פיבוט: “זיהינו בעיה אמיתית בשוק הרכב והבנו שיש לנו את היכולת לפתור אותה, כך שנוצרה התאמה בין היכולות הטכנולוגיות שלנו לצורך הקיים בשוק”. ברונפמן אומר כי בסייבלום נדרשו להתאים את המוצר הקודם שלהם לורטיקל החדש שבחרו, אך מוסיף כי “מהרגע שבו הצגנו את הפתרון זכינו לשיתוף פעולה מגורמים משמעותיים בתעשיית הרכב העולמית והמערכת כבר מותקנת אצל מספר יצרניות רכב וספקים מובילים בתעשייה”.

ברונפמן מספר כי “מאז השקת הפלטפורמה, עברנו מבניית טכנולוגיה לשלב בו המערכת שלנו מותקנת אצל שחקנים מובילים בשוק. אנחנו פעילים בארגוני תקינה בינ”ל (כמו ISO) ולוקחים חלק בהגדרת תקינת הסייבר של תעשיית הרכב”.

במה שונה הפלטפורמה שאתם מפתחים מפלטפורמות הגנה לרכב אחרות?ֿ

“סייבלום לא מתעסקת בזיהוי ובלימת התקפות אלא בהערכה וניהול סיכוני סייבר של רכיבי הרכב. כבר בשלב הפיתוח, סייבלום מזהה ומונעת מראש חולשות אבטחה, כאלו שתוקף יכול היה לנצל, ובכך מונעת התקפות עוד לפני שהן קורות. בנוסף, אנחנו ממשיכים לנטר חולשות אבטחה על מנת להבטיח את חסינות הסייבר של הרכב לאורך כל מחזור חייו”.

ברונפמן מתייחס גם להשפעת מגפת הקורונה על החברה ואומר כי “בזמן ההתפרצות המגפה הייתה האטה מסוימת, אבל בתקופה האחרונה נראה שיצרניות הרכב מתעדפות פרויקטים תשתיתיים כולל הכנת תשתיות סייבר והערכות לקראת תקינת סייבר וסטנדרטים חדשים שיכנסו לתוקף בקרוב”.

החברה נוסדה ב-2015 ע”י ברונפמן ומיכאל אנגסטלר, המכהן כ-CTO של החברה. בסייבלום מתכננים להשתמש בהון שגייסו כדי להרחיב את פעילות החברה לשווקים נוספים ולנסות להגדיל את דריסת הרגל שלה בתחום הסייבר לרכבים. עד היום גייסה החברה 14.5 מיליון דולר.

 

 

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

4 תגובות על "סייבלום גייסה 12 מיליון דולר, כי מישהו צריך להשגיח על מיליוני שורות הקוד שברכב שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
איילה
Guest

כל הכבוד. ברכות !

האקר2
Guest

אחלה רעיון. מעריץ חברות שעשו שינוי כזה גדול, דורש המון אומץ.
הצלחה רבה.

דרבוב
Guest

כל הכבוד לכם!

אפרסקי
Guest

ישבתי ליד סלבה בכיתה, איפה הוא ואיפה אני כוס רבאק

wpDiscuz

תגיות לכתבה: