הסטארטאפ שנלחם בפייק ניוז ובוטים גייס מיליון דולר

המערכת של החברה יודעת לזהות מתקפות של פרופילים פיקטיביים ברשתות חברתיות, ויכולה להציל חברות ממבוכה רבה

תמונה: Cyabra

עם פרשת קיימברידג’ אנליטיקה, ומערכת הבחירות בארצות הברית, רבים כבר מבינים כי משתמשים פיקטיביים ושימוש בפייק-ניוז עשויים להטות דעה של לא מעט אנשים, ואולי אפילו את מערכת הבחירות כולה. משתמשים מזויפים עשוים לגרום לנזק אדיר למותגים, חברות, פוליטיקאים ואישי ציבור, וכיום אין מספיק כלים שיכולים לסייע למאבק הזה. חברת Cyabra, אשר מפתחת מערכת שיכולה לזהות מתקפת משתמשים פיקטיביים, מודיעה היום (ה’) על השלמת סבב גיוס Seed בגובה מיליון דולר בהובלת Tau Ventures והשתתפות קרנות פרטיות. זוהי ההשקעה הראשונה של הקרן של אוניברסיטה תל אביב.

הם אולי נראים אמיתיים, אבל אלה פרופילים ממומנים

“פרופילים פיקטיביים הם חלק מקמפיינים שעולים עשרות אלפי דולרים ועד מיליוני דולרים. זו השקעה אדירה. הגולש רואה זהויות שנראות אמיתיות, עם חברים והיסטוריה ופעילויות, אבל בפועל יתכן שהזהות הזו הוקמה אתמול בלילה” כך מסביר סנדי פרנג’י, ממייסדי החברה בשיחה עם גיקטיים: “הטכנולוגיה שלנו משלבת בין כמה מערכות. יש כאן ניתוח מעמיק של כל הפרופיל בין אם זה בפייסבוק או בטוויטר. אנחנו מזהים מה ההיסטוריה שלו, מי כל החברים שלו, ומזהים את החסרונות של הפרופיל”.

חברה יכולה לקום בבוקר אחד ולגלות שמתחיל להתנהל נגדה קמפיין מתוזמר ברשתות חברתיות, שמטרתו היא ברורה: לפגוע בחברה. לעיתים גם המשתמש הממוצע יכול לזהות פרופיל מזויף (או בוט) כיוון שחסרות להם תמונות פרופיל, יש להם מספר חברים נמוך והפרופיל שלהם לא נראה מתוחזק, אך לעיתים הפרופילים המזויפים נראים אמינים למדי.

אם הפרופילים הללו נראים כל כך אמיתיים, איך אפשר לזהות שהם מונעים מסיבה אחרת?

“המערכת שלנו מנתחת את השפה של הפרופיל כדי להגיע לתובנה של האם הפרופיל הוא פיקטיבי. כשאתה פרופיל שקיים על מנת להזיק למותג כלשהו, השפה שלך היא שונה של בנאדם אמיתי. אני טוען שגם אם בנאדם אמיתי, ולא בוט, מקבל תשלום וכותב, הוא כותב אחרת. ברגע שאתה מישהו שמקדם אג’נדה, אתה פחות פונה מהרגש, אלא פונה במסרים. השיח הוא שונה.”

תמונה: Cyabra

חוץ מהאלגוריתם של החברה שמזהה זהויות פיקטיביות, המערכת של Cyabra יודעת להגיד מה האג’נדה שאותם מתקיפים מנסים להעביר, ומה משותף לזהויות הללו. סייברה לא צריכים להתחבר לאף מערכת של החברה, אלא אוספת את המידע הגלוי ברשת, ויודעת לזהות שמתחילים להופיע סימנים ראשונים של איום, וזאת כדי שהחברה המותקפת תדע להתמודד עימו בצורה הטובה ביותר. נכון לעכשיו המערכת של Cyabra מסוגלת לזהות איומים כאלו בפייסבוק ובטוויטר, כאשר בהמשך תתרחב לפלטפורמות נוספות כמו לינקדאין.

Cyabra הוקמה ביולי 2017 על ידי דן ברמי, מנכ”ל החברה, יוסף דאר, סמנכ”ל תפעול, סנדי פרנג’י, סמנכ”ל שיווק בחברה, ועידו שרגא, סמנכ”ל טכנולוגיות. החברה מעסיקה 10 עובדים במשרדיה שבתל אביב. עיקר הכספים שגויסו בסבב הגיוס הנוכחי יופנו לטובת פיתוח המוצר, פיתוח הפתרון לרשתות נוספות ומאמצי שיווק נוספים.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "הסטארטאפ שנלחם בפייק ניוז ובוטים גייס מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Gilead
Guest

ניחוש מוצדק שלי שיש להם בעיה רצינית בלגאליות של איסוף החומר. בשביל לאסוף מידע על פרופילים הם מבצעים עבירה ועושים כנראה סקרייפינג לפייסבוק. כי הapi לא תומך עוד בדברים האלה. מה גם, שהדרך היחידה שלהם לעלות על זה, זה לגייס מומחים מהמוני חברות הוובינט הישראליות. אחרי הכל, הם יוצרים את הבוטים… מן הסתם, שהם יותר מתוחכמים ממערכת זיהוי מילים פשוטה, זיהוי שעות פעילות ועוד כמה משחקים קלים.

Ran
Guest

מה לא חוקי בלעשות scraping לפייסבוק? אולי פייסבוק לא אוהבים את זה, אבל אין בזה שום דבר לא חוקי…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: