כך תשדרגו את מוקד המכירות שלכם בעזרת מערכת ה-CRM

ברור לכם שהעסק צריך מוקד מכירות טוב ויעיל, אבל איך מקימים ומתחזקים אותו? תנו למערכת ה-CRM שלכם לסייע

צילום/ תמונה: Pixabay

מאת ירדן פרידמן, כותבת תוכן ב- Powerlink CRM

מוקד מכירות הוא אחת מאבני היסוד בכל עסק. בזכות מוקד מכירות טוב ואנשי מכירות מקצועיים ואיכותיים, כמות המכירות עשויה לגדול וכתוצאה מכך הארגון יוכל להשיג מטרות משניות נוספות. עד פה נשמע הגיוני, אבל איך מקימים ומתחזקים מוקד מכירות טוב שביכולותו למנף את העסק? מתחילים במספר פעולות בסיסיות, שחשיבותן רבה.

1. נצלו את המערכת למדידת ביצועי העובדים שלכם

על מנת להפוך מוקד מכירות למוקד איכותי וטוב, חשוב להעביר לעובדים משוב בתדירות מוגדרת מראש. משוב אפקטיבי מורכב מציון נקודות חוזק של העובדים בנוסף לנקודות התורפה והצעות לשיפורן. במהלך המשוב כדאי לתת את הדעת על ביצועים כגון כמות השיחות היוצאות שביצע העובד, כמות ההזמנות שסגר, זמני שיחה, מענה מהיר ועוד.

רוב מערכות ה-CRM כוללות בתוכן כלי BI מתקדמים אשר מאפשרים ניתוח של נתונים הנוגעים לביצועי העובדים והצגתם באמצעות בניית גרפים מתאימים המתעדכנים אונליין. ניתוח הנתונים והצגתם יכולים לשמש אתכם בהתכוננות למשוב ובמהלכו.

2. מנעו מעסקאות פוטנציאליות ליפול בין הכיסאות

במסגרת עבודת מוקד המכירות, קורה לא פעם שמספר נציגים נותנים מענה לאותו הלקוח. מצב כזה עלול לגרום לפספוס משימות חשובות עקב חוסר תיאום בין הנציגים. מערכת ה-CRM מתעדת עבורכם שיחות של נציגים עם לקוחות כך שניתן במידת הצורך להתחקות אחר שיחות שהתקיימו בעבר. בנוסף, תוכלו ליצור עבורכם או עבור נציגים אחרים משימות הקשורות ללקוחות, כך שאם נציג התחיל טיפול בלקוח ונציג אחר המשיך את הטיפול, הוא יוכל לדעת מה התהליך שנפתח והתרחש עד כה עם הלקוח. מעקב זה יסייע לכם לספק ללקוחותיכם את השירות המיטבי והאיכותי ביותר – עם כל אחד מנציגי המוקד.

3. הדקו את הקשר עם הלקוחות שלכם

מערכת ה-CRM מאפשרת לכם שמירה צמודה על הקשר עם הלקוחות שלכם. תוכלו לעשות זאת בין היתר על ידי שליחת מיילים, הודעות SMS ושיחות טלפון היוצאות מהמערכת ומתועדות בה. בנוסף, תוכלו לקבוע שליחה אוטומטית של מיילים והודעות SMS, שתאפשר לכם לשמור על קשר קבוע עם הלקוחות גם אם לא אתם “פיזית” שולחים את ההודעה. בתוכן ההודעה כדאי להשתמש בתגיות דינמיות, המאפשרות הצגת מידע מתוך המערכת כמו שם הלקוח, תאריך הפגישה שנקבעה וכן הלאה. שימוש במידע האישי יגרום ללקוח להרגיש שאכפת לכם ממנו, שהוא חשוב לכם.

4. עקבו אחר ערוצי השיווק הרלוונטים עבורכם

ערוצי השיווק השונים יכולים לספק לכם לידים רבים. כדי להקל על תהליך חיפוש הלידים, מערכת ה-CRM מאפשרת לכם לעקוב אחר ערוצי השיווק השונים ולבדוק אילו רלוונטים עבורכם. תוכלו לעשות זאת על ידי בדיקת המקורות דרכם הלקוחות שלכם הגיעו אליכם בעבר או מגיעים היום. כך, תוכלו להתמקד בערוצי השיווק שמספקים לכם את מירב הלידים, לא תבזבזו את תקציב השיווק שלכם על ערוצים לא רלוונטים ותגדילו את כמות הלקוחות הרלוונטיים שייחשפו לעסק שלכם. לדוגמה: אם סינון הלקוחות החדשים לפי מקורות הגעה מראה שמרבית לקוחותיכם הגיעו דרך קמפיין ב-Facebook ולא מהרשמה אורגנית דרך האתר, כנראה שעליכם להמשיך ולהשקיע בקמפיינים בפייסבוק שם קיימים לידים רבים רלוונטים עבורכם.

לסיכום, מערכת ה-CRM אוספת עבורכם מידע רב על תהליכי המכירה, על לקוחותיכם ועל נציגי המכירות שלכם. מעקב צמוד דרך המערכת יכול לספק לכם מידע רב על מוקד המכירות שלכם – האם הוא איכותי וטוב מספיק?  אם אתם צריכים לערוך בו שינויים כדי להפוך אותו לטוב יותר, המערכת תוכל לכוון אתכם לשינויים הנדרשים.​

הכתבה בחסות PowerLink

PowerLink היא תוכנה ישראלית העוזרת ליותר מאלף עסקים קטנים לנהל את הלקוחות והמכירות שלהם בענן. המערכת מאפשרת לבצע תהליכי מכירה מורכבים ויעילים הכוללים בקרה ושליטה על מסע הרכישה של הלקוח - מליד חדש ועד לקוח חוזר ומרוצה. בנוסף, מאפשרת זמינות בכל מקום ומספקת פתרונות בענן לתהליכי התממשקות, שירות, פיננסי, אנליטיקס ושיווק. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "כך תשדרגו את מוקד המכירות שלכם בעזרת מערכת ה-CRM"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שמנמן ואוהב את זה
Guest
שמנמן ואוהב את זה

מניסיון העבר עם המוצרים שלהם בכמה מקמות שעבדתי בהם..
המוצרים שלהם איטיים.. סובלים מאטיות (לפעמים קשה עד בלתי נספלת)
חוץ מזה המוצרים שלהם יחסית סבבה לשוק.. (במה שאני השתמשתי בכל אופן).

רועי
Guest

כתבה שיווקית עם אפס ערך

wpDiscuz

תגיות לכתבה: