על גיימר זועם ומחאה קולנית במיוחד

כיצד אדם אחד יכול למוטט עסק של אדם אחר ולהרוס לחלוטין מוניטין של חברה שלמה? בעזרת האינטרנט, כמובן

מקור: Penny-Arcade.com

רוצים לזכות בטלוויזיה 42 אינץ’ ומערכת קולנוע ביתי? הצביעו ב-Geek Awards 2011 והכריעו – מי הובילו את העולם הטכנולוגי השנה?

אם חשבתם ששיווק ומכירות בעידן הדיגיטלי הם קלים מבעבר, תחשבו שנית. מקרה ספציפי שכולל גיימר אחד, חברת שיווק המנוהלת על ידי משתמש לא סימפטי במיוחד ובעל אתר מצליח הצליחו להרים את כל האינטרנט על הרגליים. אז מה בדיוק קרה ומה ניתן ללמוד מכך?

שירותים מתקדמים

הסיפור מתחיל עם גיימר ממוצע בשם דייב (Dave), שרצה לרכוש זוג בקרי משחק בשם The Avenger מבית N-Control. את הבקרים הוא הזמין דרך אתר האינטרנט הייעודי, בו נכתב כי הם מיועדים להגיע בתחילת דצמבר – ללא תאריך ספציפי. את ההזמנה הוא ביצע בתחילת נובמבר וכשהגיע אמצע דצמבר, עדיין מצא את עצמו בלי מוצרים. הוא שלח פנייה אל שירות הלקוחות בה ביקש לברר האם הבקרים הגיעו, מתי הם צפויים להגיע והאם יש סיכוי שיגיעו לפני חג המולד.

דייב קיבל תשובה מחברה בשם Ocean Marketing, שנבחרה על ידי N-Control לייצוג הבקרים הללו והתגובה הסתכמה בשתי מילים: “17 בדצמבר”. דייב מצידו לא התייאש והחליט לפנות שוב אל שירות הלקוחות לצורך הבהרה – מה משמעות התאריך. הוא שוב קיבל תגובה של משפט אחד המסבירה לו כי הבקרים עדיין לא נשלחו מהמפעל בסין – למרות ששבועיים קודם לכן היו אמורים כבר להגיע אליו.

לאחר מספר רב של אימיילים מדייב אל החברה ומנציג החברה בשם פול כריסטופורו (Paul Christoforo) ישירות אל דייב, הטונים הפכו לגבוהים וחריפים, מלווים בהרבה שגיאות כתיב מטעם החברה ובסבלנות מרשימה למדיי מצידו דייב. לאחר שהבין כי ככל הנראה לא יקבל את המוצר שלו, החליט לערב את חבריו הקרובים – מייק קרהוליק (Mike Krahulik) מאתר Penny Arcade כמו גם את אתר Kotaku – פול בתגובה טען כי הוא מכיר אותם אישית ואף מתכנן לפגוש אותם בכנסים הגדולים הקרובים – CES, PAX ועוד.

קרהוליק, שנדהם מחילופי הדברים, הגיב לדייב ול-Ocean Marketing כי אם לאותו בחור בשם פול אכן יש דוכן בכנס PAX כפי שהוא טוען, הוא ידאג לבטל אותו, שהרי הוא יזם ומנהל את PAX. תגובה זאת גרמה לפול לרתוח, להגיב בזלזול שלא יכול להיות שקרהוליק שמתכתב איתו הוא אותו אחד שמנהל את PAX ולהמשיך לקלל ולהעליב את השניים. לאחר עוד מספר חילופי אימיילים, קרהוליק הגיב לפול כי הוא שמח שפול אוהב את Penny Arcade, במיוחד כי למחרת יופיע בו.

הכוח בידיים של העם

את תכתובת המיילים המלאה פרסם קרהוליק ב-Penny Arcade, בדיוק כמו שהבטיח. שעות בודדות לאחר מכן כבר פורסם עדכון, בעקבות מייל מתחנן של פול המבקש שהתכתובת תרד מהאתר – “אם לא בשבילי, בשביל אישתי ובני”. במייל, פול מבקש סליחה על המילים הפוגעות והיחס שנתן לדייב שבסך הכל רצה את זוג הבקרים. הוא מסביר שלמד את הלקח וחושב שכעת הגיע הזמן מצד קרהוליק להפסיק את זה.

קרהוליק מצידו, מסביר כי הכוח כבר אינו נמצא בידיים שלו, אלא בידי הקהל האינטרנטי. כמו כן, מסביר שאינו מתכוון להוריד את המיילים מכיוון שבסופו של דבר פול הוא פשוט בריון אינטרנטי, שחושב שמסוגל לעשות ככל העולה על רוחו ולהתנהג בבריונות אל גולשים אחרים – מהלך שקרהוליק לא תומך בו.

נכון לעכשיו, אותו פול כבר לא עובד עם N-Control. בתגובה שנתן דייויד קוטקין (David Kotkin), הבעלים וממציא בקר Avenger לאתר Kotaku הסביר כי הוא מתנצל על האופן בו התרחשו הדברים ועל הייצוג העלוב שהתלווה לכך. לטענתו רצו לתת לפול הזדמנות, מכיוון שהיה בו דחף והתלהבות – אך בעקבות מה שקרה, אינו משתמש בשירותיה של Ocean Marketing יותר.

כל זה בגלל בקר? מקור: יח"צ

אז מה למדנו?

בעידן האינטרנט, נדמה כי לכל פעולה יש תוצאה ישירה – אם חברה מסויימת, או לצורך העניין בחור מסויים החליטו שהם יכולים להתנהג בצורה בריונית ואכזרית כלפי לקוחות משלמים, עליהם לקחת בחשבון שהיום כולם מכירים את כולם – וכדאי אולי להיזהר. באותה מידה שבה הכיר הגולש את בעל אתר Penny Arcade, הוא יכל לא להכיר אותו כלל – אך במידה והיה שולח לו מייל עם פרטי המקרה, סביר להניח שהיה נתקל באותו היחס והתוצאות היו זהות.

דוגמה דומה לזה ניתן למצוא במקרה 9גאג נגד נסקפה – בה תחרות תמימה על כמות לייקים הפכה למלחמה של ממש, החרמת מותג שלם והובילה להתנצלות פומבית על ידי החברה עצמה, על כך שפעלה בצורה שרצתה ולא בצורה שהתאימה ללקוחותיה. גם במקרה זה, כמו במקרה הנ”ל, פעולות החברה גרמו לצלקת עמוקה שתשאר חקוקה על גבי האינטרנט לשנים רבות. למרות שהמקרה הגיע אל קיצו, עדיין ניתן לראות מגוון דיונים באתרים כגון Reddit אודות פול מ-Ocean Marketing, הודעות שנהג לפרסם בעבר וכדומה.

המסקנה העיקרית שתוכלו לקחת מהמקרה הזה, הוא שבמידה ויש לכם שירות או עסק המנוהל גם אם בעיקר על גבי האינטרנט – קחו בחשבון שכדאי לכם להתנהג כמו שצריך, שכן בן אדם אחד פשוט יכול להביא לקריסתו של עסק שלם, בעזרתה של קהילת האינטרנט כמובן.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 תגובות על "על גיימר זועם ומחאה קולנית במיוחד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מישהו
Guest

לא הבנתי ובאמצע הפוסט התייאשתי.‏ טעות של מתחילים ‏-‏ זרקת המון עובדות בלי לבסס על הההתחלה עם הקורא את בסיסם של הדברים..‏ וכך,‏ סיפור טוב (כנראה) הפך מסורבל ובלתי קריא.‏ חבל.

דני א
Guest

נראה לי שה”מישהו” בתגובה הקודמת קצת מגזים… דייב – הלקוח סימפטי וסבלן. פול – משווק של המוצר הנ”ל שהתנהג מאוד לא יפה לדייב. קראהוליק – בעל אתר מצליח שפרסם את המקרה והרס לפול את העסק. עכשיו לקרוא מחדש והכל ברור. :)

סיפור טוב, כתוב בסדר גמור, לקח ברור ולעניין. נהנתי. תודה.

דניאל
Guest

בנוסף לכתבה מומלץ לקרוא את ההתכתבות עצמה ב-Penny Arcade. באמת זלזול ובריונות בהתגלמותם.
משהו מקומי: http://dschwartzer.blogspot.com/2011/12/blog-post_31.html

wpDiscuz

תגיות לכתבה: