כך תגרמו לאנשים להרגיש שאכפת לכם מהם באמצעות אוטומציה

עם כמה האקים פשוטים ומתוכנתים מראש תוכלו לגרום ללקוחות או לקולגות שלכם להרגיש שחשבתם עליהם. כך תעשו זאת

כל הלקוחות שלי רשמית יהרגו אותי אחרי המאמר הזה, כי הם יבינו שכל האכפתיות שהם חשבו שהפגנתי כלפיהם, היא למעשה מערך מסועף של אוטומציות נטולות רגש ומשופעות בוטים. אבל בתכל’ס, יצירת המערכת המהונדסת הזו באה מהיותי בעל לב חם ואוהב. אז איך תעבדו על כל הלקוחות שלכם, שיאמינו שאתם האנשים הכי אכפתיים בעולם באמצעות אוטומציה?

1. צמצמו את טווח הזמן שלוקח לקבוע איתכם פגישה

וואי וואי, איך אני שונא את אלו שלקבוע איתם פגישה זה כזה:

-״היי, מתי אתה פנוי?״

״אני יכול מחר בין 2-4״

״אה, אני לא יכול בין 2-4, מה עם מחרתיים בין 10-11?״

״אני לא יכול בזה״

״אוקיי״

״אוקיי טוב אני אתקשר אליך אחר כך ונקבע״

כאילו, מה זה לא! זה הכי 2017 להתנהג ככה עם קביעת פגישות. התהליך היותר פשוט יביא אתכם למצב הבא, בו הלקוח שלכם מקבל מראש את הלו״ז שלכם לשבועיים הקרובים ורק צריך לבחור את הזמן המתאים לו.

איך עושים את זה? פשוט מורידים את Mixmax שזה תוסף מצויין לג׳ימייל שלכם, שמלבד תזכורות, אישורי קריאה למיילים ותזמונם, נותן לכם גם לשתף את הקלנדר שלכם עם לקוחות ולתת להם לקבוע בעצמם את הפגישות איתכם. אני ממש אוהב את זה ומהניסיון שלי הלקוחות שלי פשוט עפים על זה. במקום להעיף לי זמן בלקבוע את הפגישות איתם.

2. תזכרו את הלקוח לפני פגישה, ותשאלו אם יש משהו שהוא רוצה שתכינו

נורא קל לשכוח פגישות, או לגלות אותן רק באותו היום. בדיוק בגלל זה כל מי שקובע איתי פגישה, מקבל 24 שעות לפניה תזכורת קצרה שבודקת שהוא או היא זוכרים. אבל זה לא מספיק, אני גם שואל אותם אם יש משהו שחשוב להם שאגיע איתו מוכן. זה נותן להם מקום לבטא את עצמם ולהגדיר את הציפיות מהפגישה.

בנוסף, אם קבענו את הפגישה זמן רב מראש, זה נהדר לקבל מהלקוח נושאים נוספים שירצה לדבר עליהם שעלו בינתיים. הכי פרופושונאל.

3. שלחו מיילים עתידיים, שמתעניינים בהתקדמות בפרוייקט, זמן רב מראש

הרגעים שאתם הכי עפים על מישהו בעבודה או על הבן זוג שלכם, הוא כשעושים לכם מחווה קטנה שלא צפיתם אותה, או שהצד השני לא היה מחוייב אליה.

אם בזוגיות זה להזמין למשהו מפנק ולא צפוי, או להכין ארוחת בוקר מפתיעה עם עשבי תיבול מושקעים יותר מהרגיל, אז בעבודה זה לשלוח מייל עם רעיונות אקסטרה לפרויקט, לשאול במהלך פרויקט ארוך אם הכל כראוי מבחינתו ואם יש משהו שאפשר היה לשפר או לעשות טוב יותר.

תסכימו איתי – שאנשים מעריכים את האקסטרה. לכן, אני משתמש באוטומציה כדי ליצור את האקסטרה בדרכים הבאות:

  1. מיילים מתוזמנים שבודקים את ההתקדמות של הפרויקט ואם היא לשביעות רצון הלקוח. הדבר הזה עשוי למנוע משברים שמתפתחים אצל הלקוח ובמוחו מבלי שאתם ידעתם עליהם. מייל כזה ממש יכול להראות שאכפת לכם מההתקדמות של הפרויקט.
  2. מיילים מתוזמנים של רעיונות אקסטרה: מראים שמעבר למה שהתחייבתם אתם שוקדים על הפרויקט גם בזמן החופשי שלכם וחושבים עליו. זה מראה ללקוח שאתם מסוגלים. הנה דוגמא למייל אקסטרה כזה שתזמנתי מראש. זו לקוחה שעזרתי לה עם הקהילה, אבל אמרתי לעצמי – וואלה, בוא נפנק אותה גם בשדרוג היוטיוב שלה.

אגב, למי שלא בטוח איך לתזמן מיילים מראש, ג׳ימייל כבר הכניסו את זה למערכת בעדכון האחרות, אבל אני עדיין אוהב להשתמש ב–MixMax:

4. בקשו פידבק בצורה אוטומטית מהלקוח אחרי כל פגישה, כי אכפת לכם להשתפר

אנשים אוהבים להביע דעה. אחרי פגישה עם לקוחות, במיוחד בשלבים ההתחלתיים שלכם איתם, הראו להם שאתם לומדים ורוצים לקבל פידבק. אחת האוטומציות שעוזרות לי בנושא עובדת ככה:

  1. פגישה הסתיימה
  2. שעתיים אחרי הפגישה נשלח ללקוח שאלון שביעות רצון שהכנתי מראש
  3. התשובות נשלחות אליי

מספיק שתשלחו ללקוח למלא פידבק על הפגישה שלכם, וכבר עשיתם 90% מהעבודה. כשהלקוח יקבל את זה הוא יחשוב: ״וואט דה פאק? הוא אשכרה שלח לי עכשיו לתת לו פידבק על איך שהוא היה? איזה נסיך. רגע לא, הוא הזוי. טוב הוא ממש משתדל. אני מתה לעבוד איתו״

(זו התגובה שתקבלו בדרך כלל אבל לא יגידו לכם)

את כל זה עשיתי עם האתר Typeform שמאפשר לכם לבנות שאלונים יפים. יותר יפים משל גוגל פורמס שמעוצב פח אשפה בעיניי. הנה מה שאני שולח:

אז איך עושים את זה? בקלי קלות. מייצרים אוטומציה באמצעות Zapier שבה כל אירוע שמוגדר בלוח אירועים שלכם של פגישות עם לקוחות, ישלח אוטומטית מייל כזה בסיומו. דרך אחרת היא להשתמש ב-MixMax ולהגדיר שבכל מקרה אחרי שנגמרה פגישה, נשלח מייל מסויים. פשוט תדאגו שזה יקרה אחרי פגישות עם לקוחות ולא נגיד פגישות עם חברים שלכם. למרות שנראה לי שאם טינדר היו מיישמים את זה – היה מצחיק. אם תרצו הדרכת וידאו על איך לעשות את זה תכתבו לי בתגובות ואז גם אדע שקראתם עד כאן וגם שצריך הדרכת וידאו לזה.

מקווה שלא כל הלקוחות שלי יפטרו אותי עכשיו כשהם גילו את דרכיי הערמומיות והנלוזות. תמשיכו לאהוב אותי ובואו לקהילת התוכניסטים.

Geektime Code

פורסם במקור בתוכניסט

 

נאור נרקיס

הגב

3 תגובות על "כך תגרמו לאנשים להרגיש שאכפת לכם מהם באמצעות אוטומציה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רם פ.
Guest

“הי, רק רציתי להתעדכן בהתקדמוח הפרוייקט ולהציע כמה רעיונות חדשים”
…”פיטרנו אותך לפני שבוע – אתה באמת חייב להפסיק עם האוטומציה הזאת – זו היתה הסיבה העיקרית שפיטרנו אותך”

דוד
Guest

מיקס מקס זה תוסף ש”מיישר” את כל מה שתכתבו במייל לשמאל. כיעור לא נורמלי.
בקיצור, להשתמש בתוסף הזה על ג’ימייל זה אפקטיבי כמו לשים מנוע של יגואר במזגן.

אלעד
Guest

מה הקשר בין הכותרת לעצות הגרועות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: