הנה 4 דרכים בהן מערכת ה-CRM יכולה לעזור בשימור לקוחות

מחקרים מראים ששימור לקוח קיים משתלם הרבה יותר מרכישת לקוח חדש. מערכת ה-CRM יכולה לעזור לכם לשפר את יכולות שימור הלקוחות שלכם באמצעות מספר פעולות קלות

צילום/ תמונה: rawpixel.com from Pexels

מאת דולב אלוש, מנהלת שיווק Powerlink CRM 

מערכת CRM הינה כלי עוצמתי בניהול קשרי לקוחות, המתאים באופן מושלם לעסקים קטנים ובינוניים בזכות פונקציונליות חזקה ונרחבת ותמחור זול באופן יחסי. מדובר בפתרון ארגוני כולל הנותן מענה לניהול מכירות, אנשי מכירות ולקוחות, באופן מקצועי ומסודר. כלי הניתוח המוטמעים במערכת מאפשרים להבין לעומק איך הלקוח תופס את המוצר או השירות, ומה ניתן לעשות כדי לשמר את הלקוח למשך שנים רבות. הידע הזה חשוב במיוחד לאור מחקרים שמראים ששימור לקוח קיים משתלם הרבה יותר מרכישת לקוח חדש. את יכולות שימור הלקוחות ניתן לשפר באמצעות 4 פעולות מערכת קלות לביצוע.

1. תהליכים אוטומטיים

בניית תהליכים אוטומטיים ייעודיים במערכת מאפשרת יצירת קשר רציף עם הלקוחות והענקת יחס אישי בקלות מירבית. ניתן לבנות תהליכים אוטומטיים שונים כמו שליחת הודעת SMS ללקוח כתזכורת בנוגע לפגישה שנקבעה, שליחת מייל ללקוחות חדשים על מנת לברך אותם על הצטרפותם למאגר הלקוחות, שליחה אוטומטית של הודעה עם קוד הנחה רלוונטי עבור לקוח שרכש שירות או מוצר מסוימים ועוד.

התהליכים, שלאחר הגדרתם קורים מאחורי הקלעים, חוסכים את הפעולות הידניות ומאפשרים לצמצם משמעותית טעויות אנוש ופספוסים ביצירת קשר מול הלקוח. כדאי לאפשר ללקוח לבחור את הדרך המועדפת עליו ליצירת קשר (מייל? טלפון? אולי הודעה כתובה?), כך יגדל הסיכוי שהמסר ייפול על אוזניים אוהדות.

2. חיבור למרכזיות

עסקים הכוללים מוקד שירות או מכירות יכולים להשתדרג משמעותית על ידי התממשקות למרכזיה. רוב מערכות ה-CRM מאפשרות חיבור כזה, השיחות יוצאות ישירות מהמערכת על ידי לחיצה על שם הלקוח או הליד, והתוצאה היא עבודת מוקדנים מהירה ויעילה יותר. בעסקים בהם עיקר עבודת המוקדנים היא הוצאת שיחות למאגרי לידים, ניתן להגדיר חייגן אוטומטי לתצוגות שלמות של לידים. בעת ניתוק שיחה אחת, כבר מבוצע החיוג ללקוח הבא. עבור הלקוחות, זמני ההמתנה למענה לשיחות מתקצרים משמעותית. הנציג הפנוי עונה לשיחה, הוא חשוף לכל התכתובות הקודמות עם הלקוח, כל המידע נמצא מולו במערכת, ומלוא ההקשבה שלו מופנית ללקוח.

3. קריאות שירות

כיום, חברות רבות שמוכרות מוצרים או מעניקות שירותים אונליין נעזרות בפלטפורמה כזו או אחרת של טיפול בפניות מצד לקוחות. לרוב, ניתן לנהל את קריאות השירות במערכת ה-CRM. קריאה מכילה בתוכה בצורה מסודרת את כל פרטי הבעיה או השאלה שמציג הלקוח, החל ממידע אישי לגביו ועד לפירוט הבקשה שלו. ברוב מערכות ה-CRM ישנה אפשרות לפתוח קריאות שירות דרך המערכת, על ידי נציג החברה או אפילו על ידי הלקוח. בחלק מהמערכות, הלקוח יקבל עדכון לגבי כל שינוי או התקדמות בטיפול בבקשה שלו. קריאות השירות מסייעות בטיפול ומענה מהירים ומדויקים, דבר המועיל לשימור לקוחות מרוצים.

4. מרכז מידע פנים ארגוני לשימור הידע

חשוב מאוד שנציגי המכירות יהיו נאמנים למוצר שהם מוכרים, ויקפידו לתת ללקוחות אינפורמציה מדויקת ונכונה. ניהול מרכז מידע ארגוני במערכת ה-CRM יכול לסייע בכך, על ידי תיעוד תסריטי שיחה מפורטים, נהלים וכללי עזר עבור העובדים. אלה יסייעו בניהול טוב יותר של שירות הלקוחות והמכירה. הלקוחות יקבלו מהנציגים מידע מהימן ומלא, העובדים ילמדו מטעויות עבר ועובדים חדשים יזכו לחפיפה מלאה ותמיכה לאורך כל הדרך.

הכתבה בחסות PowerLink

PowerLink היא תוכנה ישראלית העוזרת ליותר מאלף עסקים קטנים לנהל את הלקוחות והמכירות שלהם בענן. המערכת מאפשרת לבצע תהליכי מכירה מורכבים ויעילים הכוללים בקרה ושליטה על מסע הרכישה של הלקוח - מליד חדש ועד לקוח חוזר ומרוצה. בנוסף, מאפשרת זמינות בכל מקום ומספקת פתרונות בענן לתהליכי התממשקות, שירות, פיננסי, אנליטיקס ושיווק. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "הנה 4 דרכים בהן מערכת ה-CRM יכולה לעזור בשימור לקוחות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רועי
Guest

איזו כתבה מיותרת. תשימו פרסומות בכתבות רציניות במקום לפרסם תוכן נחות שיווקי

מתן
Guest

בהתחשב בזה שידוע מראש שזו כתבה ממומנת ושאף אחד לא מכריח אותך לקרוא אותה (והכותרת אפילו לא קליק בייט שמפתה אותך בהטעיה), הכתבה הזו ממש לא מיותרת. גיק טיים צריכים להרוויח כדי להתקיים, ואישית הייתי מייחל שכל הפרסומות יהיו ככה – שקופות, נפרדות ושואפות לתת ערך.
מאחל הצלחה למגזין, נהנה לקרוא ומבין שצריך להרוויח.

ליאת
Guest

תודה, כתבה שימושית

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל