קוטנדו מגייסת 17 מיליון דולרים

קוטנדו מכריזה על גיוס רביעי (Round D) בגובה 17 מיליון דולרים בעזרתו מתכוונת להרחיב את נוכחותה באיזורים בהם מחליף הטלפון החכם את המחשב האישי כמכשיר העיקרי למיחשוב ותקשורת.

 

 

מקור: צילום מסך מאתר החברה, עיבוד תמונה

קוטנדו, ספקית שירותי האצת והפצת תוכן (CDN) ושירותי האצת אתרים, הכריזה על השלמת סבב גיוס בהיקף 17 מיליון דולרים, שנועד להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה של החברה לטווח הארוך ואת המשך פיתוח הטכנולוגיה שלה בתחום האצת תוכן דינמי ומותאם אישית ליישומי מובייל ואינטרנט. בנוסף, ישמש ההון להמשך התרחבותה של החברה לשווקים ואזורים חדשים במגמת צמיחה ברחבי העולם.

משקיעים אסטרטגיים ושותפים עסקיים שהשתתפו בסבב זה הם Citrix ו-Juniper Networks, יחד עם משקיעים קיימים של החברה, סקויה בנצ’מרק וטניה קפיטל. סיטריקס וג’וניפר, מצטרפות לשותפים אסטרטגיים של קוטנדו, הכוללים את AT&T, גוגל, וסומיטומו (Sumitomo).

השותפות האסטרטגית בין ג’וניפר נטוורקס לקוטנדו תענה על דרישתם של ספקי שירות לטכנולוגיות שיאפשרו להם להציע שירותי ערך מוסף ושירותי Over-The-Top עבור ספקי תוכן. המהלך כולל מפעילים סלולריים, ספקי אינטרנט גדולים, וחברות טלקום אשר רוכשות מוצרים בכדי לשרת לקוחות ארגוניים. ספקי שירות יוכלו להציע שירותים משלימים עם ביצועיות גבוהה ועלויות ציוד נמוכות. שירותים מבוססי-תוכנה אלו המוטמעים על פלטפורמות גמישות, יאפשרו להם להשיג מהירות ויתרון תחרותי בשוק. בנוסף, תשיק קוטנדו באופן מסחרי את הפלטפורמה שלה להאצת תכנים למכשירים ניידים (MAS – Mobile Acceleration Suite). ה-MAS מאפשרת הפצת תוכן סלולרי במהירות ובאמינות ללא תלות במיקום, מכשיר או יישום.

בעזרת סבב השקעה זה, קוטנדו גם תרחיב את נוכחותה באסיה פסיפיק ואמריקה הלטינית, ותוכל לתת מענה לצורך הגדל בהאצת תוכן סלולרי באיזורים בהם מחליף הטלפון החכם את המחשב האישי כמכשיר העיקרי למיחשוב ותקשורת.

“השילוב של טכנולוגיות חדשניות שפותחו במרכז הפיתוח של החברה בישראל, עם שותפים אסטרטגים מהמעלה הראשונה כגון AT&T, גוגל, סיטריקס וג’וניפר, בעולם שבו כמות ומורכבות של תכנים המועברים על גבי האינטרנט ממחשבים וממכשירים סלולרים, רק הולכת וגדלה כל הזמן – כל אלו ביחד מייצרים עבורינו הזדמנויות עסקיות שיאיצו את צמיחתה של קוטנדו בטווח זמן הקצר והארוך”, מסר רוני זהבי, מנכ”ל קוטנדו, ואחד ממקימי החברה.

שירות האצת תכנים לניידים

במקביל להשקת פלטפורמת האצת התכנים למכשירים ניידים, הכריזה היום קוטנדו גם על MAS-Mobile Acceleration Suite. חבילת התוכנה MAS, המספקת שיפור דרמטי בהאצת תכנים לסלולר, מרחיבה את היצע החברה מתחום שירותי האצת תכנים לאינטרנט, לתחום האצת תכנים של אתרים ויישומים עבור מכשירים ניידים. השירות יופץ על-ידי AT&T בארצות הברית.

בעזרת MAS, קוטנדו צפויה לשפר את ביצועי אתרי התוכן של לקוחותיה עבור כל סוג תוכן, מכל מכשיר נייד, על גבי כל רשת סלולרית, מכל מקום בעולם. השרות מוגש משלושים אתרי ההאצה המנוהלים שפרסה קוטנדו בעולם ומשרת בין היתר את לקוחות חברת AT&T שיהנו גם הם משרות חדשני זה. עבור ספקי תוכן, טעינת דף ממושכת מדי מורידה משמעותית את רמת ההמרה, האינטראקציה והשימוש באתרים וביישומים למכשירים ניידים, דבר הגורם למוניטיזציה נמוכה יותר המתורגמת להכנסות נמוכות. MAS, אשר תוכננה במיוחד עבור האצת תכנים למכשירים ניידים ואשר עובדת בתאימות מושלמת עם מוצרי קוטנדו האחרים להאצת תכנים, פותרת באלגנטיות את בעיות טעינת הדפים וזמינותם, בעיות ביצועים אשר נגרמות כתוצאה מקישוריות נמוכה או לא יציבה של הרשתות, ומעניקה למפעילים סלולריים, מפתחי אפליקציות ארגוניות ובעלי אתרים דרך חדשה להבטיח שהתוכן מגיע במהירות ובאמינות למכשירי משתמשי הקצה.

MAS משיגה תוצאה זו ללא צורך בשינויים כלשהם באתר המקור ואינה דורשת הקמת תשתית מיוחדת עבור גישה סלולרית. האופטימיזציות הנדרשות מבוצעות ברמת הלוגיקה, התוכן ושכבת הרשת. MAS זמינה מיידית וכבר נוסתה בהצלחה על ידי לקוחות שונים מזה כמספר חודשים. אלו דיווחו על שיפור דרמטי בביצועים האתרים ובעיקר עבור תכנים דינאמים שמאוד שכיחים בתוכן סלולרי.

חבילת האצת התכנים לסלולר של החברה מציעה פתרונות שיועדו במיוחד לתחום זה, בנוסף לפתרונות החדשניים האחרים של קוטנדו בתחום האצת תכנים כולל שירותי DNS מתקדמים (ניתוב תנועת תוכן חכם), איזון עומסי CDN (לניהול בו-זמני של מספר CDN-ים) ופלטפורמת Cloudlet™ הייחודית – להאצת יישומים מבוססי ענן לראשונה על פלטפורמת  CDN.

שותפיה האסטרטגיים של קוטנדו, כולל AT&T, יציעו את MAS מיידית לאלפי לקוחות ארגוניים. בעזרת MAS, קוטנדו ושותפותיה ירחיבו את החדירה לתחומים חדשים כולל מסחר אלקטרוני-סלולרי, משחקים לסלולר, יישומים ארגוניים, ויישומי מדיה חברתית. השקתה של MAS מחזקת את מעמדה של קוטנדו ומחזקת את מחויבותה לספק היצע מוצרים חדשניים בתחום התוכן לעולם המובייל, תחום אשר צומח במהירות בסקטור האינטרנט וצריכת נתונים, ויהפוך למנוע צמיחה עבור קוטנדו בשנים הבאות.

וידאו: פורים 2011 בקוטנדו

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: