Corrigon: לראות חפץ נחשק בתמונה ולקנות אותו מייד [סטארטאפ]

ב-qprize הם כבר זכו, ולא בכדי. הטכנולוגיה של קוריגון הישראלית מאפשרת לכם לאתר חפץ בתמונה בו חשקה נפשכם, ובלחיצת כפתור פשוטה להגיע לחנות שתמכור לכם אותו במהרה

כשכותבים על חברות ואפליקציות נתקלים לעתים ברעיונות כל כך מבריקים, שלחלוטין לא ברור איך לא חשבו על זה קודם. אחד מהרעיונות האלה שייך לחברת קוריגון ולטכנולוגיית גלינט שבפיתוחה.

תמונת יח”צ

כדי להבין עד כמה זה מבריק רק תחשבו על הסנריו הבא: אתם יושבים לתומכם מול המחשב וקוראים עם הקפה של הבוקר באתרים החביבים עליכם. לפתע אתם מגלים תמונה של הסלב החביב עליכם כשהוא עונב עניבה מ-ה-מ-מ-ת. מייד אתם מבינים. אתם חייבים שתהיה לכם כזו.

אם הכתבה בה נתקלתם עוסקת באופנה, אולי הכתב יטרח לציין במה מדובר. אם לא, תקוו שקוריגון בעניינים, כי פה הרעיון שלה נכנס למשחק. מה שלמעשה עושה טכנולוגיית הגלינט היא להדביק שכבה נוספת של מידע על תמונות. וכך, אם העניבה שראיתם שייכת למותג מסוים, תוכלו לראות לאיזה, מה כתובת החנות האינטרנטית שלו וכמה התענוג עולה. עדיין רוצים? קליק אחד ואתם שם.

מדובר בניצול יפהפה של טכנולוגיות זיהוי תמונה, שמתלבש על הצורך האנושי המוכר בקניות “עם העיניים”, ומקצר את הדרך באופן משמעותי. זו הקלה משמעותית לקנייני הרשת שמכלים זמנם בחיפוש אחר מוצרים בהם חשקה נפשם, וזה כמובן יתרון גדול עבור המותגים עצמם, שמצליחים לזכות לפרסומת ולטראפיק עם כל צעד ושעל.

מעבר ליתרון המסחרי הברור, יש פה גם יתרון בולט בחוויית הגלישה. לא עוד מידע שיווקי שנלעס למשתמשים בתחפושת של תוכן לגיטימי, ולא עוד פרסומות קופצות שבמקום לחדד את חוויית הקנייה גורמות לגולש לסגור את המסך בעצבים. עם הטכנולוגיה החדשה המידע שמכילה קוריגון שקוף לגמרי, וקופץ למשתמש רק לאחר שהוא מעביר את העכבר על תמונת המוצר.

אם בשלב הזה של הכתבה אתם חושבים “זה לא בשבילי, אני לא עושה קניות ברשת”, רק תחשבו על היתרונות שטמונים באכסון שכבת מידע שקופה שכזו. זה יכול להיות קניית בגדים או גאדג’טים, אבל זה יכול גם להיות מידע על מבנים, על אישים, על כל דבר למעשה.

את הפוטנציאל הזה גילו גם בקוולקום, שהעניקו לחברה את הזכייה ב-Qprize לפני שנה. התחרות, שנחשבת לאחת האטרקטיביות בשוק, מאפשרת לסטארטאפים לזכות בהשקעה של עד 250 אלף דולר.

אבינעם עומר, יזם ומנכ”ל, הכוונה היא באמת להתקדם מעבר לעולם הקניות?
הכיוון שלנו הוא מסחרי, אבל לא רק סביב נושא האופנה, כפי שאנו עושים כיום, אלא משהו נרחב יותר.

ספר קצת על החברה, מה עומד מאחורי הרעיון? איך הגעתם לזה?
במקור, הרקע שלי הוא יותר מכיוון של חיפוש טקסט, אבל ראיתי שקיים קושי גדול מאוד באינדוקס של מידע עשיר – סרטים ותמונות – ואת הבעיה הזו ניסינו לפתור בצורה יעילה. הפתרון שלנו שונה מהותית מפתרונות אחרים ומאפשר לנו לעבד כמויות גדולות של מידע. הכוונה המקורית הייתה לאפשר אינדוקס של תמונות באינטרנט, שעד שהגענו היה מבוסס על טקסט ולא על ויזואליזציה. ברגע שמצאנו את הפתרון לזה, יכלנו לבצע את המשימה.

הכיוון המקורי היה לקופירייט, לתת פתרונות לספקי תמונות וכ”ו, אבל מהר מאוד גילינו שהטכנולוגיה שלנו יכולה לעשות משהו מעבר לעיסוק בזכויות יוצרים, אלא למנף אותה לזיהוי אובייקטים והחזרתיות שלהם בתמונות שונות. זה איפשר לנו לזהות אובייקטים שהוגדרו מראש, וזה מוצר שהפוטנציאל שלו גדול ומשמעותי הרבה יותר מסתם חיפוש וזיהוי של תמונות.

באמצעותנו המשתמש יכול לראות תמונה ולקבל מידע ייחודי, משהו שהוא הרבה יותר מעניין. משם הגענו לכיוון של פרסום על גבי תמונה ויצירת אפליקציה המאפשרת למשתמש לרכוש את מה שמופיע בתמונה.

איפה אתם עומדים כיום? כבר יש לקוחות גדולים? משקיעים? פרסים?
ב-2011 זכינו ב-Qprize של קוולקום. במקור היינו חברת חממה שגדלה ב”דה טיים” ולאחרונה גייסנו סיבוב נוסף גם מהמשקיעים הקיימים, ומעוד משקיעים נוספים, בהם יושב הראש של אסתי לאודר, קרן רון לאודר ועוד. מבחינת לקוחות, יש לנו שני סוגים, בעלי זכויות יוצרים וסוכנויות פפארצי גדולות. האפליקציה יצאה לא מזמן ועכשיו נתחיל לעבוד עם לקוחות כמו “ווג” ומפרסמים נוספים אחרים.

ואיפה תהיו בעוד חמש שנים?
אני מקווה שנהיה על איזה אי… בסופו של דבר, בתחרות בה זכינו הראינו איך אנחנו מפיצים את הטכנולוגיה שלנו למובייל. בעוד חמש שנים מהיום אני מניח שנשקיע בעיקר באפליקציות מובייל שמאפשרות למשתמשים לקבל אינפורמציה על אובייקטים שונים באמצעות פתיחת המצלמה, או הנחת משקפיים יחודיים.


הפוסט בחסות Qualcomm


QUALCOMM VENTURES גאה להכריז, זו השנה השלישית, על תחרות ה-Qprize. שווים הכולל של הפרסים: מיליון דולר, וזאת, במטרה לממן את הגל הבא במהפיכה העולמית של חברות הסטארטאפ. Qprize הינו מיזם בינלאומי שמטרתו לזהות מבעוד מועד את חברות הטכנולוגיה העתידות להיות המבטיחות ביותר בתעשיה ולממנן. תחרות ה-Qprize פתוחה במספר אזורים בעולם כאשר ישראל מהווה אזור בפני עצמו. בכל איזור תיבחר חברה אחת שתזכה בסך $100,000 (Convertible note). על הפרס הגדול בתחרות הגמר של Qprize, יתחרו החברות שהגיעו למקום הראשון בכל איזור ואיזור. הזוכה בתחרות הגמר תזכה ב- $150,000 נוספים שייסיעו להפוך את התכנית העסקית למציאות. המועד אחרון להגשת התכנית העסקית – 17 באוגוסט 2012. התכניות העסקיות שיוגשו, יוערכו על ידי פאנל מומחים, בהתבסס על יתרונות של חדשנות טכנולוגית, פוטנציאל שיווקי ויכולתן לעמוד בתחזיות הפיננסיות. לקבלת פרטים, כולל זכאות המועמד והנחיות לכתיבת הצעה, לחצו כאן.

Avatar

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

1 תגובה על "Corrigon: לראות חפץ נחשק בתמונה ולקנות אותו מייד [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Ari Volcoff
Guest

יש אפשרות לעשות את הזיהוי גם על קטעי וידאו?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: