הצ’קליסט המלא לשיפור יחס המרה בדפי נחיתה

בפוסט הבא אפרט צעד אחר צעד את השלבים שכדאי לעשות על מנת למקסם את יחס ההמרה מדפי הנחיתה שלכם

קרדיט תמונה: michaelmjc, Getty Images Israel

מאת תומר אהרון

מוכרים שירות או מוצר באינטרנט? אחת הדרכים השכיחות לאיסוף פרטים של לקוחות מתעניינים ומכירת מוצרים ושירותים היא בנייה ופרסום של דפי נחיתה. היתרון בפרסום דף נחיתה לעומת אתר אינטרנט הוא פוקוס ומיקוד. באתר אינטרנט מלא יהיו ללקוח הפוטנציאלי הרבה הסחות דעת (כמו תפריטים ומאמרים) ויחס ההמרה יהיה בהתאם.

שלבים מקדימים

לפני שמתחילים בעיצוב ובניית הדף, נצטרך לעשות מחקר מקדים:

הגדרת קהל יעד

בראש ובראשונה חשוב להבין מי קהל היעד שלנו. אם אנחנו פונים לאנשים פרטיים (B2C) אז יעניינו אותנו מאפיינים כמו מגדר, טווח גילאים, מצב משפחתי, מצב סוציו-אקונומי וכדומה. אם אנחנו פונים לעסקים (B2B) יעניין אותנו להגיע לאנשי מפתח, לבעלי תפקידים רלוונטים ולמקבלי החלטות.

קו מנחה – אנחנו לא המשתמשים

העקרון שצריך תמיד ללוות אותנו בבניית הדף הוא שאנחנו (ברוב המקרים) לא קהל היעד. מה שנראה לנו הגיוני לא בהכרח ישפיע לטובה או יגדיל יחס המרה בפועל. המבחן האמיתי הוא כשקהל היעד האמיתי יפגוש את דף הנחיתה בפעם הראשונה. בכדי להבין את קהל היעד נבצע סקרים ושאלונים (גם בטלפון) ונתעד התנגדויות, חששות ומה הצפיות שלהם מהמוצר או השירות.

מעבר לזה, נצטרך לחשוב באיזה מצב פיזי ומנטלי אנחנו ‘תופסים’ אותם. באיזה מכשיר ודפדפן הם יפתחו את הדף, באילו ימים ושעות, לבד או עם עוד אנשים, בנסיעה ברכבת או ברוגע בבית לאחר יום עבודה ועוד.

יוצאים לדרך

כותרת

אחד מהאלמנטים הכי חשובים בדף הנחיתה הוא הכותרת. מטרתה של הכותרת היא לתפוס את תשומת ליבו של הגולש, למקד אותו ולהעביר את ההצעה והמסר המרכזי. בעת ניסוח הכותרת ננסה לשמור על קופי קצר, פחות מ-15 מילים, ולהדגיש את הערך שהלקוח הפוטנציאלי יקבל מהמוצר או השירות שלנו ומה ייצא לו מזה. צריך לזכור לשים את הלקוח במרכז ונשתדל לדבר פחות על עצמנו.

תמונת נושא

אנחנו מעבדים תמונה פי 60 אלף מהר יותר מאשר טקסט. האינסטינקט הראשוני שלנו אומר לשים תמונה של המוצר או איך מישהו משתמש בשירות שלנו. כמו בכותרת גם כאן אני ממליץ להתרכז בלקוח ולגרום לו להבין מה יוצא לו מזה. אם אתם רוצים להשתמש בתמונה של דמות, חשוב לבחור תמונה אותנטית וכמה שפחות ‘מסחרית’ (פנים שכבר כולנו ראינו בכל מודעה אפשרית).

לדוגמא, אם הדף שלנו עוסק בשיווק נדל”ן בישראל, נעדיף שלא להשתמש בתמונה של משפחה אמריקאית על רקע בתי לבנים אדומות מהסרטים.

כמה נקודות חשובות נוספות: רצוי להקפיד לא להשתמש בסליידרים (קרוסלות), מומלץ שהדמות בתמונה או מרכיבי התמונה יסתכלו או יצביעו לכיוון הטופס או כפתור ההנעה לפעולה, לדאוג שתהיה ניגודיות בצבעים בין הכותרת לתמונה, וכמובן חשוב להתאים את התמונה למובייל (לא חובה להשתמש באותה תמונה). גם שילוב של סרטון וידאו יכול לעבוד בצורה טובה, כל עוד לא יפעל אוטומטית.

צבעים

לצבעים יש חשיבות גדולה מבחינה אמוציונלית. אנחנו אמנם רוצים לחשוב שאנחנו מחליטים באופן רציונלי, אבל הרבה החלטות שאנחנו לוקחים נקבעות בגלל הרגש. בחירת צבעים נכונה (בלי לסתור את ערכי המותג) יכולה להשפיע בצורה ניכרת על יחס ההמרה. כדי להבין איך אנחנו תופשים כל צבע תסתכלו על התמונה הבאה:

Color Emotion Guide

עיצוב מקצועי

אז נכון, יש שיטענו שדפי נחיתה ‘מכוערים’ עובדים טוב יותר. אך ככל שהמוצר או השירות מורכבים יותר וקשים יותר למכירה, כך מצופה מהדף להיראות מקצועי ורציני יותר (וגם טוב לתדמית שלכם).
מקצוענות אמיתית תתבטא גם בפרטים הקטנים, מבחירת תמונת הנושא ועד לרמת הוספת ה-Favicon (האייקון המרובע שבלשונית בדפדפן). עיצוב הדף זה לא המקום לחסוך בו. מה שעולה לכם זול עכשיו, יעלה לכם ביוקר אח”כ.

בידול

עם יד על הלב, במה אתם שונים מהמתחרים שלכם? אם אין לכם לפחות יתרון אחד משמעותי בשליפה מהמותן, כנראה שזה הזמן לעשות חושבים. בכדי שלקוח פוטנציאלי ירכוש מכם ולא מהמתחרה שלכם אתם צריכים לבלוט. איך מתבלטים בדף הנחיתה? לציין שיש לכם 20 שנות ניסיון ואתם נותנים שירות אדיב זה לא מספיק. כל אחד יכול לרשום את זה. תחשבו מה מייחד אתכם ומה אתם יכולים לתת ללקוח שהמתחרים לא. לדוגמא, מחיר אטרקטיבים במיוחד, אחריות ארוכה יותר על המוצר, הפסקת התקשרות בהתראה של 24 שעות, שירות או משלוח עד הבית ללא עלות, טכנולוגיה ויכולות שאין למתחרים וכדומה.

פשטות

חשוב שנקפיד לא להעמיס יותר מדי אלמנטים וקריאות לפעולה בדף. עומס אובייקטים ומסרים יכול להרתיע את הגולש ולהסיח את תשומת ליבו מהמטרה המרכזית. Just keep it simple.

טיפ קטן – אם אינכם בטוחים מה הכי חשוב להכניס לדף הנחיתה, תתחילו מאפיון של דף הנחיתה במובייל, בו שטח הנדל”ן מצומצם, וכך תדעו מה קריטי ועל מה אפשר לוותר.

קופי ומיקרוקופי

למילים יש כוח עצום. הקופי בדף צריך להיות ברור, חד ומובן לכל קהל היעד. חשוב שנתאים את השפה לגולשים. אם המסה העיקרית של קהל היעד היא נשים, אז ננסח את התוכן בלשון נקבה. אם אנחנו פונים לשני המינים, ננסח את הדף בלשון רבים. המילים שליד טופס יצירת הקשר, או הטקסט על גבי כפתור שליחת הטופס או הרכישה, ישפיעו במידה רבה על יחס ההמרה (ראו סעיף ‘הנעה לפעולה’ בהמשך).

המשכיות שפה עיצובית ומיתוג

הגולשים הגיעו לדף הנחיתה מבאנרים שמפוזרים באינטרנט? ממודעה שעיצבתם בפייסבוק? מפרסום אופליין? חשוב שנדאג לכך שהדף הנחיתה ידבר באותה שפה של הפרסומים הללו, הן מבחינת צבעים, והן מבחינת שפה, לוגו, תמונות וכדומה.

הוכחה חברתית

בסיס עקרוני לכך שהלקוח הפוטניצאלי ירכוש מאיתנו או יצור איתנו קשר הוא בניית אמון. איך עושים את זה? בעזרת ציטוטי המלצות של לקוחות קיימים, ביקורות ודירוגים ממקורות מהימנים, תעודות הסמכה ופרסים, לוגואים של לקוחות ופרטנרים, הצגת מספר עוקבים מהרשתות החברתיות, הצגת אזכורים מן התקשרות וכדומה.

דומיין

אופציה זולה ודי חובבנית היא לפרסם את הדף שלנו עם דומיין חינמי. אם כבר אנחנו משקיעים כל כך הרבה בדף שלנו, רכישת דומיין (בעלות של 50-75 ש”ח בד”כ) היא בסיס הכרחי ליצירת אמון, וברוב המקרים הגולשים יחשפו אליו עוד לפני שהקליקו על המודעה שמובילה לדף.

אם כבר יש לכם אתר, ניתן להטמיע את דף הנחיתה בתוך תיקייה, לדוגמא: www.example.com/our-service או בסאב-דומיין.

מענה מראש להתנגדויות

עוד שימוש לכל התשובות שאספתם מקהל היעד בחלק המקדים הוא לזהות חסמים והתנגדויות. כעת כשכל המידע מונח לפניכם, תוכלו לדעת איפה נקודות התורפה הפוטנציאליות מבעוד מועד.
תוכלו לכפות על התנגדויות כמו אי ודאות, חוסר אמון ואפילו בידול (למה שיקנו ממכם ולא מאחרים?) במכירה בעזרת אייקונים וציון יתרונות רלוונטים. לדוגמא, רכישה מאובטחת, שירות ללא התחייבות לתקופת זמן, מחירים נוחים

פרסונליזציה

הכוונה כאן היא להתאים במיוחד את הדף לקהל שנחשף אליו לפי סמנטים שונים. ברמה הבסיסית ביותר, אפשר לטרגט גברים ונשים בנפרד בקמפיין בפייסבוק ולהכין וריאציה שפונה לגולשים בלשון זכר ווריאציה שפונה לגולשות בלשון נקבה.אם רוצים לקחת את זה עוד כמה צעדים קדימה, אפשר בעזרת כלים ייעודיים לשנות את הקופי ואפילו את התמונות בדף בהתאם ליום בשבוע, לשעה ביום, למזג האוויר ועוד.

זמן טעינה

זמן זה משאב יקר, במיוחד שמדובר בזמן טעינה של דפי נחיתה. גולשים במובייל מצפים שדף האינטרנט יטען תוך 3 שניות, אחרת סיכוי גדול שינטשו. בדסקטופ לעומת זאת הסטטיסטיקות מדברות על 5 שניות אך בכל מקרה – ננסה לכוון לזמן טעינה כמה שיותר קצר ואופטימלי.

רספונסיביות / דף למובייל

דף נחיתה רספונסיבי (המתאים את עצמו אוטומטית לרזולוציות שונות במסכי מחשב ומכשירים ניידים) זו אמנם התחלה טובה, אך אופי הגלישה במובייל שונה מאופן הגלישה מהדסקטופ וצריך לתת לזה ביטוי. ניתן ליצור גרסה מיוחדת למובייל כך שתהיה קצרה יותר עם טקסטים קצרים יותר, או להוריד חלקים מהדף כאשר הוא מוצג בניידים כדי להקהל על הגולש.

אורך

דף קצר או ארוך? אין אורך אופטימלי. נשאל את עצמנו על כמה שאלות והתנגדויות נצטרך לענות ונספק את התוכן הרלוונטי בהתאם. אם יש גלילה בדף, תוכלו לרמוז על כך בחלק שמעל ה-fold. בכל מקרה, עדיף דף ארוך שהתוכן בו פרוס כמו שצריך מאשר דף קצר עם פונטים קטנים ועומס אלמנטים.

טופס ושדות

זוכרים את הסעיף על פשטות? 
בגדול, אפשר להגיד שככל שיהיו פחות שדות בטופס, כך נוכל לצפות ליחס המרה גבוה יותר. אסייג ואומר שיש תחומים בהם דווקא טופס מורכב ממיר יותר טוב, וככל שיש יותר שדות כך תסננו את הלידים הפחות רציניים מהמשפך.

עוד 3 נקודות חשובות: עדיף שניצור שדות לפי סוג ה-input. לדוגמא, עבור שדה טלפון, השדה צריך להיות נומרי ועדיף שגם ייתן השלמה אוטומטית למספרי טלפון שכבר מילאתם בעבר.

נקודה שניה – לגולשים במובייל נסו לחסוך בשדות כמה שניתן. ככל שהגולש יצטרך להקליד פחות, כך יש יותר סיכוי שיסיים את הפעולה שציפיתם ממנו.

נקודה שלישית – אם הגולש מזין פרטים שגויים, חשוב שתצוץ התראה בהתאם (ומה נדרש ממנו לתקן)

הנעה לפעולה ודרכי יצירת קשר

בדף הנחיתה שלנו נתמקד בהנעה אחת לפעולה. המיקרוקופי מסביב לטופס וגם על גבי הכפתור צריך להיות מנוסח כך שיסביר ללקוח הפוטנציאלי מה ייצא לו מהשלמת הפעולה. ה-CTA צריך להיות בולט משאר חלקי הדף ומותאם לשלב בו הוא נמצא במשפך המכירה. אם המטרה שלנו היא שהגולש יצור איתנו קשר, אז נבליט את מספר הטלפון וטופס יצירת הקשר בדף כך שהגולש יוכל למצוא אותם במהירות.

רגע, עדיין לא סיימנו

A/B Testing

חושבים שדף הנחיתה מושלם? אין דבר כזה, תמיד אפשר לשפר! אל תחסכו על יצירת וריאציה נוספת (אפילו כמה) לדף הנחיתה, ותבחנו את הבדלי הביצועים עם כותרת שונה / תמונה שונה / מיקרוקופי שונה וכדומה.

ניתוח וכלים

שימוש בגוגל אנליטיקס לא מספיק כשמדובר בדפי נחיתה. אם נטמיע כלים שמספקים מפות חום והקלטות עכבר נוכל לדעת בדיוק איפה הגולשים נתקעים או אילו איזורים בדף מעניינים אותם.

כלים לשיפור יחס המרה

קיימים לא מעט כלים לשיפור יחס המרה באתרים ודפי נחיתה: ווידג’טים צפים, פופאפים וצ’אט אנושי / וירטואלי ועוד. לשונית יצירת קשר צפה, סרגל עליון צף עם קוד קופון, פופאפ עם טופס התקשרות לפני כוונת יציאה הם רק חלק מהדוגמאות שיכולות להקפיץ את יחס ההמרה הנוכחי בדף בעשרות אחוזים.

בהצלחה!

תומר אהרון הוא מייסד משותף של חברת Poptin

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: