כיצד הולך להראות העתיד על הכביש?

עשרות חברות מתחומים שונים נרתמו בשנים האחרונות למה שעשוי להפוך למהפכה של ממש בתחום הרכב: מכוניות מקושרות.

mylink-overview-entertained-cnt-well-1-648x316-01

הפוסט נכתב ע”י יעל אשכנזי, מובילת פרוייקטים בקבוצת החדשנות ,אמדוקס.

על פי הערכות, עד לשנת 2015 למעלה מ-50% מהמכוניות החדשות יהיו מקושרות (connected cars), ועד לשנת 2025 כבר יעמוד שיעור זה על 100%. בדומה למגוון העצום של חוויות שהתאפשרו בעקבות השקת האייפון בשנת 2007, קישוריות המכוניות תביא אף היא לשפע של שירותים חדשניים שיעניקו לנו חוויה צרכנית ייחודית ומרתקת.

המהפכה כבר החלה

יצרני המכוניות הגדולים משלבים במכוניות החדשות טכנולוגיות מציאות רבודה וזיהוי מחוות יחד עם שירותים מבוססי אינטרנט כמו רדיו אינטרנטי, ניווט חכם, השוואות מחירי דלק וכו’. טכנולוגיות אלה באות לידי ביטוי כבר כעת במערכות כמו Toyota Entune, Mercedes MBrace ו-Chevrolet MyLink וטומנות בחובן פוטנציאל עצום ליצירת חוויות ושירותים חדשניים.

גם מפעילות התקשורת הגדולות בעולם משיקות פלטפורמות התומכות במהפכה ההולכת ובאה, מתוך כוונה לספק מגוון רחב של שירותים מעבר לקישוריות הבסיסית. AT&T, ענקית התקשורת מאמריקה, מהווה דוגמה טובה להשקעה הגדולה של חברות התקשורת בתחום: החברה השיקה את פלטפורמת AT&T Drive המציעה ליצרני רכב מערכת גלובלית המספקת חיבוריות לצד שירותים נוספים כגון: חיוב לקוחות, פתרונות לנהיגה בטוחה, זיהוי קולי, חנות אפליקציות ועוד. בנוסף, ומתוך הבנה של הפוטנציאל הטמון בתחום, הכריזה AT&T על פתיחת מרכז חדשנות חדש המיועד בלעדית לקידום חדשנות בחווית המכונית המחוברת. AT&T אינה לבד במערכה, Vodafone העולמית הקדימה אותה בהשקת שירותים לרכב המקושר. שירותים אלה כוללים ניהול שירותי רכב עבור חברות רכב או סוכנויות רכב, ניהול ציי רכב, ביטוח מבוסס שימוש (Usage Based Insurance) עבור חברות ביטוח ועוד.

Sprint ו-Verizon האמריקאיות נכנסו לעולם הרכב המקושר דרך יצור עצמי (Velocity) או רכישה (Hughes Telematics) בהתאמה של מערכות טלמטיקה ומידע בידורי וחדשותי ומכירת מערכות אלו ליצרני רכב גלובלים.

ולמי שחשש שאפל וגוגל ישארו מחוץ למשחק, אפל הכריזה בכנס המפתחים האחרון שלה על iOS in the car המעביר באופן שקוף חוויות מהאייפון / אייפד לקונסולת הרכב: הודעות, מפות, ניווט, מוסיקה וכו’ והכל בשליטה קולית באמצעות Siri. גוגל לא נשארה מאחור ומיהרה להכריז על Open Automotive Alliance בשותפות עם יצרני רכב מובילים, מתוך כוונה ליצור חווית נהיגה בטוחה, קלה ומהנית יותר, מבוססת Android.

יצרניות הרכב, מפעילות תקשורת וענקיות האינטרנט כבר פעילות בתחום הנדון, אך הנושא עדיין בחיתוליו וטומן בחובו אפשרויות רבות לחדשנות וליצירת חוויות נהיגה מתקדמות. הנה שתי דוגמאות שאולי יעזרו לכם להצית את הדמיון:

המכונית כארנק סלולרי

לכל שיטות התשלום המסורתיות כגון מזומנים וכרטיסי אשראי יש דבר אחד במשותף: השלמת העסקה דורשת זמן. אולם, כאשר אנו נמצאים מאחורי ההגה אנו רוצים שהתשלומים יהיו מהירים ואמינים. קישוריות מובנת במכונית מחייבת קיום חשבון עבור כל אחד משירותי המכונית. מדוע שלא נקבל חשבון אחד עבור כל החיובים הקשורים למכונית באמצעות הפיכת המכונית עצמה לארנק?

כך למשל, תשלום דמי המעבר בכביש אגרה מחייב ברוב מדינות העולם עצירה וביצוע התשלום באופן ידני, או גורר חיוב חודשי עבור שירותי האגרה. ארנק מכונית יכול לטפל בכל העלויות הקשורות למכונית, כמו למשל דלק, חניה, ארוחות drive-through, ביטוח רכב, ובכך לפשט את התשלום של הוצאות חודשיות הקשורות למכונית ולסייע לצרכנים לעקוב אחר העלויות.

עריכת קניות מחלון המושב האחורי

ייתכן והמושב המבוקש לצד הנהג יאבד בקרוב מהפופולאריות שלו ויעבור… למושב האחורי. בידור הנוסע במושב האחורי יישאר בחזית החדשנות, תוך הרחבתו מבידור פאסיבי לחוויות אינטראקטיביות. דמיינו שהחלונות שלצד המושבים האחוריים הופכים למסכי מגע אינטראקטיביים. מסכי מגע שקופים זמינים כבר היום ומהווים את הטכנולוגיה הדרושה להפיכת חלונות הצד לפלטפורמת מדיה בדרכים.

הבה נראה כיצד ניתן יהיה לשנות את חוויית הרכישה הקמעונאית. יהיה די לגעת בחלון כדי לרשום את מיקום הרכב ולהציג לנוסע את החנויות הנמצאות בקרבת מקום. כדי להקל על הצפייה מתכהה חלון הצד באופן אוטומטי ומאפשר לנוסע לבחור את החנות המועדפת, לעיין בקטלוג ולוודא שהפריט המבוקש נמצא במלאי. לאחר ביצוע הבחירה, יוכל הנוסע לשלם עבור הרכישה באמצעות ארנק המכונית.

וזוהי רק ההתחלה

החוויות הקיימות היום בתחום קישוריות המכונית מזכירות לי את ימיו הראשונים של האייפון כשתחזיות החדירה של ניידים חכמים לשוק נראו אז כל כך מרוחקות, אך היה ברור שמשהו גדול עומד לקרות. שוק המכוניות המקושרות בשל לחדשנות. Livio היא דוגמה נהדרת לחברה שהבינה את הפוטנציאל העצום באפליקציות לרכב ויצרה פלטפורמה לפיתוח אפליקציות רכב . פורד רכשה את Livio לאחרונה בעבור פחות מ- 10 מיליון דולר. Kaliki מהווה דוגמה נוספת לחברה המציגה חדשנות בתחום, עם אפליקציה המאפשרת לנהג להאזין לחדשות כתובות ע”י הפיכתן לשמע (Text-to-Speech) והזרמת מידע זה לרכב דרך המכשיר הסלולרי.

הכתבה בחסות Amdocs

אמדוקס משלבת פורטפוליו של מוצרים מן המובילים בשוק בתחום מערכות ה- OSS, BSS, השליטה והבקרה, יחד עם ניהול שירותים מבוססי פרויקטים. אמדוקס רשמה הכנסות של 3.2 מיליארד בשנה הפיסקלית 2012, והיא משרתת באמצעות 20 אלף עובדיה לקוחות ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם.

ההתמקדות של אמדוקס בסקטור הטלקום מחוללת תובנות מעמיקות באשר לסוד ההצלחה של ספקי תקשורת. תובנות אלה משתקפות בפורטפוליו המוצרים והשירותים של החברה ובמנהיגות המתמשכת בהובלת הפרקטיקות המצליחות והחדשניות ביותר בתעשייה. כחלק ממחויבותה לספק ללקוחותיה ערך רב יותר באמצעות חדשנות, אמדוקס מפעילה את תכנית השותפים "Enreach". "Enreach" מתמקדת בהרחבת האקוסיסטם של אמדוקס ע"י פתרונות חדשניים, מבוססי שותפות, שמטרתם לספק תמיכה טובה יותר ללקוחות החברה.

לפרטים נוספים על אמדוקס ותוכנית השותפים היכנסו ל
www.amdocs.com/Enreach
או צרו קשר בכתובת
enreach@amdocs.com

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

6 תגובות על "כיצד הולך להראות העתיד על הכביש?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אייל
Guest

זה יבוא בשילוב עם טכנולוגית פידבק מגע של immersion
http://www.immersion.com/markets/automotive/portal/index.html
$IMMR

אלי
Guest

יש פרוייקט שנראה מבטיח בשם Dash שמאפשר לאסוף מידע, ללמוד ולשפר את איכות הנהיגה עם ממשקים למזג האוויר ולרשתות חברתיות. המיזם נמצא בבטא כיום.

http://techcrunch.com/2013/03/29/the-dash-car-dongle-wants-to-make-you-a-better-driver-by-syncing-with-your-iphone/

http://mashable.com/2013/06/25/dash-labs/

sami
Guest

תקופה מרגשת לחיות בה. מרתק. תודה יעל על הכתבה.

שומבצל
Guest

לא הייתי רוצה לרסק רכב כזה בטעות מתחת לעץ בסופה…
חלונות מסכי מגע?? השתגעתם? בשביל מה?
גם ככה כולם מתעסקים עם הסמרטפון ככה שלא יהיה להם זמן לחלונות ברכב.

יוני
Guest

ההתפתחות הטכנולוגית תעזור לנו למצוא מחירי דלק נמוכים

אופיר
Guest

העתיד נראה מבטיח, אבל חשוב לשים לב שחלק גדול מתאונות הדרכים בעולם נגרמות כתוצאה מהסחות דעת. ככה שזה נחמד שיהיה אפשר לעשות קניות מהספסל האחורי,אבל יותר חשוב לסיים את הנסיעה בשלום. אפילו שאני נהג זהיר ואני נוהג עם מערכת התרעה (מבוססת רדאר), אני מוצא את עצמי לפעמים “חוזר לנתיב” רק בגלל שהיא מצפצפת לי.. אז להוסיף לנהגים גם גירויים כדוגמת חנות אפליקציות בזמן הנהיגה?? לא בטוח שזה רעיון גאוני

wpDiscuz

תגיות לכתבה: