מתכננים להשתתף בכנס? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם

כנסים יכולים להיות הזדמנות נהדרת לפיתוח עסקי ורכישת לקוחות, והם גם יכולים להיות אבן שואבת לכל הכסף שאין לכם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למקסם את ההשתתפות שלכם

צילום: גיקטיים

מאת אסף פז

“חבל על הכסף… ה-ROI כל-כך נמוך” – כך הגיבו לא מעט אנשים כשסיפרתי להם שאני טס לוושינגטון, לכנס הכי גדול בעולם בנושא חברות כוח אדם. אה כן, ושהרמנו שם דוכן. אבל הדבר האחרון שאנחנו, סטארטאפ צעיר ומוגבל במשאבים, בזמן ובכסף, צריכים הוא לבזבז אותם. נסענו כדי להביא תוצאות, וזה עבד. אם גם אתם בדיוק מתלבטים אם ומתי להציג בכנס הראשון שלכם, הנה כמה טיפים שיאפשרו לכם לקבל מקסימום תוצאות במינימום משאבים.

#1 בדקו איפה הלקוחות שלכם נמצאים

יש המון כנסים שמיועדים במיוחד לסטארטאפים, לטכנולוגיות חדשות או לתת-תעשיות של סטארטאפים כמו HRTech במקרה הספציפי שלנו. במקרים רבים מי שמגיעים לכנסים האלה הם לאו דווקא הלקוחות הפוטנציאליים, אלא כאלה שבאים “לצוד” אתכם: משקיעים, נותני שירותים שרוצים למכור לכם או נציגים של חברות הטכנולוגיה הגדולות שמנסים לשאוב רעיונות לעתיד. בנוסף לכך, כשבמקום אחד יש כל כך הרבה סטארטפים טכנולוגיים באותו הדומיין, הסטארטאפ שלכם יתקשה לבלוט.

מכיוון שהמוצר שלנו מתחבר לפעילות הליבה של החברות שקונות אותו, היה לנו חשוב להציג בכנס שבו הלקוחות שלנו נמצאים – ושיש בו מקבלי החלטות ברמת C-Level ו-VP. בחרנו כנס שאינו טכנולוגי, ושרוב התכנים והמציגים בו קשורים לענף כוח האדם כולו.

#2 התמקחו לא רק על המחיר

מצאתם את הכנס הנכון להציג בו? טבעי ונכון להתווכח על המחיר של ה-Booth. אם זה כנס רוב המציגים בו הן חברות גדולות, יש מצב טוב שיהיה מתחם מוזל משמעותי לסטארטאפים צעירים. תשקפו לנציג המכירות של הכנס שיש לכם תקציב מוגבל וסגור, וכך תוכלו לקבל מחירים זולים בעשרות אחוזים מאלו שמקבלות החברות הגדולות.

כשאתם מתמקחים על המחיר, תנסו לבדוק אם יש Booth בסיסי שחברת ההפקה יכולה להקים עבורכם במסגרת ההצעה. זה יכול לחסוך לכם 50-70% מסך ההוצאה המצטברת על הכנס.

כשתגיעו לתקרת התקציב, תנסו לכלול בעסקה שדרוגים נוספים שלא עולים להפקה כסף כמו: בחירת מיקום אטרקטיבי ל-Booth, חיבור לאינטרנט לכם כמציגים, חבילת דיוור למשתתפי הכנס, הופעה בולטת יותר באינדקס החברות, כרטיסים למתחם ה-VIP וכל דבר אחר שיעזור לכם למקסם את ה-ROI (אלו דברים שבדר”כ בהפקה ינסו להציע לכם בשלבים מאוחרים יותר כאפסייל).

#3 תעשו רעש אונליין

סגרתם השתתפות Expo עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? מזל טוב! הגיע הזמן להכריז על זה ברשתות החברתיות, לעדכן על כך בחתימת המייל ולהוסיף את הלוגו של הכנס למייל ולאתר שלכם. זה יכול לאפשר לכם לבנות קשר גם עם לקוחות פוטנציאלים, שאתם נמצאים בתקשורת איתם, והם לאו דווקא מתכוונים להגיע לכנס.

אחד הדברים האפקטיביים ביותר שעשינו, היה לפרסם ב-Google לפי ביטויים שקשורים לכנס. כך משתתפים שחיפשו את שם הכנס, ובמקרה שלנו Staffing World, ראו בתוצאה הראשונה מודעה אטרקטיבית שקוראת למשתתפים לבקר בדוכן שלנו. כדי לשמור על רלוונטיות מבחינת גוגל והגולשים, כדאי להכין דף ייעודי עם טקסטים שרלוונטיים למשתתפי הכנס והנעות רלוונטיות לפעולה. מכיוון שמדובר בקהל מאוד רלוונטי עבורכם, מומלץ להשתיל קודי רימרקטינג של פייסבוק, גוגל ולינקדאין, כדי שתוכלו להמשיך להראות מודעות לגולשים לפני הכנס ואחריו.

בנוסף, שלחנו גם מיילים ללקוחות פוטנציאלים, שלא היו ברשימת המשתתפים בכנס, והשתמשנו בכנס כתירוץ לפתוח איתם שיחה – לשאול אם הם יהיו במקרה ואם נוכל להראות להם את המוצר ולהתייעץ. על קצת יותר מ-300 מיילים ששלחנו הצלחנו לקבוע ביומן יותר מ-15 שיחות-וידאו להדגמה.

#4 תכננו פעולות גרילה פשוטות לימי הכנס

מקור: QUALI.FIT

במקרים רבים הכנסים מתקיימים במלונות ענקיים, שבהם משתתפי הכנס גם ישנים. לכן הכנו גלויות טיזר מסקרנות, שמעודדות את המשתתפים להיכנס לדף נחיתה ייעודי. במבצע, שלא היה מבייש את החברים מהמוסד או מ-Ocean 11, הכנסנו אותן מתחת לדלת של כמה מאות חדרים. במהלך כל הכנס גם דאגנו לפזר באלגנטיות גלויות על שולחנות האוכל ופינות הישיבה, ואף ניגשנו אקטיבית ללקוחות והזמנו אותם אלינו ל-Booth עם משפט שגרם להם לחייך: ?Would you like to make your candidates fall in love

ועוד כמה טיפים בקטנה:

מומלץ להדפיס את החומרים בארה”ב. יותר זול, יותר נוח והאיכות? אמריקה.

חילקנו בדוכן שקי בד עם הלוגו. הן היו להיט כי המשתתפים היו צריכים מקום לשים בו את כל ה-Give aways מהדוכנים האחרים. מי שהסתובבו עם שקי הבד הממותגים שלנו, נראו כמו פרסומת מהלכת.

בתי המלון הסמוכים לכנסים מודעים אליהם, ולכן מעלים את המחירים בצורה משמעותית. היכנסו כמה שיותר זמן מראש ל-Airbnb והזמינו דירה קרובה שתאכלס את כל הצוות.

הזמינו טיסה כמה שיותר זמן מראש, בעזרת אתרים כמו SkyScanner או Google Flights.

בערבים אגב תוכלו למצוא בפאבים שבסביבה את משתתפי הכנס באווירה משוחררת יותר, ויש סיכוי טוב שתצליחו לפתח שם קשרים טובים וחזקים יותר מאשר מתחת לפלוריסנטים.

יפה, אבל מה עם ה-ROI?

בכנס למדנו הרבה על התעשייה, חווינו את התגובות בצורה בלתי אמצעית, מיידית ואינטימית. זכינו להישאל ולשאול הרבה שאלות ואז עוד כמה שאלות וככה ללמוד עוד על התעשייה על הדאגות, הצרות והטרנדים שלה.

אחד הדברים המרכזיים שלמדנו היה על המערכת שנמצאת הכי הרבה בשימוש בחברות ההשמה. כל הסקרים והמחקרים שקראנו לפני לא הצליחו להציג את התובנות הללו בצורה כל כך חזקה ובולטת. רק בשביל המידע הזה הכנס היה שווה את ההשקעה שכן בפועל בכנס יצרנו קשר אישי עם אנשי מפתח בחברה והתחלנו בתהליכי אינטגרציה עמוקה יותר של המוצר שלנו למערכת הזו.

סקרנים בנוגע ל-ROI? נכון לכתיבת שורות אלו, מוקדם מידי עדיין בכדי לסכם את התוצאות – אבל הכיוון נראה חיובי מאוד. נפתחו המון תהליכים עם לקוחות בשלבים שונים ומגוונים, ואנחנו מאמינים שבמהלך החודשיים הקרובים נחתום עם כמה לקוחות חדשים שהגיעו באופן ישיר מהפעילות.

הכותב הינו מנכ”ל חברת QUALI.FIT

 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "מתכננים להשתתף בכנס? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Roy
Guest

נתת פה יותר מדי טיפים טובים שלא הייתי רוצה שהמתחרים שלי ידעו

ליאור
Guest

מציע בהזדמנות זו לקרוא את 9 הטיפים שלי בנושא

https://www.startisrael.co.il/article/1727

Conffit
Guest

כתבה מעולה!
טיפ נוסף – השתמשו ב – Conffit :).
פלטפורמה שתשיג לכם הנחות על ביתן בתערוכה ותעזור לכם להחליט איפה להציג כדי שלא תחזרו שוב עם ROI שלילי.
http://www.conffit.com.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: