אקזיט של 150 מיליון לקונאן אובריאן וחברת הפודקאסטים שלו

לפני שמנחה תוכנית הלייט-נייט האגדי החליט לפרוש, הוא נתן צ'אנס לעולם הפודקאסטים – ועכשיו זה משתלם לקונאן באחת מהעסקאות הגדולות בעולם תוכן הפודקאסטים

מקור: מתוך עמוד הפייסבוק של Team Coco

אתם אולי מכירים את קונאן או'בריאן בתור כותב לשעבר ב"משפחת סימפסון", מנחה אגדי של תוכנית הלייט נייט, או בתור "הקומיקאי ההוא שצילם ספיישל בישראל והצטלם עם כל תל אביבי/ת בדרך". אבל מאז 2018 הוא גם הפך לאחד הפודקאסטרים הפופולאריים בעולם. אמש נחתמה אחת העסקאות הגדולות ביותר בעולם הפודקאסטים כאשר האימפריה הקטנה שבנה נרכשה ב-150 מיליון דולר.

9 מיליון הורדות בחודש

או'בריאן, או יותר נכון חברת המדיה הדיגיטלית שהקים, Team Coco, השיקו ב-2018 את הפודקאסט הראשון שלהם בשם Conan O'Brien Needs a Friend, כשהתירוץ הקומי לפודקאסט הוא שמנחה תוכנית הלייט נייט גילה בבוקר בהיר אחד שכל העובדים שלו הם לא חברים שלו, ומנסה לגלות האם אחד ממאות ואלפי הסלבריטאים שאירח במהלך השנים במסגרת התוכנית יכול להפוך לחבר אמת שלו. או בקיצור, עוד פודקאסט ראיונות של קומיקאי מראיין שחקנים וקומיקאים אחרים, אבל כזה שמאפשר לאו'בריאן לצאת מפורמט האירוח הטוק-שואו המלוקק, ולדבר בשיחה הרבה יותר ארוכה, פתוחה וחשופה.

מקור: מתוך עמוד הפייסבוק של Team Coco

במסגרת מאות פרטי הפודקאסט התארחו הקומיקאים והשחקנים מהבולטים ביותר בארצות הברית (ומעבר לה) וגם אורחים קצת פחות צפויים כמו ברק אובמה, ניל יאנג ועוד רבים וטובים. על פי דיווח מ-2021, הפודקאסט חצה את קו 250 מיליון ההורדות וזוכה בממוצע ליותר מ-9 מיליון הורדות בחודש. נראה שקונאן או'בריאן חיפש חבר ומצא מלוכה. מאז ההצלחה של פודקאסט הדגל שלו, החברה השיקה עוד 10 פודקאסטים, בהם פודקאסט עם הסייד-קיק הנצחי של או'בריאן, אנדי ריכטר, פודקאסט גיימינג, פודקאסט המוקדש לסיטקום הנפלא Parks And Recreation, ואפילו פודקאסט דייטינג-קומי.

מהעסקאות הגדולות בעולם הפודקאסטים

הלילה דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי Team Coco, על כל 50 עובדיו, והמטה שמחזיק בשני אולפני פודקאסטים בהוליווד, נרכשו על ידי Sirius XM תמורת סכום נאה של 150 מיליון דולר. חברת הרדיו הלוויני הפכה לאחת השחקניות הבולטות בעולם האודיו-סטרימינג, כאשר רכשה את Pandora ב-2018 ואז רכשה ב-2020 גם את Stitcher, אחת מהפלטפורמות החשובות בעולם הפודקאסטים. אמנם תנאי העסקה לא פורסמו, אבל על פי הג'ורנל, או'בריאן ייצר תכנים עבור סיריוס במשך ה-5 שנים הקרובות.

סיריוס לא מקבלת כאן רק את הפודקאסטים של או'בריאן, אלא גם את תזרים המזומנים מהערוצים שלו ברשתות חברתיות ופלטפורמות כמו יוטיוב, שהזרימו ב-2021 כ-10 מיליון דולר לאור העובדה שהם כוללים תכנים מכל שנות פעילותיו של או'בריאן.

מקור: מתוך עמוד הפייסבוק של Team Coco

העסקה של או'בריאן היא אחת מהעסקאות הגדולות ביותר בעולם התוכן לפודקאסטים, כאשר היא שנייה בעיקר לSpotify, שרכשה את חברת הפודקאסטים והמדיה של ביל סימונס, The Ringer, תמורת כ-196 מיליון דולר. וכמובן שאי אפשר לשכוח את העסקה הגדולה האחרת של ספוטיפיי עם ג'ו רוגן והפודקאסט The Joe Rogan Experience, אותו רכשה תמורת 100 מיליון דולר, ועימו קיבלה גם כאב ראש יח"צני. בניגוד לעסקאות בלעדיות כאלו ואחרות של ספוטיפיי, הפודקאסטים של או'בריאן ישארו זמינים בכל הפלטפורמות שבהן הם קיימים כיום.

ענקיות הפודקאסטים השונות מתנהלות באופן דומה ל-Apple, נטפליקס ושאר שירותי המדיה, כאשר הן מנסות להחתים כוכבים ויוצרי ענק לחוזי בלעדיות כדי למשוך אליהן יוצרים ומשתמשים נוספים – שכמובן יניבו להם הכנסות נוספות ודרכים חדשות למוניטיזציה. תחום הפודקאסטים אמנם זכה לפופולריות הולכת וגוברת בעיקר מאז השקת הפודקאסט האיקוני Serial, אבל הזינוק האדיר בפופולריות של התחום הגיע, איך לא, בתקופת הקורונה שבה כולנו רק שיווענו למעט בידור ואסקפיזם. כעת, על פי דו"חות של IAB ו-PWC, תעשיית הפודקאסטים נמצאת עדיין בשיא, אך קצב הגידול של ההכנסות מפרסומות בפודקאסטים נמצא בהאטה מסוימת – בערך כמו כל תעשייה שנהנתה מזינוק במהלך השנתיים האחרונות. סביר להניח שהעסקה של או'בריאן ו-SiriusXM היא לא עסקת הטאלנטים האחרונה שנשמע עליה בשנה הקרובה, אבל היא ללא ספק עוד סימן לכך שהמדיום הזה שהחל כמדיום זניח ל"יודעי דבר" עושה את דרכו בבטחה אל לב המיינסטרים.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: