טאבולה עוקפת את פייסבוק בחשיפת תוכן בדסקטופ; צופה מיליארד דולר הכנסות השנה

פלטפורמת המלצת התוכן הישראלית חושפת נתונים מרשימים וצפי להכנסות שיא ב-2018

מטה Taboola בניו יורק. צילום: גיקטיים

האם טאבולה (Taboola) הישראלית תוכל לקרוא תיגר על הדואופול של פייסבוק וגוגל בשוק הפרסום העולמי? מחקר חדש של חברת מחקרי הרשת Comscore (קומסקור) מעלה כי חברת המלצות התוכן הישראלית עקפה את פייסבוק ברמת החשיפה של התוכן במחשבי דסקטופ והיא שנייה רק לאתרי גוגל ומיקרוסופט. בנוסף, הכריז אדם סינגולדה, מייסד ומנכ”ל החברה, כי החברה תגיע למיליארד דולר הכנסות השנה.

מפרסמים לא חייבים להיות תלויים ב’גנים הסגורים’ של גוגל ופייסבוק

על פי נתוני המחקר של Comscore שהציגה טאבולה, ניצבת גוגל במקום הראשון בנתוני חשיפת תוכן למשתמשי דסקטופ עם 63.2 אחוזי חשיפה. לאחר מכן, מגיעים האתרים השונים של מיקרוסופט עם 49.9 אחוזים ואחריהן, ניצבת טאבולה עצמה עם 43.6 אחוזים, כשהיא מקדימה את פייסבוק במקום הרביעי עם 39.2 אחוזים ויוטיוב במקום החמישי עם 37.9 אחוזים. פלטפורמת המלצות התוכן של טאבולה מציגה מעין ווידג’טים עצמאיים באתרים, שמפנים אותם לכתבות נוספות באותו אתר וכן באתרים אחרים ברשת שלה. בזכות ניתוח העדפות הקוראים, המערכת מציגה תוכן רלוונטי – שמסווג כתוכן ‘נייטיב’ – ומאריכה את זמן השהייה שלו באתר.

בשיחה עם גיקטיים מספר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ”ל טאבולה, שההישג הגדול ביותר בדוח האחרון של קומסקור הוא שהחברה מוכיחה שיש scale מחוץ ל”גנים הסגורים” של גוגל ופייסבוק: “הנתונים מוכיחים שמפרסמים לא חייבים להיות תלויים רק במנועי חיפוש ורשתות חברתיות, ושגם האינטרנט הפתוח (Open Web) יכול לתמוך בעיתונות איכותית”.

הנתונים מתייחסים רק לדסקטופ – נתח שהולך ודועך. איך טאבולה מתמודדת עם המעבר למובייל?

“למעלה מ-50% מההכנסות שלנו מגיעות ממובייל – העולם לגמרי הולך לשם. לפי קומסקור, טאבולה מגיעה ל-87.3% ממשתמשי המובייל בארה״ב. בניגוד לפרסום מסורתי (באנרים לדוגמא), המלצות המוגשות בפורמט native נראות מצוין על מסך קטן, ועובדות טוב, גם עבור המשתמשים, שנהנים מחוויה טובה, וגם עבור המפרסמים שמקבלים תשומת לב והמרות”. עוד הוסיף סינגולדה שלמרות הירידה בשימוש בדסקטופ, הרבה מאוד טראפיק עדיין מגיע משם, בייחוד בעולם המערבי.

אדם סינגולדה. מקור: Taboola

בד בבד עם הזינוק בחשיפה, חושפת בפעם הראשונה טאבולה את תחזית ההכנסות שלה לשנה הקרובה. אחרי שב-2015 הכניסה החברה כ-330 מיליון דולר היא צופה שב-2018 יעמדו ההכנסות שלה על לא פחות ממיליארד דולר. חשוב לזכור שלמרות הדיווחים על הנפקה – שלא נראית באופק – טאבולה היא עדיין חברה פרטית ולכן אינה מחוייבת בחשיפה של ההכנסות שלה או תחזיות ההכנסות. לדברי סינגולדה, החברה החליטה לחשוף את הנתונים מ-2 סיבות עיקריות.

“יש דאגה בתעשייה שהאינטרנט הפתוח והעיתונות האיכותית נמצאים בסיכון, זה נושא שדובר עליו רבות בייחוד בחודש האחרון. כל הצמיחה שלנו וההכנסות מגיעות דרך עבודה עם עיתונים, ובמובן הזה אנחנו אופטימיים ורוצים לשתף את הדאגות שלנו אבל גם את האופטימיות”. הסיבה הנוספת על פי סינגולדה היא שהגודל והחשיפה (reach) חשובים גם עבור מפרסמים: “חשוב לנו להגביר מודעות לאלטרנטיבה שקיימת היום בעולם הדיגיטל לגנים הסגורים של ענקי החיפוש והרשתות החברתיות. מפרסמים יכולים להגיע לקהלים עצומים על ידי קידום תכנים ומוצרים בפיד, שנותן חוויית גלישה מעולה, בתוך אתרי תוכן איכותיים, וליהנות מהאמינות של אותם אתרים”. על פי נתוני טאבולה מדי חודש היא מציגה 450 מיליארד המלצות שכוללות כתבות, פוסטים, קטעי וידאו, אפליקציות ומוצרים.

ההזדמנות: שינוי הניוזפיד של פייסבוק

פלטפורמות המלצת התוכן סופגות לא מעט ביקורת בתקופה האחרונה על כך שהן מעודדות כותרות קליקבייט, מסייעות בהפצה של “פייק ניוז” ולא בוחלות בשיתוף פעולה גם עם אתרים מפוקפקים. גם הצמיחה של פייסבוק לא הוסיפה צבע ללחיים של החברות והמשקיעים, ודיווחים על הנפקות קרובות התחלפו לדיבורים על מיזוג אפשרי בין טאבולה ואאוטבריין.

עם זאת, בתקופה האחרונה החלה פייסבוק לשנות את הניוזפיד, כך שיציג למשתמשים יותר תוכן של חבריהם ופחות כתבות של אתרי תוכן. עבור טאבולה מדובר בשינוי מבורך, שעשוי להזרים אליה עוד מפרסמים ואף להגדיל את תקציבי הפרסום של מפרסמים קיימים. עם זאת, לדברי סינגולדה, מוקדם מדי להרגיש שינוי שכזה.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "טאבולה עוקפת את פייסבוק בחשיפת תוכן בדסקטופ; צופה מיליארד דולר הכנסות השנה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
זקן בן 40
Guest

נראה כמו יעד רכישה של פייסבוק…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: