אנדרואיד מול iOS – תמונת מצב מעודכנת
הדו”ח החדש של ComScore מלמד על יחסי הכוחות המעודכנים בין אנדרואיד ל-iOS בארה”ב. מה ניתן ללמוד מהם?
על פי הנתונים המעודכנים שמציג מכון המחקר ComScore בדו״ח האחרון שלו, מערכת ההפעלה אנדרואיד עדיין נמצאת בראש הטבלה אלא שהפעם נראה כי iOS מתחילה דווקא לטפס. כיצד זה יתכן דווקא עכשיו, בזמן שמחזור החיים של האייפון האחרון קרוב לסיום ורגע לפני שאפל צפויה לחשוף דגם חדש?
הגלקסי האחרון לא סיפק את הסחורה
למרות שבתחילת חודש אפריל הציגה סמסונג את מכשיר הדגל החדש שלה, גלקסי S5, הוא לא עזר לשפר משמעותית את הפופולאריות של מערכת אנדרואיד בשוק. על פי נתוני ComScore, מערכת ההפעלה אנדרואיד עדיין תופסת את המקום הראשון ומהווה 52.1 אחוזים מנתח שוק הסמארטפונים בארצות הברית, אך זו לא עלתה אפילו ב-0.1 אחוזים מהרבעון הקודם.
עם זאת, מערכת ההפעלה iOS המהווה 41.9 אחוזים משוק משתמשי הסמארטפון בארצות הברית הציגה עלייה איטית של 0.6 אחוזים מהדירוג הקודם. נתח שוק זה מצב את המערכת במקום השני, כאשר במקום השלישי, מדשדשת מאחור, Windows Phone עם 3.4 אחוזים בלבד.
המצב חיובי הרבה יותר עבור אפל בגזרת היצרניות, שכן שם היא נמצאת בראש הטבלה עם 41.9 אחוזים מכלל מכשירי הסמארטפון של המשתמשים, גם כאן עם עלייה של 0.6 אחוזים. סמסונג, המוצבת במקום השני, אמנם הציגה עלייה יותר משמעותית של 0.8 אחוזים, אך כרגע מהווה 27.8 אחוזים מנתח השוק בלבד.
LG, שמכשיר הדגל החדש שלה, G3, יצא לאחר שקלול הנתונים במחקר הנוכחי, ירדה ב-0.3 אחוזים ומהווה 6.5 אחוזים מנתח השוק הסלולרי. אחריה בטבלה ניתן למצוא את מוטורולה, עם 6.3 אחוזים אך ללא שינוי מהרבעון הקודם. חותמת את הטבלה היא HTC, שאמנם הציגה את מכשיר הדגל החדש שלה, M8 במאי האחרון, אך עדיין ירדה ב-0.3 אחוזים ומהווה 5.1 אחוזים מהשוק הסלולרי בארצות הברית.
המשמעות היא שאפל וסמסונג הן היצרניות היחידות שהגדילו את נתח השוק שלהן בשלושת החודשים האחרונים, אך נתון זה אינו מפתיע, במיוחד לאור העובדה שמדובר בשתי היצרניות המובילות ביותר בשוק, המתחרות ראש בראש אחת בשניה. נתון נוסף שאינו מפתיע במיוחד הוא הירידה של מערכות ההפעלה בלאקברי וסימביאן, שירדו ב-0.6 ו-0.1 אחוזים בהתאמה.
על פי נתוני חברת האנליטיקות, מכשירי הסמארטפון מהווים 70 אחוזים מהשוק הסלולרי בארצות הברית, מה שאומר שכ-169 מיליון משתמשים בארצות הברית בלבד מחזיקים במכשיר סמארטפון של אחת מיצרניות הסלולר. מדובר בעלייה של 4 אחוזים מהרבעון הקודם, כך שאין ספק שליצרניות יש קהל יעד לשאוף אליו, בתקווה שאכן ימשיך לגדול מידי רבעון.
עלייה גם באפליקציות
לצד הנתונים על היצרניות ומערכות ההפעלה, מציגה החברה את האפליקציות הפופולאריות ביותר במגוון הפלטפורמות. במקום הראשון עם 76.4 אחוזים מופיעה הרשת החברתית, פייסבוק, כאשר אחריה ניתן למצוא את אפליקציית Google Play, עם 51.8 אחוזים.
אחריהן בטבלה ניתן למצוא 2 נציגות נוספות של גוגל: אפליקציית יוטיוב ואפליקציית החיפוש של גוגל עם 51.7 אחוזים ו-49.2 אחוזים בהתאמה וסוגרת את החמישיה הראשונה היא אפליקציית הרדיו פנדורה, עם 47.6 אחוזים.
בתחתית הטבלה ניתן למצוא את אפליקציית מזג האוויר של יאהו עם 26 אחוזים, אפליקציית המפות של אפל עם 25.3 אחוזים ואפליקציית טוויטר, המציגה 23 אחזים בלבד. חותמות את המקומות האחרונים בטבלה הן הרשת החברתית של גוגל, גוגל פלוס עם 22.5 אחוזים ואפליקציית הרדיו של אפל, iTunes Radio, עם 21.6 אחוזים בלבד.
מקור תמונה ראשית: Shutterstock / Business finance statistics and corporate analytics internet web
הגב
הגב ראשון!
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.