פעילות חברות המחשבים הגדולות בפייסבוק בישראל

דווקא בישראל אוהבים אנשים להיוועץ בחברים בעת בחירת מוצר או מותג, וזה נכון גם בעת רכישת מחשב. עדי זוהר בדקה את סוגי ונפחי הפעילויות בפייסבוק בעברית של יצרניות המחשבים המובילות

הרשת החברתית פייסבוק הפכה בשנה האחרונה לכלי שיווק לגיטימי וחשוב עבור חברות רבות, ביניהן גם יצרניות מחשבים. שוק המחשבים רווי יצרנים ומותגים ושוקק תחרות הדורשת מהחברות לחשוב מחוץ לקופסא (תרתי משמע), להיות יצירתיות ולהשתמש בפלטפורמות שיווק חדשות.

מבצע בעמוד הפייסבוק של קבוצת ח.י. - סטאטי למדי

הנציגות הישראליות של רבות מחברות המחשבים משתמשות בפייסבוק למטרות שיווק, תדמית ושירות לקוחות. בישראל, באופן מיוחד, אנשים רבים מחליטים לרכוש מוצר זה או אחר לפי המלצות חבריהם וזה נכון אף יותר כשמדובר במוצר כמו מחשב או ציוד היקפי למחשב, החלטה שדורשת ידע מקצועי. ההתייעצות הנהוגה בישראל היא יותר “חברמנית”, פתוחה ובלתי רשמית מאשר באירופה וארצות הברית ולכן השיחה שיכולה להתפתח סביב מותגים אלו בפייסבוק היא חשובה מאד עבור החברות.

פעילות החברות מתנהלת במספר מישורים – שירות לקוחות, סטאטוסים שמעודדים יצירת שיחה וקמפיינים קריאטיביים. אציג כדוגמא את הפעילות של 4 חברות מובילות בתחום שעושות שימוש בפייסבוק: Acer IsraelHP Israel, Toshiba, LG (מתנהל כחלק מפעילות העמוד “קבוצת ח.י.”).

העמוד הגדול ביותר מבין ארבעת העמודים הוא העמוד של HP שמונה 11,419 חברים (המספרים נכונים למועד כתיבת הפוסט), אחריו העמוד של טושיבה, שמציג גם מוצרים אחרים לצד מחשבי החברה ומונה 7,018 חברים. העמוד של LG מונה 6,672 חברים בקהילה של “קבוצת ח.י.” ואחרון חביב העמוד של Acer שמונה 1,424 חברים ובשבועות האחרונים הוא פחות פעיל.

קמפיינים קריאטיביים

כחלק מהפעילות של החברות בפייסבוק הן משלבות גם קמפיינים קריאטיביים ותחרויות נושאות פרסים. ניתן לראות בברור שהקמפיינים האלו מסייעים בהגדלת הקהילות של המותגים ובצירוף חברים חדשים לקהילה.

מצטלמים עם HP - פריז מחכה לחברים בפייסבוק

בעמוד של HP מתנהלת כרגע תחרות תחת השם “פפארצי”. במסגרת התחרות מתבקשים המשתתפים להעלות תמונה בסגנון פפראצי של עצמם כאשר הם מסתתרים מאחורי מחשב נייד של HP. לאחר העלאת התמונה על המשתתפים לצבור ניקוד לתמונה (ישנן מספר אופציות לצבירת ניקוד). המשתתף שיצבור בסוף התחרות את הניקוד המירבי יזכה בטיסה ואירוח זוגי בפריז. התחרות הזו רק בראשיתה ולכן קשה לדעת עד כמה היא תצבור פופולאריות אך בקמפיינים קודמים שנערכו בעמוד היה ניתן לראות השתתפות רבה ועלייה במספר החברים בעמוד במהלכם.

בעמוד של Toshiba נערכה תחרות לפני מספר חודשים בשם “מבצע מה שלא יהיה. באחריות.” במהלך התחרות התבקשו הגולשים לספר סיפור שקרה להם וקשור למחשב הנייד שלהם בפוסט קצר, שיתוף בתמונת סטילס או וידאו. שני המשתתפים שצברו הכי הרבה לייקים זכו במחשב נייד של טושיבה. בתחרות השתתפו עשרות אנשים שפרסמו סיפור ומאות אנשים שעשו לייקים על הסיפורים.

גם בעמוד של Acer ערכו תחרות דומה במהלכה חילקו נטבוק של Acer. במהלך התחרות התבקשו המשתתפים לכתוב פיתקית (Note) בה הם מציינים למה מגיע להם לזכות בנטבוק וכותבי הפתקיות היצירתיות ביותר עלו לגמר שהוכרע באמצעות לייקים. התחרות התחילה קצת אחרי הקמת העמוד וסייעה רבות ביצירת מאגר האוהדים הראשוני.

LG לעומתם, ערכו תחרות לקידום מסכי הטלוויזיה של LG (שגם מקודמים בעמוד) לקראת המונדיאל.

שירות לקוחות

בתחום המחשבים שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית הן חלק מאד חשוב מתהליך המכירה ומהקשר של החברות עם הלקוחות לאחר מכן. הישראלים מחפשים איפה לשאול את השאלות ועם מי להתייעץ וחברה שתדע למנף זאת ולנהל עמוד בו ימצאו תשובות לשאלותיהם, גם מנציגי החברה וגם מחברים נוספים בקהילה, תיצור עבור המותג שלה קהילה איכותית שתסייע לה רבות גם בפעילות השיווקית שלה.

Acer – הגולשים פעילים ומעלים שאלות בעמוד. לא לכל השאלות יש תשובה והעמוד אינו מתעדכן באופן יומיומי.

HP – החברים בעמוד מעלים מגוון שאלות סביב נושאים טכניים ונושאי שירות. על השאלות עונים חברי הקהילה וכן מנהלי העמוד.

Toshiba – אין בעמוד שאלות רבות אך שאלות שנשאלות נענות על ידי מנהלי העמוד והחברים בו.

LG –  העמוד אינו מתמקד רק בתחום המחשבים אך יש בעמוד לא מעט שאלות שנענות על ידי מנהלי העמוד.

סטאטוסים ויצירת שיחה

השיחה היא אחד המדדים החשובים על מנת לדעת האם עמוד הפייסבוק עובד בצורה טובה והאם נוצרה קהילה איכותית סביב המותג.

בעמוד של LG משתפים בכתבות מהעיתונות הישראלית, בעיקר כאלו הקשורות למחשבים וטכנולוגיה, ובמגוון סטאטוסים הקשורים למסכי טלוויזיה, מחשבים או מוצרי אלקטרוניקה אחרים שהחברה מוכרת. אין הרבה תגובות על הסטאטוסים, בעיקר לייקים, אך החברים בעמוד כותבים בעצמם על הקיר הרבה כך שהקיר אינו מנוהל בצורה חד צדדית.

בעמוד של Acer אין שיחה רבה לאחרונה, נראה כי אינו מנוהל בצורה יומיומית בשבועות האחרונים. מדי פעם משתפים בכתבות או תמונות על מחשבי החברה, ללא תגובות לרוב. החברים כותבים מדי פעם על הקיר, אך בעיקר סביב התחרות שנערכה.

מנהלי העמוד של Toshiba משתפים גם הם במגוון כתבות הקשורות למותג ולעולם המחשבים. לרוב הדברים שהם מעלים לעמוד אין תגובות ואין בעמוד עדיין הרבה שיחה.

בעמוד של HP הנושאים העיקריים בהם משתפים מנהלי העמוד הם נושאים הקשורים למחשבים, לעולם המחשבים ולגיקים. יש בעמוד סרטונים, תמונות וכתבות הומוריסטיות. על רוב הסטאטוסים ישנן תגובות וניתן לראות שיחה ערה בעמוד.

לסיכום, ניתן לומר שמותגי המחשבים החזקים אכן משתמשים בכלים שפייסבוק מציעה עבורם ורובם הפנימו את היתרונות הגלומים בפעילות בפייסבוק ואת חשיבות השיחה והשיתוף של החברים. עם זאת, עדיין יש מקום לשיפור מתן השרות באמצעות פייסבוק ולא רק שיווק ופרסום המותג. ישכילו החברות לעשות אם צוותי השרות והתמיכה יעבדו לצד אנשי השיווק במדיה החברתית להקמה של עמודי תמיכה, שרות ומידע על מוצרים גם בתוך הרשת החברתית עצמה, בה כידוע מבלים הגולשים אחוז לא מבוטל מזמנם.

גילוי נאות – כותבת הפוסט מועסקת בחברת בלונד 2.0 המנהלת עבור חברת HP את פעילות המדיה החברתית.

עדי זהר

חובבת תקשורת וטכנולוגיה. מתוך אהבה למדיה החברתית עובדת כמנהלת תוכן וקהילות בבלונד 2.0 ומשלבת את אהבתה לכתיבה ולתחום המדיה החברתית בכתיבת בלוג בנושא. אוהבת תמיד להיות מעודכנת בכל ההתפתחויות והחידושים הטכנולוגיים בתחום המדיה החברתית והצילום. הבלוג שלי: http://adisocial.com

הגב

2 תגובות על "פעילות חברות המחשבים הגדולות בפייסבוק בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רועי
Guest

כדאי להוסיף גם את הפעילות של ניופאן: http://sherut.net/Newpan

חיים
Guest

מישהי שמועסקת אצל אחת הלקוחות בכתבה, מסקרת באובייקטיביות את הלקוח שנותן לה משכורת ואם לא לה ישירות אז לחברה שהיא עובדת בה, והיא מסקרת מתחרים?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: