בחינת בגרות: מתחמי העבודה המשותפים החלו לפנות גם לחברות בוגרות

הזינוק האדיר של מתחמי העבודה המשותפים לא השאיר את החברות הבינוניות והגדולות בחוץ: היזמים המנהלים אותם החלו להתאים את עצמם לחברות בוגרות יותר, ומציעים מודל הכולל אזורי משרדים ואפילו קומות שלמות גם למי שמעסיק עשרות עובדים

מאת אסתאר בר, מנהלת שיווק וחדשנות, BE ALL

מתחמי עבודה משותפים צוברים תאוצה אדירה, ובכל שנה מוכפל מספר העובדים בעולם הבוחרים לקבוע בהם את מושבם. לזינוק הזה יש שתי סיבות ברורות: עצמאים ומיזמים בתחילת הדרך רואים בהם אי של יצירתיות והשראה במחיר סביר; וחברות בינוניות וגדולות החלו לראות בהם אכסניה משתלמת לפעילותן העסקית.

הדור הבא של מתחמי העבודה

מתחמי העבודה המשותפים החלו את דרכם כמקום עבודה צעיר ותוסס, שפונה לקהלי יעד ספציפיים כמו סטארטאפיסטים מתחילים ופרילאנסרים, ואכן חלק מהמתחמים מתגאים באווירה טרנדית וקופצנית. אך באותה נשימה, זה בדיוק מה שגרם למקבלי החלטות בחברות גדולות יותר להדיר רגליהם משם ולהמשיך להשקיע סכומי עתק בהשכרת משרד עצמאי.

יזמי המתחמים נענו לאתגר וכיום כבר אפשר לראות את הדור הבא של מתחמי העבודה המשותפים: מתחמים שמאפשרים לחברות המעסיקות עשרות עובדים להיכנס תוך זמן קצר למשרדים מוכנים, שמותאמים לצרכים העסקיים שלהן. איך זה נראה? אזור ייעודי ושקט של משרדים לצד אזורים משותפים שיוצרים יחד סביבת עבודה המעודדת תפוקה; מחד נשמרת האינטימית והשקט שמאפשרים לחברה לשמור על אווירה עסקית פרטית, ומאידך נהנים עובדיה מסביבה דינמית ויצירתית.

כך, בדיוק כמו עצמאים וחברות קטנות, גם חברות יכולות ליהנות מגמישות בכל הנוגע לאזור בו בחרו לשבת – קומה פרטית, אזור פינתי ממודר או רצף של משרדים – מהגדלת והקטנת אזור המשרדים ומחוסר מחויבות לחוזי שכירות קשוחים וארוכים.

אזורי משרדים מופרדים לחברות

אין ספק שבחירת משרד היא שלב משמעותי וחשוב בתהליך הצמיחה של חברה מתפתחת, ויש לה השלכות ארוכות טווח הנוגעות לפריון עבודה, יצירתיות ועבודת צוות. עד השנים האחרונות לחברות ולעצמאים לא הייתה ברירה אלא לעבור תהליך ארוך של בחירת המקום המושלם עבורם, שכולל כיתות רגליים וטיפול בבירוקרטיות. אך גם לאחר מכן התעסקו בהתאמות לוגיסטיות כמו קניית ריהוט, התאמת תקשורת וחלוקת החלל, שמגלמות הוצאות כספיות קשיחות.

העידן הנוכחי מכתיב לחברות בכל סדר גודל שימוש רציף בחדרי ישיבות, הפקת אירועים לעובדים או ללקוחות ויצירה של אמצעי שיווק כמו סרטוני וידאו ופודקאסטים. גם התחרות על ליבו של כוח אדם איכותי נמצאת בעיצומה, וחברות משקיעות משאבים רבים בניסיון לייצר סביבת עבודה נעימה, מפנקת ואטרקטיבית, מה שדורש לרוב הוצאות לא מבוטלות המהוות אתגר ניהולי ותקציבי שממנו לא ניתן להתעלם.

חדרי ישיבות מעוצבים ומאובזרים

מתחמי העבודה המותאמים לחברות יודעים לספק את כל התשתיות הטכנולוגיות לשימושן העסקי, לצד מעטפת שירותים עסקיים במחירים נמוכים לעומת אלה שמציעים ספקים ללקוחות בודדים. כך יוצא שהחברות מקבלות משרד מאובזר בסטנדרט גבוה, הכולל קבלה מאוישת, חדרי ישיבות מעוצבים ומאובזרים, אזורי אירוח יוקרתיים, אינטרנט מהיר, שירותי מנהלה ו-IT ובחלקם אף ניתן למצוא חדרי מנוחה ומשחק.

אם כך לא מפליא שהדור הבא של מתחמי העבודה המשותפים הפכו לפופולאריים בקרב דרג מקבלי ההחלטות בחברות גדולות, שמבין כי ניתן לשמור על זהות החברה ועבודת צוות באזורים הפרטיים וגם לספק לעובדים את סביבת העבודה המתגמלת והאווירה המיוחדת באזורים המשותפים. יחד עם קורטוב של יצירתיות והשראה, לצד הקלה של ממש בהיערכות לוגיסטית, הסיבות לקצב הצמיחה הפנומנלי של מתחמים מסוג זה כבר ממש ברורות לעין.

הכתבה בחסות BE ALL

רשת חדשה למתחמי עבודה לחברות, המתמחה במתן פתרונות המותאמים לעסקים בכל גודל – החל מאזורים משותפים לצוותי עבודה, משרדים ליחידים ועד אזורים פרטיים למאות עובדים.
מתחמי BE ALL נמצאים במיקומים נגישים (5 דק' מרכבת, 5 דק' מאיילון) ומאופיינים בסטנדרט עיצובי וטכנולוגי הכי מתקדם בתחום, מערך שירותים עסקיים ואירועי הווי והעשרה לעובדים.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: