גיוס: קואפרטיב האופנה CO.CO מגייס חצי מיליון דולר

CO.CO הוא מיזם חברתי המאפשר לכל מי שרוצה להיות שותף או שותפה, לרכוש ׳חברות׳ ולקבל חינם מוצרים בשווי ההשקעה, במשך שנתיים. כמו כן, השותפות יוכלו ליהנות בעתיד מרווחי החברה ולקחת חלק פעיל במיזם ולהיות מעורבות בכל התהליכים וההחלטות העסקיות והאופנתיות יחד

צילום: יעל צחור

צילום: יעל צחור

המיזם הישראלי CO.CO, אשר מציע לכל אחת ואחד להצטרף ולהיות שותף בחברת ההזנק, הודיע על גיוס של 505 אלף דולר מקרן 2B-Community של יואל חשין. תמורת הסכום הקרן תרכוש 35.5% מהמיזם. במבט ראשוני באתר המיזם הוא נראה כמו חנות אופנה מקוונת לכל דבר, אך בפועל מסתתר מודל די מעניין.

״מדובר באתר מכירות מקוון לכל דבר, שקם למטרה עסקית אבל נטל על עצמו מלכתחילה לפעול על פי סט ערכים חברתי. בניגוד לחנויות מקוונות אחרות, הלקוחות והשותפות כאחד יכולים להשתתף באופן פעיל ביצירת הקולקציה, אם באמצעות הצבעה על עיצובים שמעצבות החברה מעלות להצבעה, ואם על ידי הצעת דגמים ועיצובים. כל הצעה עוברת בחינה מקצועית ועומדת להצבעה. דגם כזה שנכנס לייצור מזכה את המציעה ב-10% מהמכירות שלו״, מסבירה צפרא פרלמוטר, אחת מצמד המייסדות.

קולקציה חברתית

CO.CO מאפשר לכל מי שמעוניין בכך לקחת חלק ולהיחשב ׳כמשקיע׳ לכל דבר, על ידי השקעה של סכום יחסית קטן (בין 1,000 ל-10,000 ש״ח), סכום שיוחזר במלואו בצורת בגדים ומוצרים, והנחה קבועה על כל הפריטים באתר. בנוסף, בעתיד, וכשהחוק יאפשר זאת, כל השותפים יהנו מחלוקת רווחים לפי חלקן.

״כל אחת ואחד יכולים להיות שותפים במיזם על ידי השקעה של סכום קטן. למעשה מדובר ברכישה מראש של מוצרים, מעין הלוואה תפעולית לעסק. תמורת האמון והרכישה מראש, השותפים יהנו מחלוקת רווחים כאשר אלו יחולקו בבוא היום, על פי חוק. לאור המגבלות החוקיות, עוד לא נקבע מודל השותפות, אבל כמובן כל מודל אשר יוחלט עליו יהיה כזה אשר ייטיב עם השותפים. אנחנו בונים על כך שהחוק למימון המונים יבשיל ויאפשר לציבור לקחת חלק במיזמים שקמים ומצליחים בזכות הציבור שפעיל בהם, ולהפוך בסופו של דבר לבעלי מניות בהם. עולם ההשקעות פתוח היום רק לשחקנים גדולים ומקצועיים, ולא נגיש לבעלי ממון קטן (אבל עם חזון גדול) במקרה שלנו אנחנו מאפשרים להפוך הוצאה להשקעה״, הסבירה לגיקטיים פרלמוטר.

צוות CO.CO, צילום: יעל צחור

צוות CO.CO, צילום: יעל צחור

ב-CO.CO מתחייבים למספר דברים; ראשית, החברה תהיה שייכת שווה בשווה לצוות המייסד ולכל יתר השותפים מהציבור; הועד המנהל יהיה מורכב מנציגי היזמים ומחויב לשקיפות והגינות; המשכורות שישולמו בחברה יהיו שוות במידה, והשכר הגבוה לא יעלה על פי 10 מהשכר הנמוך בחברה ו-10% מהרווחים המחולקים ייתרמו לטובת פעילות חברתית על פי בחירת השותפות.

האם הפנייה היא לנשים בלבד? ״כמובן שלא. אי השיוויון הוא באופן מפתיע גם בעיה של גברים. לצערנו אין דרך לייצר בגדי גברים באופן אפקטיבי באיכות שאנו דורשים ובמחירים שהקהל רוצה לשלם. המחירים הנגישים ביחס לאיכות הגבוהה של המוצר וייחודיות העיצוב (מייצרים כמויות מאוד קטנות יחסית כעקרון) הם חלק מהענין, והם אפשריים רק בגלל התקשורת והשקיפות בין החברה ללקוחותיה. כדי לבנות סל מוצרים רחב ומעוצב כמו זה ש-CO.CO מציעה, ובאיכות כזו, נדרש צוות מנוסה ומקצועי. אולי כשנרחיב את הפלטפורמה לשעונים, או מכוניות, גברים יצטרפו בקלות ובשמחה. בינתיים יש לנו אפילו 9 שותפים של כבוד, שבחרו לתמוך במיזם, בין אם ברכישת שותפות לבנות זוגם או לעצמם״.

החברה נוסדה בינואר 2013 על ידי דליה קפוזה וצפרא פרלמוטר ובמשרדיה, או כפי שמכנים זאת בחברה – ׳המרכז הקהילתי׳ שלה, הפועל בתל אביב ומשמש גם כחנות מועסקים סה״כ כ-10 עובדים. בנוסף, המקום משמש את השותפות וחברות הקהילה לפעילות רלוונטית ללא עלות. ההון שגוייס יסייע לחברה לפתח את הפלטפורמה האינטרנטית, לשכור עובדים נוספים ובמילותיה של פרלמוטר – ״שיווק שיווק שיווק. יש לנו מודל גלובאלי שמבוסס על הקמת קהילות בעולם, שאנחנו משתוקקים להוציא לפועל״.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: