יותר מ-230 אלף ישראלים כבר הבינו שהלימודים לא נעצרים אחרי התואר

המירוץ לטאלנטים נפתח מחדש, והדרך להישאר רלוונטיים – יחד עם שדרוג נאה בתנאים – היא לעבור הכשרות כמו אלו שקשורות למעבר לענן

הטכנולוגיה העננית הופכת לחזון עצמו (צילום: Unsplash)

מאת ניר אלפנדרי, סמנכ”ל מיקרוסופט ישראל, מנהל חטיבת ענן ודאטה סנטר

משהו גדול ומשמעותי קורה בטכנולוגיה הארגונית, והוא מחייב את כלל העובדים בארגון לחשב מסלול מחדש ולחזור אל ספסל הלימודים – מהמנכ”ל עד המתכנתים, מה-VP Product עד מומחי התוכן, מאנשי אבטחת המידע ועד למועמדים ולמתמיינים.

ארגונים רבים עברו בתקופת הקורונה קפיצת מדרגה דרמטית במציאת פתרונות לעבודת צוות מרחוק, ייעול תהליכים ארגוניים, שיפור ביצועים ופתרונות מתקדמים של בינה מלאכותית, אוטומציה ופרדיקציה. בלא מעט חברות, גדולות כקטנות (ואף כאלו “שלא היו בדיגיטל”), השימוש באותם פתרונות הופך במהרה לחלק מהדנ”א הארגוני. ימי ההימנעות ממגע, הסתגרות הלקוחות בבתיהם והצורך להיות תלוי כמה שפחות בעזרים פיזיים שעלולים להפוך לבלתי זמינים, הפילו סופית את האסימון (או הצ’יפ). על פי התחזיות המגמה רק תלך ותגבר: בשנתיים הקרובות צפויה הכפלה נוספת בהשקעות ובפיתוחים, עוד ועוד חברות וארגונים מפנימים כי מי שלא יעלה על הרכבת יישאר לא רלוונטי לענף. והרכבת עוברת בענן.

המנהלים מעדיפים לגייס מבפנים

הענן מגדיר מחדש לא רק את היכולות הטכנולוגיות, ובעקבותיהן את הצעת הערך שמסוגל הארגון להעמיד, אלא גם את סוג העובדים ויכולות ה-IT שהוא נדרש לאמץ. במילים אחרות, המרוץ לטאלנטים נפתח מחדש והפעם אין קו סיום שיכריע אותו. זה עומד להיות מרדף בלתי פוסק.

החדשות הטובות הן שלא תמיד צריך לגייס מבחוץ. על פי מחקרים, 50 אחוזים מהמנהלים מעדיפים להכשיר צוות קיים לפני שהם יוצאים החוצה לחפש עובדים חדשים, וממילא בשנה הקרובה יזדקקו רוב העוסקים בעולמות הטכנולוגיה לאלמנט כלשהו של הכשרות. בעולם כל כך דינמי, כשהטכנולוגיה מתקדמת בקצב חסר תקדים, ברור שאי אפשר עוד להישאר עם הידע שנרכש באקדמיה. העובדים חייבים להיות בתהליך מתמיד של למידה.

המשמעות מרחיקת לכת: ארגונים חייבים לייצר מסלולי הכשרה, השתלמויות והסמכות, ולפנות מועד קבוע בשבוע (אצלנו למשל זו הנחיה ארגונית מוצהרת שהעובדים נמדדים על פיה) במטרה לאפשר זאת, גם אם זה מגיע לכאורה על חשבון העבודה היצרנית וההכנסה השוטפת. את התגמול יקבלו הארגונים בריבית דריבית.

מנקודת המבט של העובדים, או המועמדים, המשמעות גדולה לא פחות: סט הכישורים חייב להתעדכן לטובת שיפור “הצעת הערך” האישית והתחרותית – ולפיכך גם השכר והתנאים הנלווים – וכדי להישאר רלוונטי בעולם שלא חדל לייצר סוגי התמחויות ומקצועות חדשים ולייתר אחרים. הסטטיסטיקה מראה שבחיפוש עבודה טכנולוגית נדרשת כיום התאמה של 60% לפחות לסט הכישורים המבוקש, וזה רק ילך ויגבר. במילים אחרות: אם אתה לא שם, במוקדם או במאוחר, אתה לא קיים.

ידע זה כוח

בכל מה שנוגע למעבר לענן, הכשרות הן עולם ומלואו – ואנחנו אכן מכוונים דרכן לשינוי משמעותי: בתוכנית ההכשרות הארגונית שלנו השתתפו בשנתיים האחרונות יותר מ-430 אלף עובדות ועובדים ברחבי העולם. ביוזמת ההכשרות הגלובלית שלנו, שהושקה ביוני 2020 על רקע משבר הקורונה, השתתפו כבר כ-30 מיליון ובהם יותר מ-230 אלף ישראלים (מקום 23 מבין 250 מדינות). זה מעיד על עניין עצום והבנה עמוקה של הצורך.

בעולם ההכשרות ישנן סדנאות גנריות: קורסים להכרת היסודות (Fundamental), איך עובדת התשתית, הארכיטקטורה, איך בונים אפליקציה, מה זה בכלל ענן ומה זו כלכלת ענן. משם אפשר לעבור להדרכות שממוקדות יותר בארגון ובמוצריו ועוסקות למשל ב-DevOps. משלב מסוים יכול הארגון לבנות מסלול הכשרה עצמאי לכל עובד. זה מתקדם ויראלית: מרגע שארגונים מזהים את יתרונות הענן ונחשפים לפריצות דרך יפות, הם מסתערים קדימה.

ההכרה בצורך הלימודי-הכשרתי, ובצורך בזמן ובמשאבים לשם הפיכת הלימודים לחלק מהחיים בארגון, היא כבר התחלה מבטיחה. העובדים, מצידם, רוכשים סט יכולות והסמכות יקר ערך שישרת אותם גם במשרות הבאות.

הענן מגדיר את הצורך

וכאן אנחנו מגיעים לאחת התוצאות היותר מרתקות של הטרנספורמציה: הטכנולוגיה העננית, שנועדה להיות Enabler ולשרת את צורכי הארגון, הופכת גם בסיס לעדכון הקו המוצרי, אם לא לחזון עצמו. כשמנהלים, אנשי BizDev וצוותי פיתוח נחשפים לעולם חדש של יכולות, נולדים מוצרים, שירותים ו-Use Cases שכלל לא היו בתוכניות. הם מבינים את ההזדמנויות ואת העולמות החדשים שנפתחים בפניהם בזכות המעבר לענן ולוקחים את הפרודקט לכיוונים חדשים.

תהליך הלמידה הוא קפיצת מדרגה בשיח אינטליגנטי בין הגורמים בארגון סביב פערים, אפשרויות ופיתוח עסקי. לפתע מתברר שלא רק המענה היה חסר – גם את עצם הצורך בו הם לא יכלו לזהות קודם לכן. “הדברים שאנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים”, כינה זאת פעם שר ההגנה האמריקאי בהקשר אחר לחלוטין.

דוגמאות לא חסר: מתחום הבנייה החכמה, שמכניס כבר בשלב היזמות חישובים כמו מספר החניות וקצב הכניסה אליהן (סוגיות שנחשבות טריוויאליות בשלב הבנייה עצמו); דרך שירותי הרפואה, שיכולים לנהל בצורה חכמה יותר וסטנדרטית פחות את הלקוחות והתורים; המשך בעולמות ה-IoT, למשל בקווי ייצור חכמים או בתחזוקה שוטפת של מוצרים חכמים; וכלה בקמעונאות, עם התייעלות מרשימה ואוטומציה של פסי ייצור ושרשרת אספקה. אנחנו רואים את זה בכל העולם גם בפיננסים, בשירותי הממשלות ובביטחון – כמעט בכל סקטור נולדים עוד מוצרים ושירותים כתוצאה מחשיבה משותפת ומחודשת על הטכנולוגיה העננית ועל מה שהיא מסוגלת לתת, אם רק נעז למתוח אותה לקצה.

ואם פתחנו בקורונה ובתמורות שהיא יצרה או הבליטה, הנה עוד חומר למחשבה: עם סיום תקופת החל”ת, עם סגירת ברז המענקים ודמי האבטלה החריגים, ההיצע בשוק העבודה יגדל משמעותית. אז הערך המוסף והיכולת לנהל תהליכים מורכבים ולהתנהל בסביבה טכנולוגית מתקדמת, יהיו המפתח לשימור המשרה הנוכחית או קרש הקפיצה לג’וב הבא. ידע הוא כוח, ומסלולי לימוד והכשרות הרלוונטיים לסביבה עננית דינמית הופכים ל-must. מתוך מסה של מועמדים, זה עשוי להיות ההבדל בין להיות (ולהקפיץ את השכר) או לחדול.

הכתבה בחסות Microsoft

על מנת לאפשר מיצוי מקסימאלי של תשתית הענן שלה, מפעילה מיקרוסופט את תוכנית ההכשרות הארגונית, המעודדת תרבות ארגונית של למידה והעשרה, טיפוח יכולות והגברת מוטיבציה ומעורבות של העובדים.

התוכנית מסייעת לארגונים להתמודד עם פערי הידע של העובדים, לאפשר אימוץ מהיר ויעיל של Azure, ולקדם את הקהילה הטכנולוגית על ידי התמקצעות ביישומי Azure, ויתר הכלים והמוצרים השונים של מיקרוסופט. מאז השקתה ביולי 2019, פועלת התוכנית במאה מדינות והסמיכה כ-430 אלף משתתפים ברחבי העולם, במקצועות ניהול Azure, הנדסת נתונים, האבטחה, DevOps, בינה מלאכותית ועוד.

לפרטים נוספים לחץ כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "יותר מ-230 אלף ישראלים כבר הבינו שהלימודים לא נעצרים אחרי התואר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קרן
Guest

עם רק עכשיו אתם והם הבינו זאת, בעיה אצלכם בראש.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: