חברת Cleanly הישראלית מתמזגת עם המתחרה האמריקאית

החברה הישראלית מפעילה מרקטפלייס שמחבר בין מכבסות למשתמשים; בעקבות האיחוד תהיה החברה החדשה הגדולה בתחום בחוף המזרחי. בין המשקיעים ב-Cleanly רומן אברמוביץ’ ושותף ב-Y Combinator

תמונה: Cleanly

חברת Cleanly, המפעילה מרקטפלייס של מכבסות בארצות הברית, מתמזגת עם המתחרה האמריקאית, חברת NextCleaners. החברה הישראלית, שגייסה עד היום כ-15 מיליון דולר משורה של משקיעים, תהפוך בכך לחברה הגדולה ביותר בחוף המזרחי לניקוי יבש, עם הכנסות שנתיות בגובה כ-25 מיליון דולר.

הפיתוח יישאר בישראל

הפלטפורמה שפיתחה Cleanly (קלינלי) אפשרה ללקוחות להזמין שירות כביסה עד הבית. כל שעליהם היה לעשות הוא לסמן את הפריטים שהם שולחים לכביסה באפליקציה ושליח הגיע לאסוף מהם את שק הכביסה בשעה שמתאימה להם. פרטי הכביסה השונים יעברו כמובן כביסה, ייבוש, קיפול, וגיהוץ וניקוי יבש במקרה הצורך. עד למיזוג לא הפעילה Cleanly מכבסות משלה, והיא עבדה במודל של אובר. כלומר, הפלטפורמה שלה רק קישרה למעשה בין מכבסות מוסדיות ללקוחות פרטיים ועסקיים, כשהיא מספקת את שירותי המשלוח.

Cleanly, שהוקמה ב-2013 על ידי שלושה יזמים ישראליים: תום הררי, איתי פורר וחן אטלס, שפרש והחלף על ידי אלכס פרובר. השתתפה בתוכנית ההאצה הנחשבת Y Combinator, וגייסה מאז הקמתה כ-15 מיליון דולר ממשקיעים כמו קרן Millhouse של רומן אברמוביץ, קרן AddVenture ו-Initialized Capital של גארי טאן, שהיה בעבר שותף ב-Y Combinator.

NextCleaners האמריקאית, איתה התמזגה החברה הישראלית, היא אחת מחברות הניקוי היבש הגדולות בניו יורק, ומחזיקה ברשותה כ-25 סניפים ברחבי העיר. בראש החברה המאוחדת יעמוד קאם סאיפי, המנכ”ל של NextCleaners, שגם מינכ”ל בעברו את Ion Media הציבורית. החברה החדשה שתיקרא By Next צפויה לספק שירות ליותר מ-20 אלף משתמשים מדי חודש.

עם ההודעה על המיזוג הודיעה By Next גם כי גייסה כ-1.5 מיליון דולר נוספים מקרן AddVenture, והיא מתכננת לצאת בקרוב לסבב C. בשיחה עם גיקטיים מספר אלכס פרובר, מנהל הטכנולוגיות של החברה המאוחדת, כי כל הפיתוח ימשיך להיעשות ממרכז הפיתוח של החברה בישראל, ובחברה מצפים אף להגדיל את מספר המפתחים הישראליים. בסך הכל מעסיקה החברה 50 עובדים במשרה מלאה ועוד כ-250 עובדים במשרה חלקית.

לדברי פרובר, השילוב בין שירותי האונליין, התחום בו Cleanly היתה חזקה, והאופליין, עם הנוכחות החזקה של NextCleaners הוא חיבור טבעי: “לקלינלי היה את הטכנולוגיה שיכולה לשפר אחוזי רווח ולנקסט היו מתקני ניקוי, שיכולים לשפר את הרווח”. לדבריו, מדובר בהמשך מגמה של סטרטאפים שפעלו רק באונליין והחלו להציע גם שירותים פיזיים כמו Casper ו-Away.

שירותי כביסה חינם לצוותיים רפואיים

משבר הקורונה העולמי היכה בניו יורק בעוצמה רבה, כידוע, והיא נחשבת לאחד ממוקדי ההתפרצות הקשים ביותר. המשבר הביא לסגירת החנויות הפיזיות של החברה, אולם שירות המשלוחים ממשיך לפעול במתכונת מצומצמת בזכות ההכרה בשירות כחיוני. לאור המצב, הודיעה החברה כי תספק בחינם שירותי כביסה וניקיון לבתי חולים ועובדי מערכת הבריאות בניו יורק.

מיכל קובזמן

עורכת וכותבת תוכן (ואם נשאר זמן, כותבת גם ספרים)

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: