פיתוח ישראלי: רכב מתקפל שיכנס גם לחנייה הצפופה ביותר בעיר

במבט ראשון, ה-City Transformer עשוי להיראות בעיניכם כמו עוד קלנועית, אלא שמתחת לפני השטח – מדובר בכלי רכב עם פוטנציאל אדיר; לא רק שהרכב חשמלי, הוא גם מצמצם את מימדיו בלחיצת כפתור, מה שמאפשר לו להידחס לחניות צפופות גם ברוחב של מטר אחד בלבד

City Transformer

מקור: City Transofrmer

אלו מכם שמתגוררים או עובדים בעיר מרכזית וצפופה בוודאי מכירים את האתגר בחיפוש אחר חניה, בהנחה שאין לכם חניון קבוע או שפחות מתחשק לכם לשלם עשרות שקלים עבור כל שעת חניה. ה-City Transformer מציע אלטרנטיבה שתנסה לעזור לכולנו להתמודד עם מכת החניה בעזרת רכב קטן וקומפקטי.

קטן ולעניין

אם יצא לכם לבקר לאחרונה במדינה אירופאית כזו או אחרת, יתכן שנתקלתם ברכבים משונים כדוגמת הרנו TWIZY, רכב חשמלי סופר קומפקטי בעל עיצוב צעצועי שמתאים לעד 2 אנשים (שיושבים האחד אחרי השני). למרות שבישראל נראה כי נהגים מעדיפים רכבים גדולים וכמה שיותר גבוהים, מספר יזמים ישראלים מציגים רכב חסכוני, ידידותי לסביבה ואידיאלי לערים מרכזיות, עם קצת פחות פוזה – אבל לטעמנו לפחות עם סטייל.

אירוע גיקטיים 2018

ה-City Transformer הוא רכב חשמלי עם פוטנציאל עתידי להפוך גם לאוטונומי, בעל טווח נסיעה של בין 120 ל-180 קילומטרים, כשזמן ההטענה שלו עומד על 3-4 שעות בשקע ביתי רגיל, או 15 דקות בלבד בשקע מהיר. הוא מגיע למהירות מירבית של 90 קמ״ש (במצבו הרגיל – מיד נסביר), או 45 קמ״ש במצב מקופל.

הייחוד שלו בא לידי ביטוי בכך שבלחיצת כפתור ניתן לצמצם את המימדים שלו, וכך לחסוך בעד 75% בשטח חנייה שהוא תופס (או במילים אחרות – ניתן להכניס ארבעה רכבים כאלו בחנייה טיפוסית אחת). כשהרכב במצב נהיגה הרוחב שלו די סטנדרטי ויעמוד על 1.44 מטרים, אך ברגע שתגיעו לחניה פוטנציאלית – תוכלו ללחוץ על כפתור כדי שיצמצם את הרכב למימדיו של אופנוע. האורך הכולל שלו אגב עומד על 2.35 מטרים, וכן לשאלתכם הוא כולל מזגן ואפילו בקרת אקלים.

בגלל שהמהירות המקסימלית של הרכב עומדת על 90 קמ״ש, מבחינה רגולרטורית הוא יכול לנסוע בדרכים בין עירוניות, אך לא באוטסטרדה. מבחינת בטיחות, הרכב לא כולל אמנם כריות אוויר, אבל כן חגורות.

City Transformer

מקור: City Transformer

נכון לעכשיו לחברה יש אבטיפוס פועל, והצפי לשילוח הרכבים מתוכנן לסוף שנת 2019. כמו כן, התכנון הוא להפעיל פיילוט ראשון בתל אביב, שכן לחברה יש הסכם הבנות עם העירייה שתומכת בפרויקט. מחיר התענוג מתחיל ב-35,000 ש״ח לפני מיסים, ואחרי שהרכב יעבור תקינה הוא יקבל גם מספר רישוי.

החברה הוקמה ב-2014 על ידי ד״ר אסף פורמוזה, שגם השקיע בחברה, ד״ר גדעון גולדווין וארז אברמוב,  וכיום מועסקים בה כעשרה עובדים. בינתיים היא מתקיימת בעזרת מימון הבעלים, משקיע מלזי ורשות החדשנות.

City Transformer

הצוות מאחורי City Transformer

השוק הישראלי מתעורר?

עד שה-City Transofrmer יהיה זמין לרכישה, אופציה נוספת שאתם יכולים לשקול היא ה-City Spirit. אמנם לא פיתוח כחול לבן, אך זמין לרכישה בישראל. עם ה-City Spirit תוכלו לנהוג ברחבי העיר במהירות מקסימלית של עד 80 קמ”ש, וכשהסוללה טעונה במלואה היא תספיק לכם לטווח של עד 100 ק״מ. בסיס הגלגלים של הרכב מסתכם במטר וחצי, הוא מגיע עם 2 מושבים ומשקלו הכולל (ביחד עם הסוללה) מסתכם ב-670 ק״ג. הגרסה המאובזרת של הרכב, הכוללת מזגן, GPS גג פנורמי וחלונות חשמליים עולה קצת פחות מ-50,000 ש״ח.

וידאו: הרכב בהדגמה

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

10 תגובות על "פיתוח ישראלי: רכב מתקפל שיכנס גם לחנייה הצפופה ביותר בעיר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורן
Guest

לא משתלם בעליל מוסיפים עוד 10K ומקבלים מכונית מיני עם כריות אויר בנוסף לשאר הציוד הנורמלי הקיים במכונית מודרנית. מכונית כאלו צריכות לעלות 30K -40K לא מעבר אחרת אין לזה שום כדאיות כלכלית לדעתי.

אובייקטיבי
Guest

בעולם עשרות אם לא מאות דכמים זהים הרחבת הגלגלים והצרתם זה אפילו לא פטנט אין ייתרון

רועי
Guest

יש לזה ייתרון של יציבות טובה יותר

מישהו
Guest

הלוואי שיעצבו גרסא עם עיצוב כמו של Peugeot BB1

ספקולטור
Guest

מגניב מאד, אבל סתם מחשבה – אם אלפי רכבים כאלה ימלאו כל פיסת חניה עד המילימטר האחרון, איך מכוניות רגילות שחונות בצורה אופקית יצליחו לצאת ממנה?

יאץ
Guest

ממש חמוד. סחתיין על הרעיון. שיהיה בהצלחה

שמואל א
Guest

ואיך מכוניות יצאו מהחנייה אם הוא יידחק בין שתי מכוניות?

יוסי
Guest

רעיון נחמד! חבל שאין מערכת כריות אויר היקפיות… זה משהו שחייב להתקיים ברכב מסוג זה בשנת 2018. במיוחד כשכלי מסוג זה עובר תאונה ב90-80 קמ״ש הוא טוטללוסט בהכרח…
יש גם לפתור את יציאת היקף הגלגל מחוץ למרכב הרכב… כל עוד הגלגל חשוף לא יתנו לזה לעלות על הכביש ובטח שלא יקבל רישוי…

כל הכבוד על הפיתוח! עכשיו צריך לדאוג שהייצור ישאר בישראל, אחרת לא עשינו כלום.

מוסך אחמד, השטחים
Guest
מוסך אחמד, השטחים

זה נכנס לתא מטען של בז’ו מסחרית?

דני
Guest

לא לעניין. אני חונה עם מרווח סביר לרכב שלפני כדי שאוכל לצאת בנחת ואז יבוא הרכב הזה ויחסום אותי? לא לעניין

wpDiscuz

תגיות לכתבה: