נחשף הרכב החשמלי הישראלי שמתקפל לחניה נוחה יותר

הגעתם לחניה צפופה במיוחד? לחיצת כפתור, וה-CT-1 יכול להתקפל לרוחב של מטר, ואתם יכולים לשכוח מהמונח ”חנייה ברוורס”. מה שכן, לא בטוח שתוכלו לצאת איתו מהעיר

תמונה: City Transformer

אם נכנסתם אי פעם לתל אביב, אתם אולי מכירים את החוק של 4 אבני שפה כדי להיכנס לחניה ברוורס – כלומר, אם אתם מוצאים את הדבר הנדיר הזה שנקרא חניה בתל אביב. אבל היום (א’) חשף הסטארטאפ הישראלי (שמתכנן הנפקה קרובה), City Transformer, את הדור החדש של הרכב שלו, ה-CT1, שמתקפל לרוחב של מטר בלבד. הסטארטאפ מבטיח שנוכל להיכנס איתו גם לחניות הצפופות ביותר בקלות, ושאם הכל ילך כשורה, נוכל לראות אותו בכבישי ישראל ב-2023.

בלחיצת כפתור – הרכב “מתקפל”

הקונספט של ה-CT1 הוא קצת יותר משונה מהרכבים האחרים ששמעתם עליהם בשנים האחרונות. מדובר ברכב חשמלי עירוני די קטן מימדים ברוחב של 1.4 מטרים (לשם השוואה, Smart Fortwo הדי זעירה מגיעה ברוחב של לפחות 1.5 מטרים, והיי, אפילו מילימטר יכול להיות ההבדל בין ה”נשיקה” שתתנו לרכב מאחוריכם) אבל עם טוויסט: בלחיצת כפתור, הוא מסוגל להצר את עצמו עד לרוחב של מטר בלבד.

בני אדם נורמליים לא כל כך חושבים במטרים בכל הנוגע לחניות ורכבים, אבל בסיטי טרנספורמר טוענים שהרוחב של ה-CT1 יאפשר לכם להיכנס לחניות קטנות יותר ב-75% מאלו שרכב משפחתי סטנדרטי צריך, או בפועל לחניה ברוחב חניית אופנוע. לטענת החברה, עד 4 רכבי CT1 יכולים להיכנס לחניה אחת של רכב סטנדרטי.

למרות שהרכב עצמו אמור להתקפל לגודל כמעט קומי, בסיטי טרנספורמר טוענים כי שני אנשים מבוגרים יוכלו לנסוע בו מרווחים (אחד מקדימה ואחד מאחורה), או נהג עם 2 ילדים מאחורה. בניגוד לאבות הטיפוס הקודמים של החברה, הרכב הזה נראה מעט יותר קרוב לקונספט של רכב מאשר למראה של קלנועית – וזה כבר שיפור מבורך. אבל, וזה אבל גדול, אל תצפו לצאת איתו לנסיעות בכביש 6 או במסלול המירוצים הקרוב לביתכם, כיוון שה-CT1 מסוגל להגיע ל-90 קמ”ש בלבד, והסוללה תחזיק לכם לטווח נסיעה של 120-180 ק”מ – ואלו, אתם יודעים, הצהרות היצרן. בקיצור, יש סיבה שבסיטי טרנספורמר מתעקשים להכניס את המילה “עירוני” למשוואה.

City Transformer הודיעה כי בעצם עברה משלב האבטיפוס לשלב הייצור הראשוני של הדגם החדש, וטוענת כי הוא יעבור אישור לתקינה אירופית עד סוף השנה, ובכך גם פתחה את המכירה המוקדמת שלו עם תג מחיר של כ-45 אלף שקלים, לפני מיסים, כאשר המסירות הראשונות בישראל צפויות להתרחש במהלך 2023. החברה הוקמה ב-2014 על ידי ד”ר אסף פורמוזה, המכהן כמנכ”ל החברה, והיא מעסיקה 18 עובדים במרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, ו-20 עובדים נוספים במשרדיה מחוץ לישראל.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

8 תגובות על "נחשף הרכב החשמלי הישראלי שמתקפל לחניה נוחה יותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סתם שם
Guest

נראה כי הוא בקושי מגיע למהירות של קורקינט חשמלי, אני אשמח לראות רכב חשמלי אמיתי מתוצרת הארץ

אמיר
Guest

איזה קורקינט חשמלי מגיע ל-90 קמ”ש??

אמיר אסדאסד
Guest

כשירות השכרה אוטו תל זה נשמע אחלה.
לקנות את זה ב45,000 כשצריך להחזיק בנוסף גם רכב רגיל כדי לצאת מחוץ לעיר..

בן
Guest

מה היתרון מול קלנועית

..
Guest

בקיצור קלנועית

ש.ג
Guest

טעות בכתבה, או בניסוח… ההבדל בין 1.4 מטר ל 1.5 מטר, הוא לא מילימטר, אלא 10 סנטימטר

יאיר
Guest

לא הבנת מה קראת.
הם התכוונו שכל מ”מ נחשב
לגבי ההבדל בין 1.4 ל-1.5, הם השוו את המכונית החדשה שלהם למכונית סמארט הקטנה ביותר.

אני
Guest

הבנת הנקרא

wpDiscuz

תגיות לכתבה: