אמא, אני חושב שהוא האחד

יניב טרוס משתף בקושי בבחירת רעיון לסטארטאפ ומגלה שבסופו של יום, זה בדיוק כמו לבחור זוגיות חדשה

תמונה: flickr, cc-by, MrB-MMX

תמונה: flickr, cc-by, MrB-MMX

אחת בלילה. אני שרוע על הספה ליד זוגתי, בוהה באיזו סדרה טובה שהורדנו באופן חוקי לגמרי מהאינטרנט. המחשבות רצות הלוך ושוב ואז הוא מכה בי. זהו, זה הרעיון! אמא, אני חושב שהוא האחד, אני מוכן לקשר רציני.

לא עוברות שתי דקות ואני כבר מחפש דומיינים פנויים בגו-דדי. כי הרי למה אני צריך לבדוק אם זה ישים, למצוא שותפים, לעזוב את העבודה, להבין את השוק, לאבד ביטחון כי מישהו אמר לי שזה לא ילך, לקבל ביטחון כי מישהו אמר לי שזה כן ילך, לפתח מוצר, להוציא בטא, לגלות שאין לזה קהל, לשנות כיוון, לפתח שוב, לעבוד שעות נוספות בנטוורקינג, לרוץ אחרי משקיעים, להכנס ולצאת ממשברים, להשיק, להשיק מחדש, ובאופן כללי לא לישון כמה שנים רק כדי לגלות אם זה שווה משהו? אני יכול פשוט לקנות את הדומיין ולספר לאנשים שאני עובד על סטארטאפ.

אבא שלי לימד אותי שיעור חשוב: הוא קונה כרטיס לוטו ובודק רק אחרי חצי שנה. ככה, לטענתו, הוא קונה תקווה לחצי שנה באותו המחיר. זה דומה מאוד עם סטארטאפים, אפשר לקנות תקווה להרבה זמן אם לא עושים שום דבר בעניין. זה הקרב הותיק בין לא לנסות ובין להסתכן בכישלון. החלטה שנובעת ממכפלה כלשהי של אגו בבטחון עצמי.

הרבה אנשים חושבים שהפתרון הוא להקים סטארטאפ רזה, מה שנקרא lean. מה, כולם אומרים שככה בונים היום סטארטאפ, מי אני שלא אשמע בקול המלצות גדולי הדור? ככה הרי ניתן להמשיך לעבוד ובינתיים לפתח את הרעיון לאט לאט עד שמגיעים למוצר מלא. רק שלא לכך התכוון המשורר… סטארטאפ רזה הוא ממש לא כזה שעובדים עליו 20% מהזמן – ההיפך, סטארטאפ רזה הוא סטארטאפ שמשקיעים בו 100% מהזמן ומפתחים 20% מהמוצר. ה-20% החשובים. לעזאזל, שוב הגעתי לנקודה שבה אני צריך להחליט.

כללי אצבע לפני שהולכים על כל הקופה:

  • האם זה הרעיון הראשון שלכם שאתם רוצים להפוך לסטארטאפ? כן? זה לא האחד.
  • האם אתם מוכנים לעזוב את העבודה והמשכורת הבטוחה בשביל ההרפתקה הזו? לא? זה לא האחד.
  • האם התייעצתם עם כמה אנשים וכולם אמרו שזה רעיון מעולה? כן? זה לא האחד.
  • האם בפעם העשירית שסיפרתם עליו למישהו זה נשמע כמו בפעם הראשונה? כן? זה לא האחד.
  • בדיקה לותיקים בתחום – כנסו לגו-דדי, תחת “החשבון שלי – דומיינים” תמצאו את בית הקברות של הרעיונות המדהימים שהדליקו אתכם לרגע. עכשיו השוו את רמת ההתלהבות שהייתה לכם בכל אחד מהמקרים לרעיון הזה.

הבעיה עם כללי אצבע היא שהם לא תמיד פוגעים. אז איך יודעים שזה באמת האחד? ובכן, כמו בכל זוגיות טובה צריך לקחת את זה צעד אחר צעד. להיות איתו כמה פעמים לבד ולראות שמעניין לכם ביחד, אח”כ להכיר אותו למשפחה ולחברים הקרובים ואז לנסות לדמיין את החיים המשותפים שלכם. בשלב מסויים תגיע השאלה הרת הגורל: האם אתה מוכן להקדיש לעניין הזה כמה שנים לפחות מהחיים שלך. במילים אחרות: האם אתה, לוקח את הרעיון הזה, להיות הסטארטאפ שלך, לטוב ולרע, לעושר ולעוני, לחולי ולבריאות, עד שהמוות יפריד ביניכם?

בוקר. אני עדיין שרוע על הספה. מבוכה מסתררת באוויר. אני והרעיון שלי מסתכלים אחד על השני ומחייכים חיוך מאולץ. מסתבר שבאור יום הוא לא כל-כך יפה. אני שואל אותו אם זה בסדר שאני אזמין לו מונית.

יש את הפוסט הזה גם בשיר:


הפוסט נכתב על ידי Tross Media


Tross Media logo 125X125חברת טרוס מדיה מתמחה בשיווק סטארטאפים.

גולת הכותרת של החברה היא מחלקת האנימציה הייחודית שלה המורכבת מטובי המוחות בישראל. החברה מפיקה סרטוני מוצר לסטארטאפים רבים בארץ ובחו”ל וכן לחברות היי-טק, חברות תקשורת ועוד. בנוסף, מומחי החברה מספקים שירותים מקיפים לסטארטאפ – אפיון ועיצוב UI לאפליקציות, מיתוג ושפת מוצר, בניית פיצ’ים ומצגות למשקיעים ופיתוח גרסאות דמו ואלפא. טרוס מדיה מציעה תכנית מימון ייחודית לסטארטאפים לפני סבב גיוס ראשון, בה החברה מממנת חלק מעלות העבודה והחזר המימון מותנה בהצלחת הגיוס.

בין לקוחות החברה: עשרות רבות של סטארטאפים, eBay, בזק בינלאומי, בנק מזרחי טפחות, בנק לאומי ועוד.

יניב טרוס

מנכ"ל Tross, חברה המתמחה במימון המונים, שותף ב-Crowdfunders' Fund המשקיעה בחברות Hardware B2C. מאמין באנשים ומספרים, וורקוהוליק.

הגב

11 תגובות על "אמא, אני חושב שהוא האחד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אופיר
Guest

חח
אחלה כתבה
במיוחד הקטע של הבהיה האין סופית בגודאדדי לחיפוש דומיינים (מזכיר לי את עצמי לפני חצי שנה:)

יותם
Guest

כתבה חזקה לאללה , משעשע עם הרפרנס לשיר

גיא
Guest

טרוס אתה חייב לכתוב יותר יא גאון!

יוהנה
Guest

כתבה נפלאה!
והקליפ מצחיק לאללה!

יוסי
Guest

אהבתי.

אגב, כמי שהקים סטארטאפ הייתי מוותר על חלק מכללי האצבע כאן.
הטיפ הכי גדול שאני יכול לתת הוא לעשות brainstorm – לבחון את הרעיון עם מספר אנשים (מבחינת יישום, אם יש לו קהל, כמה הוא פשוט וכדו’) ולנסות להרוג אותו – רק כך בונים עסק.

ניר ר
Guest

אחלה מאמר! אחלה פרויקטים לחברת טרוס מדיה עוד מימיה הראשונים.

עודד
Guest

ורק אני עדיין לא מצאתי את האחד…

עד מתי אמשיך לבנות אתרים לאנשים אחרים?
מתי יגיע תורי למצוא רעיון לסטארטאפ?

לי לסטר
Guest

“זה רק שניים שלושה מסכים״
״אין, זה ימכור את עצמו״
״אני לא מכיר אחד שלא ירצה את זה״
״אין כזה, אני אפילו לא צריך לחפש בגוגל״
״אני רק צריך מתכנת לחודש ואני מסודר״
״אני אתן כמה אחוזים לחברה שתפתח לי את זה״

זלוטי
Guest

שנון ומשעשע עד מאד :)
הקליפ מעולה, כמו כל הקליפים של Tross Media

Galit Zamler
Guest

וגם אחרי שבוחרים את הרעיון האחד הזה, צריך להיות מוכנים לשינויים תוך כדי תנועה…לפעמים גם ברעיון עצמו

רון בן טאטטא
Guest

אהבתי את אופן ההצגה וההגשה של הנושא :)
וצודק מאוד יוסי (אחד המגיבים) , הכי טוב זה לנסות להרוג את הרעיון, אם הוא שורד, יש לך זהב ביד (או לפחות לך תקנה את הדומיין ;-)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: