סין חושפת רכבת שמגיעה ל-600 קמ”ש

הרכבת הסינית מסוג Maglev תהפוך את זמן הנסיעה מבייג׳ין לשנגחאי לקצר יותר מאשר במטיסה מסחרית

מקור: צילום מסך

לפני כשבועיים סיפרנו לכם על רכבת קליע חדשה ביפן שיצאה לנסיעות מבחן, במסגרתן היא הצליחה להגיע למהירות מכובדת למדי של 400 קמ״ש. כעת, מגיעה התשובה הסינית עם אבטיפוס לרכבת מסוג מגלב (Maglev) שביכולתה לשאת נוסעים מנקודה לנקודה במהירות שיא של 600 קמ״ש.

Made in China

חברות הרכבות שנמצאת בבעלות הממשל הסיני, ה-CRRC, חשפה במהלך סוף השבוע את אב הטיפוס שלה לרכבת ריחוף מגנטי (Maglev) שמרחפת על המסילה, ולא נעזרת בגלגלים כמו רכבת סטנדרטית. רכבות מסוג זה שפועלות כיום במדינה נעות במהירות מקסימלית של 430 קמ״ש בלבד, כך שהרכבת החדשה תביא את תושבי סין ליעדם הרבה יותר מהר, הודות למהירות של עד 600 קמ״ש.

הפרויקט, שיצא לדרך בשנת 2016, העלה הילוך בימים האחרונים בעקבות נסיעת מבחן של קרון בודד שהוכיח את פוטנציאל הרכבת הסופר מהירה; על כמה מהר אנחנו מדברים? רכבת שתיסע במהירות של 600 קמ״ש תקצר את זמן הנסיעה מבייג’ין לשנגחאי לשלוש שעות וחצי בלבד – שעתיים פחות ממה שלוקח כיום להגיע ברכבת המהירה, ושעה פחות ממה שהמרחק הזה לוקח בטיסה.

מה שמאפשר לרכבת לנסוע בכזו מהירות היא עבודת מחקר של שלוש שנים שהובילה לפיתוח גוף קל משקל ועמיד במיוחד.

אם הכל ילך כמתוכנן, נסיעות מסחריות של הסופר-רכבת החדשה צפויות לצאת לדרך כבר בשנת 2021.

יש לציין כי זו היא לא הפעם הראשונה בה רכבת מסוג זה מצליחה להגיע למהירות של יותר מ-600 קמ״ש; בשנת 2015 יפן שברה שיא והגיעה עם הרכבת למהירות של 603 קמ״ש במסגרת ניסוי. כעת, גם היא עובדת על רכבת מגלב משלה שתסתפק במהירות של 505 קמ״ש “בלבד”, וצפויה להיפתח לציבור בשנת 2027.

המדינות היחידות שעושות שימוש ברכבות מסוג זה הן כרגע סין, דרום קוריאה ויפן.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

8 תגובות על "סין חושפת רכבת שמגיעה ל-600 קמ”ש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבי
Guest

טיסה מבייגינג לשנחאי לא אורכת ארבע וחצי שעות.

שניר
Guest

נכון,היא לוקחת הרבה יותר.שעתיים לפני הטיסה ביקורת ביטחונית,סיפורי סבתא,עליה למטוס, ירידה..ברוטו זה יוצא יותר

Lior
Guest

בקרוב בישראל בשנת 2220

שושו
Guest

חח, אתה אופטימי…

שושו
Guest

וכלל לא בציניות.

אחד שמבין
Guest

אין בכלל הצדקה לרכבת כזאת….
אתה לא יכול לשים דבר כזה בגוש דן כי כל רגע יש עצירה. זה מיועד רק לטווחים ארוכים. נגיד קריית שמונה – אילת בשעה-שעה וחצי… אבל מי כבר נוסע מקריית שמונה לאילת?

כש70% מהתושבים במדינה גרים בגוש דן, אין לך צורך במהירויות על כדי לשנע אותם.
צריך תדירות יותר גבוהה ו/או רכבות יותר ארוכות. (כמובן במקביל לאוטובוסים נורמלים בכבישים).

אחד שוקרא
Guest

מבין את בטוח לא,
אולי 600 קמ”ש זה מוגזם לישראל, אבל קו רכבת מקרית שמונה – לחיפה – תל אביב-באר שבוע-אילת בכל עיר כמובן עצירה אחת ולא כמה.
רכבת כזו תפתח את הארץ ותגרום לנו להתפרס לאורכה ורוחבה.
ביום שאוכל להגיע מקרית שמונה לתל-אביב ב 40 דק ברכת אז גם אעבור לגור בצפון הארץ.

אין על שיאומי
Guest

מתי שיאומי מייצרים רכבת כזאת לבית?
מגיע עם מסילות מוכנות להרכבה מהבית לעבודה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: