‘תאונת מדיה’ היא אחד הסיוטים הגדולים של המפרסמים, אבל לסטארטאפ ישראלי יש פתרון

הסטארטאפ הישראלי CHEQ פיתח פלטפורמה מבוססת AI שמסייעת למפרסמים להימנע לחלוטין מהצגת פרסומות בסביבות לא מתאימות ובנוסף, מזהה בוטים, כך שלא יימנו במספר החשיפות. הסטארטאפ כבר גייס 5 מיליון דולר מקרנות מובילות

מקור: Pixabay

‘תאונות מדיה’ הן אחד הסיוטים הגדולים של המפרסמים. מדובר על מצב שבו מוצגת פרסומת בסביבה לא רלוונטית, שעלולה בסופו של דבר לפגוע במוצר. למשל מודעת פרסומת שמופיעה באמצע ידיעה על פיגוע דריסה. לעזרת המפרסמים מתגייס Cheq, סטארטאפ ישראלי, שנעזר ב-AI כדי להילחם בתופעה הזו כמו גם בהונאות פרסומות אחרות.

לשמור על הפרסומות זה סייבר לכל דבר

המערכת של CHEQ יודעת לנתח עמודי תוכן ולמנוע ממפרסמים להציג פרסומות לצד תוכן שלילי, נניח פרסומת לרכב חדש, בתוך כתבה על תאונת דרכים קטלנית. בנוסף, המערכת יודעת לזהות גולשים לא אנושיים – בוטים – בזמן אמת. המטרה היא שהמפרסמים לא ישלמו כספים על פרסומות שנצפות או זוכות להקלקות של מערכות מחשבים במקום משתמשים אנושיים.

המערכת עושה את זה באמצעות שימוש באלגוריתמים של NLP (עיבוד שפה טבעי). כל התוכן והמטא-דאטה באתר מנותחים על מנת לקבוע האם הוא עוסק בנושא שלילי באופן כללי המוסכם על הכלל (רצח, פיגוע טרור) או לקטגוריה הקשורה באופן ספציפי ללקוח. נניח – הצגת דילים לטיסות שוות בכתבה שעוסקת בתקלה חמורה במטוס שהובילה לנחיתת חירום, או מודעה לשוקולד חדש שתופיע באתר שכולו עוסק בסוכרת והנזקים שלה. הפן הסייברי של המוצר בא לידי ביטוי באיתור משתמשים מזויפים (בוטים) באמצעות מלכודות וניתוח מעמיק של המשתמשים והרשת עצמה.

קיימים לא מעט פתרונות דומים בשוק, אבל אלו מתבססים על דיווח לאחר מעשה – כלומר, דיווח על הנזק, רק לאחר שהוא כבר נעשה. על פי Cheq, היא החברה היחידה שהצליחה לפתח פתרון שמנתח את המשתמשים ואת התוכן בזמן אמת, ומקבל החלטה לחסום את הפרסומת עוד לפני שהיא מוגשת לצרכן הקצה.

בשיחה עם גיקטיים אמר גיא טיטנוביץ’, מייסד ומנכ”ל החברה: ״אנחנו פועלים מצד אחד בתעשייה הכי חמה היום במדיה הדיגיטלית (Brand Safety, ad-fraud), אבל מצד שני זאת תעשייה שאף אחד מהשחקנים בה לא מצליח להביא טכנולוגיה שבאמת תפתור את הבעיה. “אנחנו מגיעים לשנות את התעשייה ולייתר לחלוטין את החברות הקיימות שלא מצליחות להביא תוצאות. אנחנו נלחמים כאן מול חברות ענק ומצליחים לנצח אותם ולהדגים לתעשייה שכמה לוחמי סייבר ישראלים יכולים לפתור בעייית ענק שנוגעת למותגים הגדולים בעולם״.

Cheq נוסדה בסוף 2014 על ידי גיא טיטונוביץ’, ממייסדי Adzouk ו-BigaBid; אהוד לוי, יזם ומשקיע סדרתי וממייסדי Taptica; ואסף בוטובסקי, מומחה Data Science ו-Cybersecurity. כיום מועסקים בחברה כ-45 עובדים במשרדים בתל אביב, טוקיו וניו יורק. המודל העסקי שלה הינו מודל SaaS: מדובר בהסכם מבוסס רישיון לשימוש בפלטפורמה, בתמורה לסכום חודשי קבוע הנגזר מהיקף הפרסום של הלקוח.

Cheq גייסה 5 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון בהובלת קרן הון הסיכון האמריקאית המובילה – באטרי ונצ’רז (Battery Ventures). בנוסף, מושקעים בחברה קרן איי פי אי של אהוד לוי וחגי טל (ממייסדי Taptica), יחד עם אחת מסוכנויות הפרסום הגדולות בעולם.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

11 תגובות על "‘תאונת מדיה’ היא אחד הסיוטים הגדולים של המפרסמים, אבל לסטארטאפ ישראלי יש פתרון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה וכבוד האדם.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ינתי
Guest

יש כמה וכמה חברות שמדינות מבוטים בזמן אמת ולא בדיאבד. לגבי ה-Brand safety מבחינת הנושא של המודעה והתוכן של העמוד, זה אולי יעבוד למקרים הברורים ביותר (שהם גם הקלים ביותר לחימה) אבל בטוח שלא מדובר בפתרון מוחלט כמו שמנסים להציג פה

RocketMan
Guest
איזה שטויות אתה מדבר ינתי – אני סמנכ״ל של אד נטוורק ישראלי די גדול, ועובד עם החברים בצ׳ק – חד משמעית אין מלבדם אף פתרון לבוטים בזמן אמת, אלא רק בדיעבד וזה לא עוזר לאף אחד. ולגבי הבראנד סייפטי – זה עובד באופן מוחלט בצורה חד משמעית, מניסיוני, גם בלא מעט שפות. תמיד מאתר כל עניין בתוך כל כתבה. בקיצור, או שאתה לוחם מקלדת חובבן או שאתה סתם קנאי, אבל מה שבטוח – אתה לא מבין מהחיים שלך. עד שסופסוף יש כאן חברה שעושה טוב ושבא לי להרים לה, מגיע טיפש שמנסה להרוס. כל הכבוד לצ׳ק מהחברים שלכם ברוטשילד (נחשו… Read more »
ינתי
Guest

יש כמה וכמה חברות שמגינות מבוטים בזמן אמת ולא בדיעבד. לגבי ה-Brand safety מבחינת הנושא של המודעה והתוכן של העמוד, זה אולי יעבוד במקרים הברורים ביותר (שהם גם הקלים ביותר לחסימה) אבל בטוח שלא מדובר בפתרון מוחלט כמו שמנסים להציג פה

RocketMan
Guest

איזה שטויות אתה מדבר ינתי – אני סמנכ״ל של אד נטוורק ישראלי די גדול, ועובד עם החברים בצ׳ק – חד משמעית אין מלבדם אף פתרון לבוטים בזמן אמת, אלא רק בדיעבד וזה לא עוזר לאף אחד. ולגבי הבראנד סייפטי – זה עובד באופן מוחלט בצורה חד משמעית, מניסיוני, גם בלא מעט שפות. תמיד מאתר כל עניין בתוך כל כתבה. בקיצור, או שאתה לוחם מקלדת חובבן או שאתה סתם קנאי, אבל מה שבטוח – אתה לא מבין מהחיים שלך. עד שסופסוף יש כאן חברה שעושה טוב ושבא לי להרים לה, מגיע טיפש שמנסה להרוס. כל הכבוד לצ׳ק מהחברים שלכם ברוטשילד (נחשו…

פרזי
Guest

ינתי צודק. כמעט כל אד נטוורק/DSP שמכבד את עצמו נותן מענה למלחמה מול הבוטים.
דוגמאות: iron source, Adcolony, vungle
כמובן שזה לא תמיד עובד אבל מצד שני גם פה אנחנו לא יכולים לדעת אם זה באמת עובד

לגבי הזיהוי בזמן אמת… לא נראה לי מספיק רלוונטי לעולם הדיגיטלי.
יש אשכרה פרק במד מן שהם דנים על זה שם. ואם זה לא היה רלוונטי לשנות ה60 של הפרסום האופליין זה בטוח לא רלוונטי לעולם החדש.

שיהיה בהצלחה.

Dan
Guest

פרזי, אתה וינתי אותו בנאדם ויצאת סתום כי איירון סורס משתמשת בצ׳ק בשביל מענה לבוטים (אני עובד שם).

גדי
Guest

פרזי/ינתי חוסר הפרגון נובע מקנאות או כישלון של עצמך אני מאמין ..

פרזי
Guest

אדון סמנכל, הצורה בה אתה מתגונן וקורא לכולם קנאים לא מוציאה אותך באור טוב…

אני עדיין עומד מאחורי מה שאני אומר
כמו שאמרתי, לדעתי, אין בזה שום צורך ואני קונה מדיה מ2007.

אבל, שיהיה בהצלחה.

אחד שיודע ולא עובד בטפטיקה/איירון סורס
Guest
אחד שיודע ולא עובד בטפטיקה/איירון סורס

אני רק ישים את זה כאן :)

אין פתרון מלא או קרוב למלא היום בשוק.

dare
Guest

ומה אתה יודע בדיוק?

Sveta
Guest

וואו. אין גבול לדבילים. זה קאפצ׳ה – זה לא קשור למה שכתוב בכתבה או למה שהחברה בכתבה עושה. ממש יודע (אחד שיודע…). באמת שאני לא מבינה מה כואב לכם לפרגן. החברה האלה תותחים וחצי עולם מדבר עליהם כפתרון היחיד שיש, ואחד מביא לי פה שטויות על תחום של בוטים שבכלל לא קשור למה שהחברה הזאת עושה, השני אומר שאין בזה צורך למרות שחברות מפסידות מיליארדים (דוחות ש50% מהאינטרנט זה בוטים),אזכורים למד מן שדיברו בכלל על משהו אחר, פרזי עצוב ומקנא כנראה
לא אין על הישראלים שלא יודעים לפרגן

wpDiscuz

תגיות לכתבה: