זיהוי בוטים? צ'ק. גיוס של 150 מיליון דולר? צ'ק. יוניקורן? CHEQ

כ-40 אחוז מהתנועה באתרים היום מגיעה מבוטים, כך טוענים בסטארטאפ הישראלי CHEQ. כדי לזהות את הפייקים, הם מעבירים אותם 2,000 בדיקות שונות ועל הדרך גורפים 150 מיליון דולר בגיוס חדש

תמונה: CHEQ

״40% מתנועת הגולשים כיום ברשת, מורכבת מבוטים, חשבונות מזויפים, כלי אוטומציה, ומשתמשים זדוניים״.

כך מסביר לי גיא טיטונוביץ׳, מנכ״ל CHEQ. ועם המספר החריג הזה, די ברור שקשה להסתמך על כלי אנליטיקס שונים. אחרי הכל, איך אתם יכולים לדעת אם זרם המתעניינים החדש במוצר של הארגון שלכם הוא אמיתי? ואיך לעזאזל כל תקציב הפרסום שלכם שהיה אמור להספיק לכל החודש נשתה בתוך יממה? אז בדיוק את הבעיות האלו CHEQ מנסה לפתור, והיום (ג׳) היא גם מודיעה על מגה-גיוס שעל פי הערכות הופך אותה למצטרפת החדשה במועדון חדי הקרן הישראלי.

2,000 בדיקות ברקע – ורק אז תיכנסו

CHEQ מפתחת מערכות המגנות על מערכי שיווק, מכירות, אתרים, סוחרים מקוונים וגם על דאטה מפני בוטים, משתמשים מזויפים והונאות שונות. לטענתה, כל מבקר באתר שלכם עובר כ-2,000 בדיקות JavaScript מהירות על הדפדפן המבקר שאמורות לקבוע האם הוא מבקר לגיטימי או שהוא בוט ארור. לחברה יש 12,000 לקוחות ברחבי העולם, ומגינה על למעלה מ-50,000 אתרים. ״המנוע של החברה מורכב משלושה תתי-מנועים – מנוע לזיהוי בוטים, מנוע לוידוא זהות (Identity Verification), ומנוע לניתוח התנהגותי (behavioral analysis). המנוע משתמש בטכניקות בצד לקוח (client side) ובצד שרת (server side), כמו טכניקות STUN, HTTP, DNS ו-TCP״, כך מסביר טיטנוביץ׳.


יכול להיות שאתם תוהים האם תנועה של בוטים היא בהכרח דבר רע. ולמרות שהפיתוי לניפוח מספרים ונתונים קיים, התשובה היא ״זה ממש רע״. טיטונוביץ׳ מספר לי כי לקוח של החברה גילה ש-25% מהלידים שהתקבלו במערכת ה-CRM ששלו גילה שהם פיקטיביים: ״התוצאה הייתה שצוות המכירות ביזבז שעות רבות בנסיון ליצור קשר עם לידים לא אמיתיים. מדובר בעשרות שעות בחודש. יש לנו לקוחות שמוציאים עשורת מיליוני דולרים בשנה על ניהול דאטה…כל התחזיות העסקיות שלהם, תכנון תקציבי, חלוקת בונוסים, החלטות מוצר אסטרטגיות – הכל מבוסס על מידע מהמשתמשים והגולשים שבאים במגע עם הנכסים הדיגיטליים שלהם. כאשר הם מגלים ש-20%-30% מהתנועה אינה אמיתית, הם מבינים שכל מערך קבלת ההחלטות מבוסס על מידע שגוי לחלוטין״.

היום מודיעה CHEQ על מגה גיוס (C) של 150 מיליון דולר בהובלת Tiger Global ובהשתתפות Hanaco, Battery, Key1 והפניקס. על פי הערכות בתעשייה, שווי השוק של צ׳ק עבר את קו מיליארד הדולר. סך גיוסי החברה עומד על כ-183 מיליון דולר. Cheq נוסדה בסוף 2014 על ידי גיא טיטונוביץ’, ממייסדי Adzouk ו-BigaBid; אהוד לוי, ממייסדי Taptica; ואסף בוטובסקי.

העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר כנסו לראות את כל המשרות השוות בהייטק

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

5 תגובות על "זיהוי בוטים? צ'ק. גיוס של 150 מיליון דולר? צ'ק. יוניקורן? CHEQ"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורי
Guest

לא מבין למה צריך את כל חברות ה antibot,
יש מלא כאלה והאתרים שמשלמים על זה רק פוגעים בתנועה האורגנית ובחוויית המשתמש שנאלץ לסבול מלא קוד שרץ על המכשיר שלו ומאט את האתר וכל חווית המשתמש.

וזה אף פעם, אבל אף פעם לא עובד. כי כדי למנוע מבוט להגיע לאתר האופציה היחידה היא רק לסגור אותו. כל עוד משתמש יכול להגיע לאתר גם בוט יוכל.

לא ברור לי איך התחום הזה צומח שבכלל הוא מיותר אבל כנראה שנמשיך להוכיח שאנחנו לא רובוטים.

אמיל
Guest

אני חושב שהמטרה היא לא אנטיבוט, אלא פשוט לסנן את הדאטה טוב יותר בשלבי הניתוח/פילוח וקבלת ההחלטות.
אבל אתה אוךי בעניין פגיעה בחווית השימוש, מקווה שזה קיבל יחס ראוי בפיתוח

דיסקונט
Guest

חבל שאי אפשר לתייג את יד 2, כל פעילות שם מסווגת כבוט

גיא
Guest

אבל למה לבחור שם כ"כ קרוב לצ'קפוינט?

מבקר באתר
Guest

המספרים פה נשמעים מנופחים על גבול ההמצאה..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: