איך לעשות שינויים בחברה בה אתם עובדים ולצאת מזה בחיים?

הרעיון הבא שלכם יכול להוביל לשינוי שיתרום לכם ולחברה שאתם נמצאים בה. כך תעשו זאת נכון.

idea shutterstock

הפוסט נכתב על ידי תאיר קסלר Online Marketing Strategist בחברת SeeV.

קמתם בבוקר וזה קרה – ההשראה הכתה בכם ואתם יודעים בדיוק מה אתם והחברה בה אתם עובדים צריכים. זה יכול להיות רעיון נהדר עבור פרויקט חדש, יוזמה שיווקית שבעזרתה תגיעו לקהלים חדשים או שיטת עבודה אשר תייעל את החברה ותהפוך אותה למכונה משומנת אשר מבצעת את העבודה בקלות ובמהירות. אתם בטח מתרגשים מאוד ורוצים כבר לדבר עם הבוס שלכם. אבל רגע, מה הדרך הנכונה להציג רעיון חדש שאנחנו מעוניינים שיתקבל ואכן יישמו אותו?

להציע רעיון חדש זה לא דבר קל, קשה לשנות סדרי עולם או אפילו להזיז אותם ממקומם במעט. כנראה שהרעיון החדש תומך באינטרסים שלכם אבל כדי שהוא יתקבל אתם צריכים “למכור” אותו באופן שיבהיר כי הוא משרת את האינטרסים של החברה ושל המנהל שלכם. כדי לעשות זאת אתם צריכים לחשוב מנקודת הראות של המנהל שלכם באופן של עלות מול תועלת – לנתח באופן המוחשי והמובן ביותר מה אתם ו/או החברה תצטרכו להשקיע (עלות) לעומת התועלת שצפויה להיות מופקת בהמשך. כמובן שככל שהיחס הנ”ל הוא לטובת התועלת – עדיף.

המשימה הלא פשוטה שלכם היא לשכנע כי פרי המחשבה שלכם היא הדרך הנכונה. תצטרכו לעשות זאת בשתי דרכים: אחת – הצגת הרעיון המהפכני באופן החיובי ביותר, ושתיים – להגיע מוכנים לכל שאלה אפשרית שהמנהל שלכם יכול לשלוף.

מתי תמצאו את הזמן לזה?

עבודה על פרויקט חדש כרוכה למעשה במשימות ודרישות חדשות שנוספות לשגרת היום העמוס שלכם. לכן הדבר הראשון שאתם צריכים להעביר למנהל שלכם הוא שהעיסוק ברעיון החדש לא יסית אתכם מהמשימות שכבר נמצאות על השולחן שלכם. הניסוח של הפתרון לשאלת הזמן מצריך איזון עדין יותר ממה שאתם יכולים לדמיין. אם תראו שאתם יותר מדי עסוקים המנהל שלכם יכול לומר לכם לעזוב את היוזמה בצד ושתעלו אותה שוב כאשר יתפנה זמן, אבל אם תראו כי יש לכם את כל הזמן בעולם לעשות זאת, ובכן, זה בהחלט יעלה סימני שאלה.

הגישה הטובה ביותר לנסח זאת היא להראות איך הפרויקט החדש משתלב בצורה נהדרת עם מעגל העבודה של החברה. לדוגמא: בכל סוג של עבודה יש את התקופה החזקה והתקופה החלשה, תסבירו כיצד הרעיון החדש יועיל כאשר תתחילו לעבוד עליו בתחילת התקופה החלשה שבה מן הסתם יש לכם יותר זמן.

איך הרעיון תורם לחברה?

תחשבו רגע על ראיון העבודה שלכם למשרה, זוכרים שהדגשתם כי הידע, הניסיון והעבודה הקשה שלכם יכולים לתרום לארגון? בדומה לכך, גם עכשיו אתם רוצים להתמקד ולהראות כיצד הפרויקט משתלב בתמונה הכוללת של החברה ולא רק כמה הוא יכול לתרום לקורות חיים שלכם. השורה התחתונה שהמנהל רוצה לראות היא איך הרעיון יקדם את הארגון כולו. כדי להתמודד עם השאלה הלא קלה, אתם צריכים להסביר את הרציונל – כיצד הרעיון נולד? הרי משהו הקשה עליכם ולכן הרעיון קפץ לכם לראש, נכון? כאשר תשתפו את התובנות הללו עם המנהל שלכם כנראה שתביאו אותו לאותו דף בו אתה נמצאים.

מה אתם צריכים כדי לצאת לדרך?

כעת, לאחר שהסברתם כיצד הפרויקט ישתלב עם עומס העבודה והמטרות שלכם, אתם צריכים להסביר מה תהיה ההשפעה על שאר העובדים, על החברה עצמה, האם תצטרכו עוד אנשים לביצוע, עוד משאבים או אולי חלל עבודה מסוים.

סביר להניח כי אתם חושבים שכדי “למכור” את הרעיון אתם צריכים לומר כי המשאבים הנדרשים הם מינימליים, אך זה לא נכון בהכרח. מה שאתם באמת צריכים להראות זה שהיחס עלות-תועלת הוא לא גבוה כלל. הגישה הטובה ביותר להציג זאת היא להתחיל מהתוצאות הרצויות, ומשם לגזור אחורה לעבר הדרישות.

זכרו – עדיף לבקש את כל המשאבים שאתם צריכים כאשר אתם מציגים את הבקשה. במידה ותציגו תמונה ורודה יותר מבחינת הצרכים הנדרשים, ותצאו לדרך עם משאבים דלים מדי – בכל פעם שתצטרכו להגדיל משאבים, תאלצו לקבוע פגישה עם המנהל…

פרויקטים ורעיונות חדשים יכולים להוביל אתכם להמון תוצאות חיוביות כגון אחריות גדולה יותר בחברה, השפעה על אנשים אחרים ועל מקום העבודה וכמובן עוד כמה שורות מעניינות בקורות החיים.

זכרו לעשות את הצעד הראשון של הצגת הרעיון ברגל ימין, באופן חיובי וריאלי, וכך תוכלו להגיע רחוק.

קרדיט תמונה: idea via shutterstock

 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: