צ’אד וסטיב מצילים את Delicious

מייסדי יוטיוב קופצים פנימה לקלחת הרותחת ורוכשים את דלישס מידי יאהו!. שירות הסימניות הפופולרי יהפוך להיות אחד מנכסי החברה החדשה שהקימו השניים, AVOS.

תם ונשלם פרק נוסף בתולדות הרשת. מייסדי יוטיוב, צ’אד הארלי (Chad Hurley) וסטיב צ’ן (Steve Chen) רכשו מחברת יאהו! את הבעלות על שירות הסימניות הפופולרי של שנות האלפיים, Delicious. בהודעה רשמית בבלוג של דלישס, פרסמו אנשי דלישס את הידיעה על הרכישה, וציינו כי צ’אד וסטיב הביעו את רצונם להמשיך להפעיל ולקדם את דלישס כשירות תוכן לגולשים.

Social Bookmarking

האתר של Delicious מספק שירות של Social Bookmarking. כלומר, מדובר באתר המסתמך על קישורים שגולשי האתר מגישים ואז גולשים אחרים יכולים לדרג ולשייך את הקישורים לפי קטגוריות או לפי רלוונטיות. האתר הושק בשנת 2003 וצבר תאוצה במהירות, כאשר אחד החידושים העיקריים שהציג האתר הוא האפשרות לתייג את הקישורים, שלא הייתה קיימת קודם לכן באתרים דומים. כשהושק, האתר אוכסן בשם המתחם Del.icio.us, ויישם שיטה חדשה בזמנו של “Domain Hack“, שיטה לפיה משלבים את סיומת שם המתחם עם שם האתר (כמו למשל goo.gl, ועוד).

וידאו: מדריך קצר לשימוש בדלישס (2006)

בשנת 2005 האתר נרכש על-ידי יאהו. בהמשך הדרך, יאהו העבירה את האתר לשם המתחם הנוכחי שלו, www.delicious.com, והמשיכה את השירות שם עד היום. האתר חצה כבר בשנת 2008 רף מרשים של 180 מיליון קישורים מתוייגים על-ידי משתמשיו, ומעל 5 מיליון משתמשים. הידיעה כי חברת יאהו! מתכננת את סגירתו היכתה את קהילתה גולשים בתדהמה, שכן הדבר נחשף כדרך אגב ובטעות, במסגרת מצגת על ארגון מחדש של משאבי החברה.

חיזור גורלי

מקור: צילום מסך מאתר החברה

בעבר סיפרנו לכם שמספר גורמים הביעו התעניינות ברכישת דלישס. ביניהם, שמות שהועלו באוויר כללו את קווין רוז מ-Digg, וגורמים נוספים. לצידם, סיפרנו לכם כי גוגל מעוניינת שמשתמשי דלישס יעברו אליה. אולי דרך זה התגלגלה דלישס לידיהם של צ’אד וסטיב, אשר בעצמם מכרו את שירות הוידאו שלהם לגוגל ב-2006.

העברת הבעלות צפויה להימשך עד לחודש יולי 2011. במהלך תקופה זו יועברו הנתונים והסימניות משרתי יאהו! אל שרתים שבשליטת צ’אד וסטיב. למי שתהה האם הרכישה מתבצעת כרכישה של גוגל בסופו של דבר, אז התשובה היא לא. צ’אד וסטיב מעבירים את המידע של דלישס לחברה שבבעלותם, בשם AVOS.

בראש AVOS עומד צ’אד הארלי בתפקיד מנכ”ל חברת האינטרנט החדשה. באתר של החברה מספרים צ’אד וסטיב כי הם מתכננים לעבוד עם המשתמשים במהלך החודשים הקרובים על פיתוח דרכים חדשות להתמודד עם עודף המידע (information overload), וכיצד להפיק מיותר מידע יותר תועלת. אמירה זו עשויה לספק רמז אולי לכוונות של צ’אד וסטיב לגבי חברת האינטרנט החדשה שלהם.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: