חברת Cervello מגייסת 4.5 מיליון דולר, כדי להגן על הרכבת מהאקרים

החברה שעד כה פעלה מתחת לרדאר מסייעת להגן על המערכות הקריטיות ביותר ברכבות כדי למנוע את אסון התחבורה הבא

שלושת היזמים, מימין לשמאל: רועי און, נדב אבידן ושקד קפצן

סטארטאפים רבים כיום עוסקים ברכב האוטונומי, אבל הקדמה לא פוסחת גם על הרכבות. עם זאת, לצד הפיתוחים השונים מגיעים גם סכנות ואיומים חדשים. הסטארטאפ הישראלי Cervello, שנחשף עתה לראשונה, מודיע על סגירת סבב הסיד שלו בהיקף של 4.5 מיליון דולר. את הגיוס הובילו הקרנות North First Ventures ו-Awz Ventures, והשתתף בו גם המייסד של קבוצת Comsec, ניסים בר-אל.

הגנה על מתקני האיתות והשליטה

מתקפות סייבר על רכבות כבר מזמן לא נחשבות לתרחיש בדיוני. בין היתר יכולים תוקפים לשבש את הפעילות התקינה של הרכבות, לגרום נזק למוניטין החברות המעורבות ואף לגרום לתאונה שתוביל לפגיעה ואובדן חיי אדם.

Cervello (סרבלו) רוצה לספק מעין ״חליפת הגנה״ למערכות הקריטיות ביותר של הרכבת – מערכות האיתות – מפני מתקפות סייבר. מפעילות רכבות אשר משתמשות בפלטפורמת השליטה והבקרה שלה מקבלות תמונת מצב עדכנית המכילה התראות על איומי סייבר על צי הרכבת שלהם, כדי שהן יוכלו להגיב בזמן אמת למצבים מסוג זה. ״בשנה וחצי האחרונות, לאורך תהליך ממושך של פיילוטים ובדיקות לצד שותפים אסטרטגיים בינלאומיים, פיתחנו פתרון ישים ויעיל על בסיס הבנה עמוקה של ארכיטקטורת ולוגיקת מערכות האיתות, וכן הצרכים הייחודיים של הלקוחות. הטכנולוגיה שלנו מבוססת פטנטים ויודעת לזהות בזמן אמת איומי ומתקפות סייבר על מערכות האיתות של הרכבת, כל זאת ללא הפרעה לפעילות השוטפת ולמערך הבטיחות וניהול הרכבות הקיים״ – אמר רועי און, שותף-מייסד ומנכ״ל Cervello.

Cervello נוסדה בשנת 2018 ע״י רועי און (מנכ”ל), שקד קפצן (סמנכ”ל טכנולוגיות) ונדב אבידן (סמנכ”ל תפעול) והיא פועלת ממרכז הפיתוח שלה בתל אביב, שם מועסקים כ-10 עובדים. עד כה היא השלימה מספר פיילוטים באירופה ובמזרח אסיה, וחתמה לאחרונה על הסכמים אסטרטגיים כדי לשתף פעולה עם יצרניות (OEM) מובילות בתחום מערכות איתות לרכבות ופירמות הנדסה בינלאומיות.

אלא שהחברה לא פועלת לבד בשוק, וגם Cylus הישראלית מציעה פתרון דומה. בשיחה עם גיקטיים הסביר און כי לעומת פתרונות וטכנולוגיות קיימות בשוק, Cervello מציעה טכנולוגיה שמיישמת מתודולגיות איתות מוכרות ונפוצות בתעשיית הרכבות ברמת האלגוריתם, על מנת להבטיח הן את האינטגרציה היעילה והפשוטה של הפתרון במערכות הקיימות, והן את תפקודן הראוי של מערכות הבטיחות במקרי חירום. כמו כן, הוא מסביר כי בשונה מפתרונות אחרים, הם מפתחים מוצרים שביכולתם להפיק ערך ותובנות סייבר בתוך זמן קצר מיום חיבור המערכת, ללא צורך בלימוד מתמשך של הרשת.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

5 תגובות על "חברת Cervello מגייסת 4.5 מיליון דולר, כדי להגן על הרכבת מהאקרים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שמכיר
Guest

אלופים של החיים!

רוני
Guest

איחרתם את הרכבת – Cylus כבר עושים את זה..

יוסי
Guest

אני לא נוהג להגיב אבל משהו בציניות שלך דחף אותי לרשום לך תגובה.

שמע, הכי קל זה לרשום “איחרתם את הרכבת” ו “אחרים כבר עושים את זה”, למעשה רוב הילדים עד גיל 8 תומכים בגישה שלך.

אם נחזור לעולם המבוגרים, תמיד כדאי להיות בשוק שבו יש כמה שחקנים, התחרות עוזרת לגייס כספים, לחנך את השוק ולבנות תקשורת טובה יותר מול הלקוחות, כך שזה ב-Cylus כבר עושים את זה מייצרים למעשה הזדמנויות לחברה, מה גם שחוץ מישראל כמובן יש שחקנים גם מחו”ל וזה מצוין.

אני מאחל לך שכרטיס הרב קו שלך לא יטען לעולם.

אנליסט
Guest

למה אתה מאחל לאיש הרנדומלי הזה דברים רעים?
לא יפה.

פישנר
Guest

צוות חזק! מאמין בהם.
מלא בהצלחה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: