סלקום איבדה 20 אלף מנויים ברבעון האחרון

העלייה ברווח הנקי היא לעומת הרבעון המקביל, בעוד שבהשוואה לרבעון הקודם נרשמה ירידה של 30% ברווח הנקי. הכנסות סלקום ברבעון השני ירדו ב-6.3%. הדירקטוריון החליט שלא לחלק דיבידנד לאור ”התחרות המוגברת בשוק”

סלקום, תמונה: flickr, cc-by Ran Yaniv Hartstein

סלקום, תמונה: flickr, cc-by Ran Yaniv Hartstein

כתבה מאת אופיר דור, כלכליסט.

הכנסות סלקום ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-1.16 מיליארד שקל, ירידה של 6.3% בהשוואה לרבעון המקביל ושל 2.5% ביחד לרבעון הקודם. כך עולה מהדו”חות הכספיים שפרסמה החברה הבוקר (ב׳).

סלקום איבדה ברבעון השני כ-20 אלף מנויים ורשמה ירידה נוספת בהכנסה הממוצעת החודשית ממנוי שעמדה על 79.7 שקל לעומת 79.6 שקל ברבעון הראשון של השנה ו-75.4 שקל ברבעון השני של 2013.

סלקום מסבירה כי הירידה בהכנסות נבעה מהמשך השחיקה המתמשכת במחירים של שירותי הסלולר כמו גם בירידה בהכנסות משירותי אינטרנט, שיחות בינלאומיות ושירותי אחריות כתוצאה מהתחרות האגרסיבית בשוק. ירידה זו קוזזה על ידי עלייה בהכנסות מאירוח מפעילים אחרים (גולן טלקום).

ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) של סלקום הסתכם ב-314 מיליון שקל, ירידה של 7.4% בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם. סלקום מדווחת כי הירידה ב-EBITDA הושפעה משמעותית בשל הוצאה חד-פעמית שרשמה החברה בגין תוכנית פרישה מרצון של עובדים בהיקף של 39 מיליון שקל ומביטול חד-פעמי של הפרשה. במסגרת תוכנית הפרישה מרצון עזבו את סלקום 380 עובדים.

“בנטרול ההשפעות החד-פעמיות שתוארו לעיל, הסתכם ה-EBITDA ברבעון השני של 2014 ב-331 מיליון שקל, ירידה של 2.4% בהשוואה לרבעון השני של 2013”, כותבת סלקום.

נערכת לתחרות בהוט וביס

הרווח הנקי של סלקום ברבעון השני עמד על 79 מיליון שקל, גידול של 17.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה של 30% בהשוואה לרבעון קודם. דירקטוריון סלקום החליט שלא לחלק דיבידנד לאור “התחרות המוגברת בשוק והשפעתה השלילית על הכנסות החברה ועל מנת להמשיך ולחזק את מאזן החברה”.

סלקום מזהירה כי הכנסותיה ברבעון השלישי צפויות להיפגע כתוצאה מירידה זמנית בהכנסות מאירוח גולן טלקום. הפגיעה בהכנסות תהיה עד לכניסת הסכם שיתוף רשתות הדור הרביעי עם גולן לתוקף. לאחר שיאושר ויכנס לתוקף הסכם שיתוף הרשתות, צפויה ההכנסה של סלקום מגולן לחזור לרמות הנוכחיות.

מנכ”ל סלקום ניר שטרן אמר כי “לצד המשך הפעילות השוטפת, אנו נמצאים בעיצומן של הכנות נרחבות לקראת השקת שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט, כך שיהוו חלופה אטרקטיבית לשירותי הטלוויזיה המסורתיים בכבלים או בלוויין. החברה התקשרה בהסכמים לרכש ציוד, תוכן ושירותים נלווים ונערכת בגזרות השירות, המכירות והתפעול לקראת השקה זו”.

הכתבה פורסמה לראשונה בכלכליסט.

לקריאה נוספת:

כלכליסט

אתר החדשות הכלכלי המוביל בישראל. באתר מתפרסמות כל חדשות הכלכלה בארץ ובעולם, בורסה, טכנולוגיה, IT, נדל"ן, משפט ושיווק.

הגב

2 תגובות על "סלקום איבדה 20 אלף מנויים ברבעון האחרון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
לאיודע
Guest

כנראה שעדיין לא הבינו ששימור לקוחות יותר זול מלהביא חדשים.

רם
Guest

גם ששת המנויים שלי בינהם… חסכתי 180 ש״ח בחודש והרבה שנים של יחס משפיל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: