סוף לחרדת הטווח? יצרנית סוללות הרכב הגדולה בעולם חושפת את הסוללה החדשה שלה

ענקית הסוללות הסינית CATL הודיעה כי הייצור ההמוני יחל כבר בשנה הבאה. אם הכל יעבוד לפי התוכניות תוכלו בטעינה אחת להגיע מתל אביב לאילת-חזרה-ואז שוב

תמונה: CATL

אם תשאלו נהגי רכבי בנזין למה הם לא עוברים כבר לרכב חשמלי, מלבד בעיית המלאים, הם ודאי יגידו לכם שהם מפחדים מטווח הנסיעה, ואנחנו עוד מדברים על ישראל – מדינה שאפשר לחצות בכמה שעות. אבל כל אותם סובלים מחרדת טווח עשויים לקבל עכשיו את התרופה שלהם כשיצרנית הסוללות הגדולה בעולם חושפת את הסוללה החדשה שלה לרכבים חשמליים.

מגיעה לטווח של 1,000 ק״מ ״בקלות״

Contemporary Amperex Technology, או בשם היותר מוכר שלה, CATL, חשפה סוללה חדשה המיועדת לרכבים חשמליים תחת השם Qilin. על פי החברה, הסוללה החדשה מסוגלת להגיע לטווח של יותר מ-1,000 ק״מ "בקלות" בטעינה אחת, והיא חזקה יותר ב-13% מזו שמפתחת טסלה, שהיא אגב בין לקוחות החברה.


היתרונות של צ׳ילין לא מסתיימים רק בטווח. לטענת החברה, היא בטוחה ועמידה יותר מסוללות קיימות ומסוגלת להיטען מ-10% ל-80% בתוך 10 דקות בלבד. הקיבולת של הסוללה היא 255 קילו-וואט-שעה, כך שמדובר במפלצת לא קטנה על הנייר, אבל ב-CATL טוענים כי הגיעו לשיפור של 72% ביכולת ניצול הסוללה, כך שהיא למעשה מביאה יותר כוח פוטנציאלי באותה מעטפת. במקום העיצוב המקובל של מנגנון קירור שנמצא מתחת לתאי הסוללה, CATL שמה את ה״צ׳יל״ ב״צ׳ילין״ וממקמת מערכת קירור בין תא לתא, מה שאמור ליצור הולכת חום יעילה יותר פי 4.

הדובדבן שעל הקצפת של צ׳ילין טמון בעובדה ש-CATL תעבור לייצור המוני של הסוללה החדשה כבר ב-2023, כך שתיאורטית, יצרניות רכבים כבר יכולות להתחיל לעבוד איתה. CATL מחזיקה ביותר מרבע מנתח השוק של סוללות לרכבים חשמליים, ובין לקוחותיה תוכלו למצוא את טסלה, Kia, BMW, יונדאי, הונדה, טויוטה ועוד רבות וטובות – כך שיש לסוללה הזאת פוטנציאל לא קטן להשפיע על לא מעט לקוחות. החברה גם השקיעה בסטארטאפ הרכבים החשמליים הסיני AIWAYS, כך שלא נופתע אם הוא יהיה בין הנהנים הראשונים מהסוללה.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

35 תגובות על "סוף לחרדת הטווח? יצרנית סוללות הרכב הגדולה בעולם חושפת את הסוללה החדשה שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אילון
Guest

כבר היום יש המון תחנות טעינה בכל הארץ ולא צריך לחשוש מהטווח, פשוט עוצרים לקפה פיפי 20 דקות גג וממשיכים

טל בר
Guest

ועדיין חשמלי אני אקנה רק כשיהיה טווח כמו 1000ק"מ, עדיף מאשר לסמוך על תחנות טעינה , שאולי בעתיד בנוסף ל20 דק תצטרך להמתין לתורך עוד 20 דקות

ביצים
Guest

שכחתי שאנחנו מדינה כל כך גדולה שיש חרדת טווח עם רכב של 500+ קמ

nope@nope.com
Guest

אתה רווק, נכון?

אחד
Guest

כמה זמן הילדים שלך שותים קפה?

בצל כחול
Guest

מה 20 דקות???
אם טעינה תקח חצי שניה מעל 5 דקות, זה לא יהיה מיינסטרים.
אני בכלל אומר שצריך לעשות סוללות נשלפות. אתה מגיע לתחנה, מוציא את הסוללה שלך, מכניס סוללה טעונה ונוסע.
ברקע, התחנה טוענת את הסוללות האלה ומכינה אותן לשימוש הלקוחות הבאים.
ככה אתה נכנס ויוצא תוך 2-3 דקות.
אבל החסרון הוא שזה מצריך שכולם יעבדו לפי סטנדרט אחיד.
כנראה שזה לא יקרה…

יהונתן
Guest

סוללות נשלפות? ניסו את זה כבר ושרפו לנו מליארדים מכספי הפנסיה

אלון
Guest

זה לא היה בגלל זה

שמעון
Guest

הסוללות של הרנו שהיה בארץ היו בעלות טווח נמוך. לכן זה נכשל. מה גם שלא היו מספיק תחנות טעינה

סתם שם
Guest

רק שאתה מגיע לתחנת טעינה שמתוך במקרה הטוב 4 עמדות ב2 חנו רכבים רגילים, אחת לא עובדת ולאחת שנשארה יש עוד 5 רכבים שמחכים ועוד 20 שהתיעשו והחליטו לנסות את מזלם בתחנה אחרת שאולי שם המצב יותר טוב

איציק
Guest

המון?? המון?? בצפון יש בודדות. או שאין לך מושג או שאתה מנותק

יוסום
Guest

מה 20 דק? מינימום ל80% ב40 דק

...
Guest

אם כל הרכבים במדינה היו חשמלים כרגע, הייתה צריך לחכות שעות לתור שלך להטעין

תדלוק משהוא שלוקח 5 דקות גורם לעומס בתחנות פעילות

זןזי
Guest

היכן אתה חי קשקשן

סהר
Guest

אין מספיק עמדות, מה יהיה כשהשוק יתפוצץ ברכבים חשמליים אבל לא משקיעים לך בעמדות טעינה מהירות?

אחד
Guest

זה באמת יהיה שובר שיוויון. כי עדיין טעינת הסוללות וההמתנה הן פי 5 מרכב רגיל.

fb_alexanderdrutz
Member

יש מחקרים אשר מציגים קרינה חזקה ברכבים חשמליים. לפי מחקרים אלה, קרינה זו מאוד מסרטנת.
כמו כן, סוללה עולה הרבה כסף וכעבור חמש שנים יש סיכוי שתצטרך להחליף.

ASD
Guest

אולי מחקרים במימון חברות הנפט או מטעם ממשלת הקונספירציות

יעקב
Guest

אפשר רפרנס למחקרים כאלה? או שאתה עוד פתי?

יוסי
Guest

תציע בבקשה קישור למחקר אחד! כזה שאתה מתכוון אליו. אבל לא מאמר או כתבה או אדם שמדבר על מחקר כלשהו וכדומה, אלא ממש המחקר עצמו. עד כמה שאני יודע כתבת שטות גדולה ואשמח ללמוד אחרת. וגם, החלפת סוללה בממוצע היא בין 7 ל 10 שנים.

ישראלי
Guest

שכחתם שכאן בישראל אנשים פשוט "מחנים" את הרכב בעמדה והולכים לסידורים של שעותץ

חיים
Guest

מציע בכלל סוללות נטענות תוך כדי נסיעה ואז גם לא צריך עמדות טעינה

לא משנה
Guest

מה יקרה עם כל הרכבים החשמליים שנמכרו עד היום?
נראה שהם הולכים לחטוף ירידת מחיר רצינית.

סתם שם
Guest

בכל מקרה מחזור החיים של רכב חשמלי קצר פי כמה מרכב בנזין, גם בגלל שהאכנולוגיות מתקדמות מהר וגם בכלל הדגרודציה של הסוללות שהחלפתן עולה כמו הרכב

יעקב
Guest

מה אגיד לכם. בחישוב גס מכונית חשמלית ממש לא חוסכת כסף לבעליה. להפך ולהפך. המחיר ראשוני, אורך חיים קצר (או מימון סוללטת חדשות) מיקרות את העיסקה יותר מדי.

ואם נוסיף לזה את חוסר הנוחות בטעינה ובטווח(וז עדין לא נוח) אז תסלחו לי אם אני בחור באופציה שמזהמת את האוויר.

יעקוביאן
Guest

למה צריך לסלוח לך?

א.מ.
Guest

וגם המדינה שתדאג שזה לא יהיה כלכלי

ממממ
Guest

וכמה מחזורי טעינה-פריקה היא תשרוד? מה הנזק על החלפה?

יותם
Guest

רכב חשמלי יקר ומס נסועה שבתכנון מייתרים
מבחינתי רכב שכזה.

יוני
Guest

אין חרדת טווח.. פשוע אחרי 10 שנים בערך רכב חשמלי הולך לפח. כי הסוללה תהיה מאוד יקרה וכך חברות הרכבים יעשו הון.. זיהום אויר ושטויות פחות מעניינות אותם

שלומי
Guest

סליחה על הבורות יש לי שאלה האם יש כבר פתרון לשימוש חוזר לסוללות מחזור הולם או פירוק שלא יזהם כי לרכב בעירה פנימית גורטים וממחזרים מה נעשה עם כל הסוללות שיערמו? אגב התעשייה וכל המפעלים ימשיכו לייצר במפעלים מזהמים אני לא מצליח להבין איך זה מוריד זיהום סליחה על הבורות מה גם שזה מאוד מאוד יקר להחריד לקנות חשמלי

יורם
Guest

מ-10% ל-80% תוך 20 דקות??
נניח שהסוללה יכולה לעמוד בזה, אם לא טעיתי בחישוב, אתה צריך להיות מחובר לתחנת כוח קטנה לקצב כזה.

מרקו
Guest

500 ק"מ זה מרחק שמספיק לארץ שלנו, אבל צריך לפתח 2 אפשרויות למקרה חרום
1. אופציה של החלפה של מצבר קטן שמתאים ל 50 ק"מ שניתן להחליף ידנית .
2. מתקן טעינה קטן (שיהיה בבגז' של הרכב) שיכול להטעין לבד איזה 20-50 ק"מ במקרה שנתקעים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: