מי מציץ לכם בפרופיל? כך תגרמו למעסיקים לזמן אתכם ליותר ראיונות עבודה

למעלה מ-70% מהמעסיקים מחפשים מידע על מועמדים פוטנציאליים ברשתות החברתיות. מה הם מחפשים, מה מרתיע אותם וכיצד ניתן למנף את הפרופילים שלכם למיתוג מקצועי?

תמונה: Pixabay

האופן שבו שאתם מציגים את עצמכם בפרופילים השונים ברשתות החברתיות יכול לתרום לכם בעת חיפוש עבודה – אבל גם לפגוע בכם. כולנו נמצאים ברשתות החברתיות (בדרך כלל יותר מבאחת), ואף מבלים בהן זמן לא מבוטל. על פי נתוני Broadband search אנחנו מבלים בכל יום בממוצע שעתים ו-24 דקות ברשתות החברתיות השונות (144 דקות).

אנחנו משתמשים ברשתות החברתיות כדי להתעדכן במה שקורה בעולם, לשמור על קשר, להכיר בני ובנות זוג וכמובן – גם לחפש עבודה. אבל חשוב לזכור שבאותה המידה שבה הרשתות עובדות לטובתנו – כך הן עובדות גם עבור מי שמחפשים עלינו מידע, ובהם גם מעסיקים פוטנציאליים.

סקר שערכה חברת ההשמה האינטרנטית המובילה CareerBuilder העלה, כי 70% מהמעסיקים משתמשים ברשתות החברתיות השונות כדי לאסוף מידע מקדים על מועמדים. המעסיקים כמובן מחפשים ברשתות החברתיות מידע על הניסיון והכישורים של המועמד, אבל ההצצה בפרופיל נובעת ממגוון סיבות נוספות.

בשלבי המיון הראשונים, עוד טרם הזימון לראיון העבודה, מעסיקים רוצים לקבל מושג ראשוני לגבי מי הולכים לפגוש; לנסות לחבר פנים למסמך קורות החיים. הם מחפשים לראות איך המועמד מתבטא, על מה הוא כותב, אם יש להם איתו חברים משותפים ועוד. בשלבי מיון מתקדמים יותר, מעסיקים פונים לרשתות החברתיות כדי להבין אם המועמד מתאים לתרבות הארגונית. כלומר שלא מדובר באדם קיצוני בצורה מסוימת: בדעות פוליטיות למשל, או תומך בהתנהגות לא מקובלת.

חשוב לזכור: מעסיקים, כמו כולנו, הם בני אדם, וככאלה כולנו נוטים לשיפוטיות לעיתים. לכן, התבטאויות קיצוניות וחריגות – גם כאלו שלכאורה לא קשורות לתפקוד המקצועי של המועמד – עלולות לפגוע בסיכויי הקבלה שלו ומומלץ להימנע מהן. מהניסיון שלנו אנחנו רואים כי מנהלים ישראלים אוהבים לגייס אנשים שיש להם איתם מכנה משותף: חברים משותפים בפייסבוק ותחומי עניין מקצועיים משותפים. הם גם שמים דגש משמעותי על תחומי עניין דומים (ספורט, סדרות אהובות ועוד).

בסקר של CareerBuilder, שנערך בקרב מעל 1,000 מעסיקים, ציינו 31% מהנסקרים כי העדיפו מועמדים שלפי הפרופילים שלהם נראו כי יש להם תחומי עניין רבים; 34% העדיפו מועמדים שנראו יצירתיים; ו-18% מהנסקרים אמרו שמועמדים עם הרבה עוקבים קיבלו מבחינתם עדיפות.

זמן למיתוג עצמי

בעוד שלינקדאין נתפסת כרשת מקצועית יותר, טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם הן רשתות חברתיות “אישיות” יותר, וחלקנו מתבטאים בהן בחופשיות על נושאים רבים ומגוונים. אך חשוב לזכור שגם הן כלי לאיסוף מידע על מועמדים, וייתכן כי דברים שצייצתם, העליתם ושיתפתם ימנעו ממעסיקים להזמין אתכם לראיונות עבודה.

תמונה: Pexels

57% מהמעסיקים שעשו שימוש ברשתות החברתיות על מנת לאסוף מידע על מועמדים ציינו, כי החיפוש העלה תכנים שגרמו להם שלא להזמין לראיונות מועמדים מסוימים. בסקר של CareerBuilder, ציינו 40% מהמעסיקים כי התכנים שהפריעו להם לגבי מועמדים פוטנציאליים היו תמונות ותוכן פרובוקטיבי או בלתי הולם; 31% ציינו כי תגובות גזעניות או שוביניסטיות של מועמדים גרמו להם לוותר על ראיון איתם; ו-25% העדיפו להימנע ממועמדים ש”לכלכו” על מעסיקים קודמים. 20% מהנסקרים נרתעו ממועמדים שפרסמו מידע חסוי על מעסיקים קודמים ו-12% נרתעו ממועמדים שהעלו תכנים לרשתות בתדירות גבוהה מדי, לטעמם.

על פי מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת Penn State, מעסיקים נרתעו ממועמדים שנראו להם מרוכזים בעצמם ודעתניים. המחקר נערך בקרב 436 מנהלי גיוס בארגונים שונים מתעשיית ההייטק, האירוח, הבריאות ועוד, ובו הם התבקשו להעריך מועמדים שונים אחרי שבחנו את פרופיל הפייסבוק שלהם. עוד עלה מהמחקר כי צריכת אלכוהול וסמים היא הפריעה למעסיקים הפוטנציאליים, אבל פחות מדעתנות וריכוז עצמי.

האם המשמעות היא שצריך לחסום את הפרופילים שלכם או למחוק אותם לחלוטין מהרשתות השונות? בהחלט לא. באותו סקר ציינו 47% מהמעסיקים כי אם לא ימצאו מועמד ברשתות החברתיות השונות, הסיכוי שיזמינו אותו לראיון עבודה הוא קטן אף יותר.

אז לפני שאתם מתחילים לחפש עבודה תעברו על הפרופילים שלכם ותעשו את ההתאמה הנדרשת:

1. חשבו מקצועי: הקפידו שהפרופילים המקצועיים שלכם יהיו ייצוגיים ויכללו את המידע הרלוונטי עליכם (ניסיון מקצועי, כישורים, המלצות, תחומי עניין).

2. השקיעו בעצמכם: הפרופילים שלכם יכולים לסייע לכם במיתוג האישי והמקצועי אם תשלבו בהם, באופן נכון, תכנים רלוונטיים. התחברו לקבוצות מקצועיות רלוונטיות ושתפו בעשייה המקצועית שלכם (מאמרים, וובינרים, כנסים, פרויקטים).

3. אל תחסמו: אל תחסמו את הפרופיל שלכם או תעלימו אותו – זה עלול להיראות חשוד.​

הכתבה בחסות Gotfriends

בואו לעבוד בסטארטפים המובילים בישראל ולעשות את האקזיט הבא שלך.
Gotfriends הינה חברת ההשמה הגדולה בישראל בגיוס לסטארטאפים וחברות הייטק חדשניות.
אנו מחוברים למרבית המשרות הטכנולוגיות שקיימות בשוק בתחומים הכי חמים: Cyber, Medical, אלגוריתמים ועוד. (בעיקר לאלו שנמצאות מתחת לרדאר).
צוות מקצועני הגיוס שלנו ידעו להתאים לכם את המשרה המדויקת עבורכם ויסייע לכם במשא ומתן על השכר, על האופציות ועל התנאים הנלווים – אנחנו שמים את המועמדים שלנו במרכז תוך כדי שקיפות, דיסקרטיות וליווי אישי לכל אורך התהליך. אנחנו מסייעים לאלפי מועמדים מידי שנה להתקדם בקריירה (בתפקיד, בתנאים) ועושים זאת במקצוענות ובעיקר עם חיוך.

שירי וקס Gotfriends

שירי וקס – מנכלית חברת ההשמה גוטפרנדס - חיה ונושמת את התחום של גיוס טכנולוגי כבר עשרים שנים. מאמינה גדולה בתחום הגיוס כמקצוע ובזכות שלנו ללוות אנשים בצומת משמעותית בחייהם. מסייעת בהצלחה למאות סטארטאפים המחפשים לגייס את הטאלנטים המוכשרים בשוק. מנהלת קהילות חדשנות, יצירתית בפיתוח מקורות גיוס וסורסינג, אלופה במיתוג מעסיק, מרצה באירועים וכנסים, אופטימית מושבעת.

הגב

9 תגובות על "מי מציץ לכם בפרופיל? כך תגרמו למעסיקים לזמן אתכם ליותר ראיונות עבודה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלון
Guest

אמנם פרופיל ברשת חברתית מכוון “לייצג” את האדם, אבל לא בשביל כולם זה ככה. בשבילי הרשתות חברתיות הן בשביל שיתוף מדיה ופנאי, לא בשביל לייצג אותי.
לדעתי תופעה עצובה מאוד

תוכניתן ימני עצמאי
Guest
תוכניתן ימני עצמאי

עצוב שצוקרברג ימ”ש קובע לחברות את מי להעסיק וקובע לבנות עם מי לשכב. למרות שככל שעובר הזמן זה נעשה יותר נוח/חמור. צוקרברג מהנדס המחשבות סותם הפיות פשוט מצנזר וחוסם מי שלא חושב כמוהו. הוא רוצה את כולנו תמימי דעים כמו צפון קוריאה

הלו הלו
Guest

כל תפקידי הHR מיותרים לחלוטין. בוכים שאין מהנדסים בזמן שהן תוקעות את כל תהליך החיפוש. בחייאת רבאק בואו תבדקו ביצועים לא למה יש לי תמונות של שאכטה בסיני

תוכניתן ימני עצמאי
Guest
תוכניתן ימני עצמאי

התשובה שלך בגוף השאלה. תפקידי הHR זה סחורה ברמה מסויימת שמחפשות אנשים לפי מה שחשוב להן ולא בהכרח חשוב לחברה. אז תמהר לעשות כמה תמונות עם כלב בחצר, כמה תמונות עם חתול בבית, כמה תמונות במצעד התועבה עם להט”בים, כמה תמונות קלוזאפ עם פילטרים של אוכל שכאילו בישלת, מידי פעם תמונה במכון כושר (רק תיזהר שלא יטרידו מינית לסביות ממורמרות א-מיניות), תמונות של ספרים שכאילו אתה קורא ומידי פעם ציוץ נגד ביבי. בקיצור הכל מלאכותי, תשחק את המשחק לפי החוקים שלהם והתקבלת

אביחי
Guest

פשוט טיפשות.
מה הקשר בין הפרופיל האישי וחיי האישיים לעבודה ?
אני מיזוגן שונא נשים, בגלל זה לא לקבל אותי לעבודה בתור QA ?
כאילו מחפשים סיבות למה לא לקבל אנשים לעבודה.

בעיניי זה מקביל לחיפוש מועמדים בני 20 עם לפחות 10 שנים ניסיון

פול
Guest

ככה זה שאנשים מיותרים בתעשייה שלא מבינים שום דבר מקצועית ומתיימרים להיות מנהלי אנוש, ממציאים תאוריות הזויות וחסרות תוחלת.

ליצנים.

זוהר
Guest

ידעתי ש- HR מסתכלים בפרופיל, אבל זה קצת הפתיע אותי כמה.
לכל המגיבים קודם, יש חשיבות לפרופיל החברתי מפני שזו לא רק עבודה נטו אלא גם להיות עם אנשים כל היום, יש לזה חשיבות גדולה.
תודה על הכתבה.

תוכניתן ימני עצמאי
Guest
תוכניתן ימני עצמאי
בקיצור, למי שהוא ימני ולא פוליטיקלי קורקט קונפורמיסט (במילים אחרות – שמאלני) אין כמעט סיכוי להתקבל כחלק מאפקט “ספירלת השתיקה” (בויקיפדיה), שאף חברה לא תרצה להסתכן ולכלכך את ידייה בהעסקת “כבשה שחורה” שתכתים אותה ותבריח משקיעים ולקוחות, שלא לדבר על כתבות דמוניזציה בחדשות כחלק מטרiר הפוליטיקלי קורקט שירסק את החברה. פלורליזם ? חופש ביטוי ? קבלת השונה וכיבוד האחר ? הכל סיסמאות ריקות כל עוד האחר והשונה לא שייכים למחנה ה”נכון” וה”נאור” (מחנה השמאל). באשר לשאלה אם לפתוח חשבון בפייסבוק, אצטט את שייקספיר: “להיות, או לא להיות, הנה השאלה: מה נעלה יותר: לשאת באורך-רוח חיצי גורל אכזר, אבני מרגמותיו, או… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: