קרמבולה הישראלית מגייסת מיליון דולרים [גיוס]

חברת הסטארטאפ הישראלית, אשר מפתחת נדל”ן נוסף ליצירת תוכן על גבי וידאו, הודיעה על סבב גיוס סיד מקרן סינגפורית וממספר מיקרו קרנות ישראליות

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

חברת הסטארטאפ הישראלית קרמבולה (Carambola) הודיעה היום (ה’) על השלמת סבב גיוס סיד בגובה מיליון דולרים. בסבב הגיוס השתתפו קרן ההון סיכון הסינגפורית Rutledge VC והמיקרו קרנות הישראליות Plus Ventures, 2B-Angels וחממת הסטארטאפים Explore.

חברת קרמבולה נוסדה בשנת 2011 על ידי יובל ברנר (מנכ”ל), רועי ברקת (מנהל המוצר) ורועי יניב (מנהל הפיתוח). החברה מחזיקה במשרדים בישראל ובקרוב גם בניו יורק, מעסיקה עשרה עובדים ומגייסת עובדים נוספים. לדברי ברנר, הכסף ישמש עבור שתי סיבות עיקריות. האחת היא חדירה לשוק האמריקאי ופתיחת סניף בניו יורק והשנייה היא העמקת פיתוח המוצר.

הבנת תכני הוידאו, וייצור תוכן רלוונטי באופן אוטומטי

המוצר של קרמבולה למעשה מהווה פלטפורמה לסרטוני וידאו היוצרת באופן אוטומטי עבור בעל התוכן שכבה המכילה מידע רלוונטי לוידאו. לדוגמא, בסרטון וידאו בתחום האוכל יוצגו מתכונים רלוונטיים, ובסרטוני טריילר יוצג מידע המדבר על השחקנים המשתתפים בסרט, סרטים נוספים עם אותו השחקן ואפילו אפשרות לרכוש כרטיסים לסרט ישירות מסרטון הוידאו. למעשה, קרמבולה “מבינה” את תכני הוידאו ויוצרת על גבם שכבה של העשרת תוכן הכוללת משחקים, כתבות, מוצרים – כולם קשורים לווידאו הספציפי עליהם הם מופיעים.

שיטת המוניטיזציה הנוכחית בסרטוני וידאו מבוססת בעצם על פרסומות, בין אם בתחילת סרטון הוידאו, באמצעו או בסופו. גם מתחרות פוטנציאליות, המכוונות אל שדרוג פרסומות הוידאו, עושות זאת באופן ידני המצריך עבודה רבה מצד הלקוח. Innovid, שגייסה בחודש מרץ 11 מיליון דולרים מציעה פלטפורמה המאפשרת ללקוחות להכליל מודעות וידאו אינטראקטיביות על שלל מוצרים כגון טלוויזיות, מחשבים ניידים וגאדג’טים אחרים.

Viewbix פיתחה פלטפורמה המאפשרת ללקוחות להעלות את רמת מעורבות הגולשים באמצעות הוספת אלמנטים כגון כפתורים עם קישורים שונים, טקסט המכיל מידע נוסף ורלוונטי לסרטון או לגולש הספציפי הצופה בו, טפסים, אפליקציות וכד’. Overlay.TV מאפשרת למשתמשים להוסיף אלמנטים לחיצים בסרטוני הוידאו שלהם. Wallstream פיתחה מערכת לייצור שכבת נוספת על גבי הוידאו המבוססת פלאש המאפשרת ללקוחות החברה ליצור פרסומות שקהל המשתמשים משתתף בהן באופן פעיל.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

נדל”ן פרסום נוסף על גבי הוידאו

קרמבולה, לעומת זאת, מגיעה עם גישה שונה לגמרי, ומאפשרת לבעל התוכן להרוויח כסף, בנוסף לסרטוני הפרסומת שלא קשורים באופן ישיר לציר הזמן של הוידאו. זאת על ידי אספקה של נדל”ן נוסף עליו בעל התוכן יכול לבצע מוניטיזציה. ההבדל המשמעותי הוא שהמתחרות מציעות בעיקר בניית שכבה על גבי פרסומות הוידאו עצמן, הנעשית בצורה ידנית ולרוב מציעות אפשרויות בסיסיות בלבד כמו הוספת כפתורי שיתוף, מפות וכד’.

הפלטפורמה של קרמבולה מציעה בנייה של שכבת תוכן רלוונטית על גבי סרטון הוידאו עצמו – בצורה אוטומטית ולא מבצעת קניבליזציה לשיטות הפרסום הקיימות בתעשייה אלא יכולה לרוץ במקביל אליהן. עבור בעל התוכן, מדובר בשטח פרסום נוסף אשר אותו הוא יכול לנצל לטובת עשיית רווחים מהסרטון. עבור המפרסם, מדובר מדובר ביכולת “לפגוש” את הגולש פעם נוספת ובשיטת פרסום שאיננה נתפסת אצל הגולשים כשלילית, שכן המשתמש בוחר מתי להציג את הפלטפורמה של קרמבולה ולצפות בתוכן הרלוונטי ומתי להסתיר אותה.

לדמו המדגים את היכולות של קרמבולה, לחצו כאן

יובל ברנר, מנכ”ל החברה הוסיף בריאיון לגיקטיים: “הקמנו את קרמבולה כי אנו מאמינים גדולים בעתיד הווידאו ברשת, ובפרסום אינטראקטיבי בפרט. אי אפשר להביט במהפכה הזו מבלי לרצות לתרום לה משהו, לעצב אותה. אופי הפרסום, תרבות צריכת הווידאו ואפילו התכנים עצמם – כולם מתגבשים ברגעים אלו. לא יכולנו לבחור זירה מרתקת יותר מהזירה בה אנו נמצאים.”

רועי אורון מ-Plus Ventures, אשר בעצמו היה מעורב בעסקאות גדולות בתחום המדיה, ביניהן עסקת המכירה של 5min ל-AOL סיפר לגיקטיים: “עם העלייה הגדולה בכמות תכני הוידאו, תעשיית הוידאו צומחת באופן מסחרר. הפרסום בוידאו אמנם מניב הכנסות, אך חווית המשתמש מהפרסום הזה לא חיובית כל כך מכיוון שהפרסום מגיע בתחילתו של הוידאו, באמצע או בסוף, ומפריע לצפייה. קרמבולה מצליחה לייצר הכנסה נוספת על גבי הוידאו, מבלי לפגוע בנדל”ן של הפרסומות הרגילות. לכן, מדובר בפיתרון סקלאבילי ורלוונטי לכל בעל תוכן”.

יאיר המר, יועץ ההשקעות של Rutledge VC המשקיעה בתחום מדעי החיים, מכשור רפואי, קלינטק ו-ICT סיפר לגיקטיים: “מדובר בצוות יוצא דופן, טכנולוגיה יוצאת דופן ואנחנו ערים לעובדה שבתחום הזה עברו הרבה חברות שניסו את מזלן ולא הצליחו. אנחנו מרגישים שיש בקרמבולה משהו מעבר, עם רמת אוטומציה וניתוח נתונים יעיל הרבה יותר מהמוצרים הקיימים בשוק.”

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

2 תגובות על "קרמבולה הישראלית מגייסת מיליון דולרים [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אייל
Guest

אולי אני מפספס משהו, אבל לפחות לפי סרטון ההדגמה, כל הנדל”ן הנוסף מתבסס על זה שאני אלחץ על איזה כפתור. למה שמרצוני אני אלחץ על הכפתור שלהם ? למה שמרצון אני אכנס לראות עוד פרסומות, אפילו אם הן רלוונטיות ?

נראה לי מטופש.

גיא
Guest

אייל, נגיד ואתה רואה בסרט איזה חולצה שאתה ממש רוצה, או חרב אור של לוק סקייווקר ואתה רוצה לדעת מאיפה אתה יכול לקנות, אתה פשוט לוחץ על הכפתור ומופיע לך כל המידע הרצוי בתמונה בה לחצת על הכפתור!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: