להקת מטאל ישראלית תשחרר את האלבום שלה כמשחק מחשב

מלהקת מטאל, לחברת גיימינג: במקום להוציא עוד אלבום לאייטיונז וספוטיפיי, חבורת ישראלים החליטה להוציא את האלבום שלה כמשחק מחשב, ורוצים לשנות את תעשיית המוזיקה והגיימינג בדרך

תמונה: Capricia Production

תעשיית המוזיקה נמצאת בעיצומו של שינוי גדול. אם עד לפני עשור היינו קונים אלבומים, היום מכירות פיזיות ואפילו וירטואליות הופכות לנחלת העבר. למרות עלייתם של שירותי הסטרימינג, אמנים בכל העולם ובישראל זקוקים יותר מתמיד להופעות, כדי לעשות את הכסף הגדול. במקביל, תעשיית הגיימינג פורחת והופכת לתעשייה הבידורית המכניסה ביותר בעולם. עכשיו רוצה חבורה של ישראלים לשלב את עולם הגיימינג ועולם המוזיקה, כדי ליצור ז’אנר חדש לכל אחת מהתעשיות, ומוזר עד כמה שזה נשמע, הם חברי להקת מטאל.

אלבומי מוזיקה ומשחקי מחשב יכולים לחיות ביחד?


“בכל פעם בהיסטוריה שמוסיקה פגשה אמנות אחרת, נגיד תיאטרון, היא התחילה בתור מדיום תומך ועם הזמן נוצר ענף חדש שבו המוסיקה היא העיקר (למשל האופרה). אותו תהליך קרה לא רק בתיאטרון אלא גם בסרטים (Musicals), טלוויזיה (קליפים) אבל משום מה עוד לא נעשה במשחקי מחשב, וזה בדיוק מה שאנחנו מנסים להביא.” כך מסביר ארנולד נסיס, מנכ”ל Capricia Productions (קפריסיה פרודאקשנס), בראיון מיוחד לגיקטיים. נסיס הוא לא בדיוק איש ההייטק או הטכנולוגיה שאתם רגילים לפגוש מדי יום במשרד שלכם, אלא מלחין, כותב וחבר בלהקת המטאל הישראלית Capricia, שעבד בין השאר כמלחין למשחקי מחשב.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

קפריסיה שואפים לקחת את הפקת אלבומי המוזיקה, ולשלב אותם משחקים נרטיביים (או Story Driven Games) כמו Life Is Strange, ובעצם לשחרר אלבומים בצורה אחרת ואינטראקטיבית. בין אם מדובר באלבום חדש שטרם שוחרר, “קליפ” או הוצאה מחדש של אלבום קיים, זוהי שיטת מוניטיזציה שטרם נראתה במלוא עוצמתה. בעבר משחקי מוזיקה כמו Rock Band, Guitar Hero ודומיהם ניסו לשלב בין מוזיקה לבין משחקי מחשב, אבל בצורה שפנתה לקהלים קטנים יחסית, ולא לרוב המוחץ של הקהל של שני צידי המתרס.

כל פעולה שאתם עושים משפיעה על העלילה, הסיפור והמוזיקה

תמונה: Capricia Production

הרעיון של קפריסיה שונה ממה שאולי יצא לכם להכיר בעולם הגיימינג והמוזיקה: “דמיינו קליפ מוסיקה באורך שעתיים שהוא אינטראקטיבי כמו משחק מחשב. אתה משחק בדמות, אתה חופשי (כמעט) לגמרי לטייל בעולם, להרים דברים ולהיות באינטראקציה איתם וכל מה שאתה עושה משפיע על העלילה והסיפור, בעולם שכולו מסונכרן למוסיקה”, כך מסביר נסיס, ואין יותר טוב מלנסות את הרעיון החדש שלך, על העסק שלך. לכן נסיס מתכנן בעצם לשחרר את האלבום החדש של הלהקה, “Of Bird and Cage” (שהיה ידוע בעבר כ”The Birdcage”), בתור הפרויקט הראשון שיצא כמשחק נרטיבי מבוסס מוזיקה.

מהמשתתפים באלבום ובמשחק: גיטריסט גאנז אנד רוזס, אוונאסנס ועוד

המשחק הראשון מבוסס על מוזיקה מקורית שהלחין מנכ”ל החברה, נסיס, אך היא מבוצעת בין היתר על ידי כמה מהאמנים שניגנו ומנגנים בלהקות הגדולות ביותר בעולם הרוק והמטאל: מגיטריסט להקת Guns N Roses לשעבר (באמבלפוט), ל-Within Temptation, Epica, Kamelot, Evanescence, Symphony X, Ayreon ועוד. החברה גם צירפה את קית’ בואסקי (יו”ר Eidos לשעבר) וג’ף ברטון (ממייסדי EA) כיועצים לחברה.

תמונה: Capricia Production

בשביל לפתח את המשחק, החברה עובדת עם המנוע Unreal Engine 4, אבל נסיס מסביר ששילוב של מנוע מורכב עם משחק מורכב מבחינה טכנית ותמטית: “זה בא עם כמויות די אדירות של בעיות שאנחנו צריכים לפתור ואין לנו ממש עם מי להתייעץ. כשהתחלנו זה היה נשמע לנו פשוט אבל עם הזמן מצאנו את עצמנו מפתחים טכנולוגיות ספציפיות שיקלו עלינו כמו למשל ניתוח אוטומטי של התדרים בשירים ויכולת לפרק אותם לכלי נגינה ובעיקר, סנכרון אוטומטי של אלמנטים במנוע ובסביבות תלת-מימד להתרחשויות במוסיקה”.

הרעיון המעט משונה לאלבום מטאל במשחק מחשב הגיע כשהלהקה עבדה על האלבום השני שלה, ולא הבינה למה בכלל לטרוח להוציא אלבום בימינו. “רצינו שהמאזינים שלנו יחוו את מה שדימיינו – את קירות האש, את הסיפור.. שירגישו שהם בתוך חוויה שהיא יותר ממוסיקה ברקע”, מספר נסיס, שהציע שיוציאו את האלבום כמשחק, וחברי הלהקה התהלבו. “מה גם, שמשחקים, שלא כמו מוסיקה, באמת יכולים למכור”. לאף אחד מחברי הלהקה לא היה שום מושג איך לממש את החזון המוזר הזה, אבל החברה החלה כבר בפנייה למשקיעים, כשנסיס מספר שאחד מהמשקיעים הגדולים בישראל שאל אותו אם החברה מפתחת B2B או B2C. לשאלה זו ענה: “אני לא מול גוגל אז… אין לי מושג על מה אתה מדבר”.

בחודש הבא: טבילת האש הראשונה של הפרויקט

תמונה: Capricia Production

עם הזמן, הלהקה הבינה שהיא יכולה וצריכה להשלים את הפרויקט הזה לבד, והפכה לסטודיו למשחקים. החברה עובדת כבר למעלה מ-3 וחצי שנים על פיתוח הקונספט. בשלב הנוכחי, המשחק כבר מוכן כאשר החברה שוקדת על שיפורים, QA, השלמות של אנימציות חסרות ועוד. לטענת נסיס, המערכה הראשונה של המשחק כבר מוכנה לחלוטין ותוצג בכנס Nordic Game (כנס הגיימינג השני בגודלו באירופה) במהלך החודש הבא, במסגרתו יגיעו רוב האמנים שמשתתפים בפרויקט, ויבצעו את השירים מהמשחק בהופעה חיה, בזמן שסטרימר (שזהותו טרם נקבעה) ישחק במשחק בשידור חי שיסונכרן למוזיקה המתנגנת. את שאר הפיתוח החברה מתכננת להשלים עד סוף השנה, ולשחרר את המשחק במלואו ברבעון הראשון של 2020.

אחרי שתשחררו את האלבום והמשחק, מה הלאה?

“אם להיות לגמרי כנים, אנחנו עדיין מנסים להבין את זה. ותמיד ננסה. יש לנו המון רעיונות לאן החברה הזאת יכולה ללכת, והמון תוכניות”. לאחר שחרור המשחק, החברה תבחן את הכיוונים הבאים שלה, כאשר בין היתר נסיס טוען שהחברה יכולה לפתח משחקים ללהקות גדולות ומוכרות, או פשוט להפוך ל-MTV של משחקים מבוססי מוזיקה. “אין לנו את כל התשובות בנוגע לעתיד – אבל עם הזמן כן למדנו מה אנחנו לא – וזו חברה שבאה לעשות Scaling מהיר עם טכנולוגיה פורצת דרך ולעשות אקזיט אחרי כמה שנים”.

תמונה: Capricia

“אנחנו לא רוצים לעשות אקזיט ולהמשיך לחברה הבאה… כמה שזה נשמע אולי נאיבי, השאיפה שלנו היא הרבה יותר גדולה… אנחנו רוצים לשנות את העולם. לפחות את עולם משחקי המחשב והמוסיקה. ויותר מזה.. אנחנו רוצים לקום כל בוקר, להאמין במה שאנחנו עושים ולהנות ממנו. […] אחרי כמה שנים אני יכול להגיד שאנחנו עדיין כאן ורק גדלים, לעומת הרבה מאוד חברות שאמרו לנו שזה נאיבי לנהל ככה חברה אבל כבר לא קיימות”. נסיס חושף כי חלק מאותם אומנים שהשתתפו ונחשפו לפרויקט מתלהבים מהרעיון, ומספרים עליו ללהקות שלהם, ועל כן חלקן שוקלות ליישם אותו על המוזיקה שלהן, כך שבהחלט ייתכן ואחרי Of Bird and Cage, החברה תמשיך לפתח משחקים ללהקות אחרות.

“המשרד שלנו הוא ב-Discord”

תמונה: Capricia Production

קפריסיה פרודקאשנס הוקמה על ידי ארנולד נסיס, בן שמואלוף ושי אמויאל, אך אמויאל עזב לגרמניה. כיום, החברה מעסיקה 12 עובדים ברחבי העולם, ומתכננת להעסיק עוד 8 במהלך השנה, כאשר פעילות החברה מתבצעת מהמשרד בירושלים: “המשרד שלנו הוא ב-Discord”, פלטפורמת ה-VoIP והטקסט של עולם הגיימינג, שם נפגשים כל העובדים. “זה אמנם לא מודל שמאוד נפוץ בישראל, אבל בגיימינג בעולם יש המון צוותים שעובדים ככה, וזה נורא כיף להכיר אנשים מכל העולם”, מספר נסיס. 

החברה גייסה כספים לפיתוח הפרויקט באמצעות עמוד Patreon, ושיחרור של 3,800 עותקים למכירה מוקדמת שאזלו תוך פחות מ-24 שעות. ההשקעה הראשונה בחברה בוצעה בשנת 2017 על ידי חברת משחקים פולנית בשם Robot Gentleman והיא מוערכת במאות אלפי דולרים בודדים. לאחר מכן, החברה קיבלה מענק תמיכה מהקרן לפיתוח ירושלים ואף מהמיזם לקולנוע בירושלים.

לפני שבועיים הגיעה החברה לאבן דרך משמעותית, עם החתימה הראשונה שלה על חוזה הפצה עם חברת הפצה פולנית חדשה בשם “All-in! Games” שגם ישקיעו בפיתוח וגם יהיו מפיצי המשחק. פרטי הגיוס לא נמסרו, אך לגיקטיים נודע כי היקפו ההשקעה עומד על למעלה מחצי מיליון דולר, ועשוי לתפוח בהתאם לפלטפורמות עליהן ישוחרר המשחק. “המשקיעים שלנו כיום יודעים מי אנחנו, מה אנחנו עושים ומה אנחנו מתכוונים ולא מתכוונים לעשות. זה לא טריוויאלי – לא למצוא משקיעים כאלה ובעיקר לא למצוא שותפים שלא יתכופפו בדרך. אני חושב שיהיה מה שיהיה, בסוף, אנחנו תמיד נסתכל אחורה בגאווה ונגיד We did it, and we did it our way”.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה על "להקת מטאל ישראלית תשחרר את האלבום שלה כמשחק מחשב"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
AAAA
Guest

“אם להיות לגמרי כנים, אנחנו עדיין מנסים להבין את זה. ותמיד ננסה. יש לנו המון רעיונות לאן החברה הזאת יכולה ללכת, והמון תוכניות”. לאחר שחרור המשחק, החברה תבחן את הכיוונים הבאים שלה, כאשר בין היתר נסיס טוען שהחברה יכולה לפתח משחקים ללהקות גדולות ומוכרות, או פשוט להפוך ל-MTV של משחקים מבוססי מוזיקה

חחחחח ועוד הרבה ח’ים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: